Auteur |
Bericht |
Bob C4
964 C4 1991
Fiesta 2015Drechtsteden
|
Upgrade onderstel 964
Ik rij met de originele set-up, dus ook met (te) oude originele Boge-dempers. Tijd voor wat anders ! Maar wat ? Je kunt het (financieel) zo gek maken als je zelf wilt : schroefsets, verlagingsveren, Bilstein, Koni, KW, en ga maar door.
Waar rijden de 964-forum-ers mee en wat zijn jullie ervaringen ? Iets verlagen heeft mijn voorkeur, maar vaak resulteert dat in 30 - 40 - 50 mm. lager en is dat niet te veel van het goede ? Je komt in Nederland nogal eens een drempel tegen. Daar ga ik nu moeiteloos overheen, maar dan ?
Ik lees graag wat jullie er van denken.
_________________________________________ Win on sunday, sell on monday.
|
10 apr 2015 22:36 |
|
|
erwin964c4
|
Re: Upgrade onderstel 964
Ligt eraan wat je met je porsche wilt doen Beetje lager zou kunnen maar ook ik ben huiverig voor drempels .... Cup onderstel scheelt een slok op een borrel maar dat hebben er niet veel ( ik wel) Vind de priizen van schokbrekers ,monteren,uitwegen trouwens belachelijk duur in nl kan je beter voor naar dl
|
10 apr 2015 23:13 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Re: Upgrade onderstel 964
Je kan beter op je eigen wensen een set bij elkaar nemen. Want hier geld dat een ieder ervaring heeft met iets en iedereen praat voor zijn eigen parochie.
|
10 apr 2015 23:13 |
|
|
Bob C4
964 C4 1991
Fiesta 2015Drechtsteden
|
Re: Upgrade onderstel 964
Geen circuit-gebruik. Reden voor evt. verlagen = optisch. Wat ik wel wil : beter stuurgedrag.
_________________________________________ Win on sunday, sell on monday.
|
10 apr 2015 23:55 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Re: Upgrade onderstel 964
Ik rij op straat met een eibach bilstein set, hoogte instelbaar dus zo hoog of laag als je Zelf wilt. Rijgedrag is super, ligt lekker rustig en strak op de weg, zeker niet oncomfortabel.
Ga met de 964 sneller over drempels heen dan met de dd
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
11 apr 2015 0:08 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: Upgrade onderstel 964
Ik weet zeker dat je ontzettend tevreden zult zijn als je Bilstein B6 en een set verlagingsveren onder jouw auto hebt zitten. En dan niet te laag afgesteld. Doordat de auto minder ver door veert zul je verkeersdrempels probleemloos kunnen nemen. En als je wilt nog wel sneller dan nu.
_________________________________________ Rebel engineering
|
11 apr 2015 7:16 |
|
|
porsje911
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
|
Re: Upgrade onderstel 964
Dat denk ik ook. Stuurt ook echt een stuk strakker
_________________________________________ Kijken, rijden en genieten! http://www.lievekampadvocaten.nl
|
11 apr 2015 7:29 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Upgrade onderstel 964
Ik heb een paar jaar geleden ook een B6 set (zoals Erwin aangeeft) met groene veren eronder laten zetten, en herkende de auto qua rijden niet terug
|
11 apr 2015 8:23 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Upgrade onderstel 964
Iemand ook advies voor een targa? Is bedoeld om mee te toeren en een keer een Alpen strasse mee te rijden. Dus vooral goed sturen en compfy blijven ?
|
11 apr 2015 9:28 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Upgrade onderstel 964
Ik weet even niet meer hoe het precies zit, maar ik geloof dat je bij de B6 set kan kiezen uit 3 soorten hulpveren, rood, groen en blauw. Waarbij rood de meest stugge versie is en blauw de zachtste. Maar daar kan Erwin waarschijnlijk wel antwoord op geven Wellicht de B6 set met blauwe veren voor jouw doel de beste optie
|
11 apr 2015 9:34 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: Upgrade onderstel 964
Complete H&R set hier en deze uiteraard goed laten monteren en uitwegen (niet geheel onbelangrijk). Rijdt fantastisch en ik sta wat lager dan de meesten hier compleet zonder problemen.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
11 apr 2015 10:55 |
|
|
Gette
|
Re: Upgrade onderstel 964
Ik heb een standaard KW schroefkit er onder gestoken. Harder maar niet te hard, kan belachelijk laag geschroefd worden indien gewenst en is volledig in inox. Voor mij is dit de beste koop voor zijn geld Heb ook nieuwe spoorstangen, een strutbrace en nieuwe bussen in de driehoeken laten steken en dit maakt samen echt een wereld van verschil !!
