Auteur |
Bericht |
porsje911
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
|
Re: Ergenis: bumperklevers bij de Porsche: wat doen we eraan
+1 We denken allemaal dat we beter rijden dan anderen. Statistisch gezien kan dat niet juist zijn
_________________________________________ Kijken, rijden en genieten! http://www.lievekampadvocaten.nl
|
09 apr 2015 17:03 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Statistisch gezien rij ik ook beter dan een ander.... En dat probeer ik vol te houden....
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
09 apr 2015 19:41 |
|
|
horn
PF #57
|
"95% van de automobilisten denkt dat hij beter rijdt dan 95% van de automobilsten..."
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 apr 2015 21:03 |
|
|
geertsabine
|
Ik ga netjes aan de kant (met welke auto dan ook). Beter voor mijn veiligheid en voor die van de plakker die het waarschijnlijk toch niet doorheeft dat ie plakt. Een remactie uitvoeren en dan verklaren dat er een kat, hond of eend overstak, gaat 'm niet worden. Daar is al de nodige jurisprudentie over, DS kom er maar in
|
09 apr 2015 21:30 |
|
|
patrickb
|
|
09 apr 2015 21:56 |
|
|
geertsabine
|
ja, heb ik precies hetzelfde, A2 Utrecht - Amsterdam (vice versa), binnen het trajectcontrolegebied, daar gebeurt me dit regelmatig/dagelijks. Continue automobilisten die denken dat het nog wel eventjes kan. Toegegeven, de ruimte is er wel maar de capriolen die sommigen uithalen en elke keer weer mag ik in de remmen. Je zou er bijna een klever van worden
|
09 apr 2015 22:05 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Net daarom neem ik soms weinig ruimte tussen mijn voorligger. Kleven is het nog niet, maar ook niet echt genoeg afstand voor mocht er iets misgaan. Maar ik heb liever die afstand, dan wel grote afstand nemen en dan telkens anderen die er tussen gaan kruipen waardoor de afstand soms gevaarlijk klein kan zijn. Echt enorm irritant dat er zo veel zijn die vinden dat de lengte van hun auto + enkele meters genoeg is om er tussen te gaan kruipen.
|
10 apr 2015 18:00 |
|
|
geertsabine
|
@dobbelsteen: kan een optie zijn en voorkomt misschien de nodige ellende. Bang in de auto ben ik niet maar een aantal jaar geleden heb ik een vrij zwaar ongeluk gehad doordat er iemand opeens naar rechts kwam terwijl ik 'm inhaalde. Auto total loss en ik het zkh in, gelukkig niet total loss Sindsdien wil ik iets meer ruimte om me heen, dat voelt gewoon veiliger.
|
10 apr 2015 18:09 |
|
|
Appie G
Petrolhead
997 Coupe
Carrera S '05
|
Ik noem dat fileparkeren met 100 km/u. Wederom Bloedirritant. Van die types die er nog perse tussen willen.
_________________________________________ Gewoon omdat het kan: You only live once. Live Porsche.
|
10 apr 2015 18:39 |
|
|
Appie G
Petrolhead
997 Coupe
Carrera S '05
|
Dan laat ik het gas maar weer los om de verstandige te zijn.
Jammer is dat prutsers in het drukke Nederlandse verkeer zoveel emotie veroorzaken. En ze hebben het zelf niet eens door.
_________________________________________ Gewoon omdat het kan: You only live once. Live Porsche.
|
10 apr 2015 18:45 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Gas lossen zou ik ook graag doen. Maar gaat beetje moeilijk om afstand te creëeren als de auto die er tussen kruipt ook nog eens een stuk trager rijdt dan jij. Dan moet je afremmen tot een serieus stuk onder die snelheid (die al lager is dan jij rijdt) zodat je weer een veilige afstand hebt. En dat is ook niet echt bevorderlijk voor het verkeer.
|
10 apr 2015 19:25 |
|
|
Appie G
Petrolhead
997 Coupe
Carrera S '05
|
Zucht. Idd.
|
10 apr 2015 19:41 |
|
|
patrickb
|
|
10 apr 2015 20:12 |
|
|
981S
|
Als het voor me of naast me leeg is heb ik nog nooit last gehad van klevers. Maar het komt wel eens voor dat je geen kant op kan en er toch iemand gaat kleven. In dat geval zorg ik er voor dat het gemiddelde van onze volgafstanden tot de voorligger wél voldoende is. Vaak pikken ze dit signaal op en nemen ze meer afstand, waardoor ik weer iets dichter op mijn voorganger kan gaan rijden.