_________________________________________ ex 78er SC ex 964 C2 met pittig blokje. 968 in refreshtoration.
|
11 apr 2015 10:57 |
|
|
Driver4S
992.1 GT3
964 C2
930
Macan Turbo
ex 991.2 GT3
ex 997 GTS
ex 997 S
ex 996 4SRotterdam
|
Re: Upgrade onderstel 964
Ik zou voor de Bilstein PSS10 set gaan en ook alle ophangrubbers gelijk meenemen. Veel forummers rijden hiermee en zijn er zeer tevreden over. Je zal de wegligging t.o.v. je huidige setup niet meer terugkennen het wordt een compleet andere auto en dan in de positieve zin. Hoogte kan je dan ook instellen hoe jij het mooi vindt.
|
11 apr 2015 10:59 |
|
|
Reesmees
Ex 964 nu R107010
|
Re: Upgrade onderstel 964
Gelden al jullie nuttige adviezen ook voor een 964 C4? Of maakt het niet uit?
Ook: enig idee wat het hele circus zo'n beetje gaat kosten?
|
11 apr 2015 11:39 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: Upgrade onderstel 964
yo bobsterrrrrrr whasupppp kheb d,r ff een PS verlagings setje onder gedaan voor je mooie dikke turbo stoelen trouwens d,r in lachen btw je kenteken is bijna zuffenhausen jah .
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
11 apr 2015 12:25 |
|
|
Pw250
964
|
Re: Upgrade onderstel 964
Compleet H&R. Na (voor de 2e keer helaas...) uitlijnen en uitwegen echt super. Wel een stukje lager als 30-40mm omlaag gegaan...! (Met 18" eigenlijk iets te laag Maarja, het oog wil ook wat!) Succes met je keuze en als je nu nog standaard er onder hebt.... Is alles een wereld van verschil!
_________________________________________ You've only got one life, live it!
|
11 apr 2015 16:32 |
|
|
Bob C4
964 C4 1991
Fiesta 2015Drechtsteden
|
Re: Upgrade onderstel 964
Bedankt voor alle suggesties en adviezen. De Knauff versie gaat het NIET worden, zoveel is zeker. Maar wat er ook onder gaat komen, ik verheug me nu al op de eerste kilometers. Zoals PW250 al aangaf : als het oververmoeide originele spul er onder vandaan is, is alles een wereld van verschil. Als de kogel door de kerk is laat ik effe weten wat het geworden is en hoe het rijdt.
_________________________________________ Win on sunday, sell on monday.
|
11 apr 2015 21:41 |
|
|
frankv
964 C2 - zwart - MY1992
|
Re: Upgrade onderstel 964
Ik heb vorig jaar Bilstein PSS10 laten monteren op een hoogte tussen standaard en RS in (ik meen -20mm) en alles ocmpleet laten uitlijnen. Mijn 964 C2 is er veel beter door gaan rijden. Het is leuk om de demping van de PSS10 uit te proberen. Zelf rijd ik achter een standje zachter dan Rohrl op zijn RS heeft staan.
|
11 apr 2015 22:39 |
|
|
Bob C4
964 C4 1991
Fiesta 2015Drechtsteden
|
Re: Upgrade onderstel 964
De PSS10 zal het vermoedelijk niet worden, niet omdat het niet goed is, maar andere opties zijn nadrukkelijk goedkoper. Je kunt het zo gek maken als je wilt, er zijn ook schroefsets die 2500,= kosten. Waarschijnlijk fantastisch, maar voor mij "overdone".
_________________________________________ Win on sunday, sell on monday.
|
11 apr 2015 23:30 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: Upgrade onderstel 964
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
12 apr 2015 1:56 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Upgrade onderstel 964
Hier idem dito, de mijne zou nog een cm verder kunnen zakken maar ik kan nu overal normaal over drempels heen. Verder zit er een veerpootbrug in. De auto rijdt nu strak maar niet oncomfortabel. Maar zoals Gizmo al zegt zou ik me door een specialist laten adviseren, dan krijg je een auto die rijdt zoals jij dat wil. De een wil het circuit op en de ander niet.
|
12 apr 2015 19:27 |
|
|
Liam
964C2010
|
Re: Upgrade onderstel 964
Ben erg enthousiast over de koni sport kit: koni geel & h&r veren. Ligt nu een mooi stukje lager voor een schappelijk bedrag
_________________________________________ Life's too short to drink bad wine or drive boring cars
|
12 apr 2015 21:27 |
|
|
rubeng
|
Re: Upgrade onderstel 964
Ik ben ook al lang aan het twijfelen voor een nieuwe ophanging, na 25 jaar is het beste er wel vanaf denk ik. Na het lezen van dit topic helemaal overtuigd. Ga waarschijnlijk voor een Bilstein of KW-set gaan. Iemand een goed adres voor zo'n set inclusief nieuwe rubbers?
|
16 apr 2015 22:40 |
|
|
Bob C4
964 C4 1991
Fiesta 2015Drechtsteden
|
Re: Upgrade onderstel 964
Het wordt waarschijnlijk Bilstein B6 + HR groen (nu blauw). Qua prijs is Carnewal de beste optie denk ik.
_________________________________________ Win on sunday, sell on monday.
|
16 apr 2015 23:11 |
|
|
doctor porsche
993 4s 96
993 C2T 95
FIAT 500 69
|
Re: Upgrade onderstel 964
_________________________________________ Always be yourself, unless you can be a pirate, then always be a pirate
|
17 apr 2015 2:05 |
|
|