|
14 apr 2015 0:31 |
|
|
horn
PF #57
|
Of je bedoelt 'naar links'. Of je reed in Engeland. Of je haalde hem rechts in, en dat mag niet
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 apr 2015 7:14 |
|
|
Ruviano
991.1 GT3RS Zilver
911 3.2 Carrera Cabrio 1989 Diverse Italiaanse raspaardenBussum
|
|
14 apr 2015 13:56 |
|
|
Taxi Hans
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODENGelderland
|
bij hardnekkige klevers inderdaad extra ruimte tussen jou en je voorligger creëren, dan de binnenspiegel op dimmen zetten (dit lukt helaas niet bij automatisch dimmende spiegels). dit doe je om hinderlijk gedrag achter je minder te laten opvallen waardoor je als normale bestuurder weer kunt focussen op het overig verkeer. gezien je verslag en de details die je er bij opnoemt, vergt deze wijsneus dus veel van jouw aandacht die je dus niet meer hebt voor het overige wel normale verkeer. dit petjes, ouderen en niet ervaren bestuurders (sters) gedrag is helaas niet weg te denken en zullen we er mee moeten leren omgaan, accepteren doe ik niet maar laat mij ook niet van de wijs brengen.
_________________________________________ Picasa album
|
14 apr 2015 14:06 |
|
|
michelm1978
Porsche 911 3.0SC 1982Varik
|
Of zoals Clarkson zei... Die Skoda Roomster is sneller dan een Porsche 911 Turbo...... Als de Skoda 55 rijdt en de Porsche 50.....
|
14 apr 2015 17:33 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Bij een tweebaansweg valt het kwartje vaak als je even extra rechts blijft. (en inderdaad wat afstand houdt tot je voorganger). Zo half naast de rechter lijn. In de trant van; ga er maar langs, haal maar in.
En dan maakt het mij uiteraard niet uit dat er toch een tegenligger nadert. Hij ziet maar.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
15 apr 2015 21:38 |
|
|
Archiebald
987 Boxster S
|
Ik rij toch ook al een tijdje rond met een dashcam. Bevalt goed! Maar ik ben dan ook wel zo nuchter m'n eigen ongeduldigheden ook te posten. Ben ooit begonnen met zo'n kruidvat camera die 720p zou moeten kunnen doen. Nou dat kan je dus vergeten. Daarna een merkloze kopie van de DOD gekocht, goede prijs kwaliteit verhouding! En nu dan een "echte". Een DOD LS460w met GPS en alles. Zoals Maurice schrijft. Het is wel een stuk duurder. Maar dan heb je wel wat. Full HD, GPS, prima geluid en beeld. Ook 's nachts. Volgens mij is dat wel echt een aanvulling hoor. En je hoeft hem niet als bewijs tegen iedereen die een foutje maakt te gebruiken natuurlijk. Maar zoals m'n oom laatst had, stel jij rijdt door oranje, maar de agent aan de overkant van de kruising zegt dat het rood was....... Zonder dashcam ben je dan de pineut. Hier een linkje naar, zomaar, een compilatie van een dagje rijden. Niets spannends volgens mij. Maar gaat meer om de beeldkwaliteit e.d https://www.youtube.com/watch?v=xZPaLRJVAfM
_________________________________________ Fotografie portfolio -> http://www.Otof.nl
|
16 apr 2015 13:34 |
|
|
Octaaf
|
Vervelend die plakkers. Als ik echt niet opzij kan ga ik meestal zelf meer afstand nemen tot mijn voorganger. Dan hoef ik als de voorganger stevig remt zelf minder hard te remmen en is de kans kleiner dat de plakker bij mij achterop klapt.
|
17 apr 2015 23:05 |
|
|
Pacoloco
|
+1 Dit doe ik dus vaak ook. Alleen heb ik soms wel het idee dat het agressie uit lokt omdat je achterligger soms denkt dat je met opzet langzamer gaat rijden om hem te zieken oid.
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
17 apr 2015 23:24 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
En daarbij andere mensen in gevaar brengen? No way! Zelf neem ik ook wat meer afstand zodat ik geleidelijk kan remmen ipv abrupt. En als er plek is? Ga ik naar rechts. Veel plezier!
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
18 apr 2015 6:51 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
@MarcoB: dat was cynisch bedoeld. maar welke smiley hoort daarbij?
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
18 apr 2015 17:45 |
|
|
Appie G
Petrolhead
997 Coupe
Carrera S '05
|
O ja, er komt een categorie bij. De zondagsrijders die zo nodig een Porsche moeten opduwen. Gelukkig weer mooi spul op de weg vandaag. Lang leve het mooie zonnige weer op een zondag
|
19 apr 2015 18:08 |
|
|