Auteur |
Bericht |
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: van 993 terug naar 964 of nog ouder?
Gewoon de 993 houden omdat je nu weet 'wat' je hebt, bovendien stuk meer comfort in vergelijking met een 3.2.
De 3.2 vandaag toch nog even uitgelaten (en daarna afgespoeld) ....tjeemig wat een lompe hok.........
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
07 maart 2015 14:35 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: van 993 terug naar 964 of nog ouder?
Ja, je ziet er goed uit Hans
|
07 maart 2015 14:37 |
|
|
Kappi2907
|
Re: van 993 terug naar 964 of nog ouder?
Voor de 964 liefhebbers is er een FB site beschikbaar. Ff zoeken op:
Porsche 964 Owners Club (Benelux)
Leuke site.
|
07 maart 2015 17:11 |
|
|
dirty gertie
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
|
Re: van 993 terug naar 964 of nog ouder?
Gisteren een kort stukje gereden met een 3.2. Gaaf ding, motorgeluid helemaal top, en ook best snel. Maar onmiskenbaar een veel oudere auto dan de 993, al zal de 915 bak er ook debet aan zijn geweest. Maar ik vrees niet helemaal mijn ding.
|
08 maart 2015 17:07 |
|
|
ewp964c2
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
|
Re: van 993 terug naar 964 of nog ouder?
De meesten antwoorden wat ze zelf hebben
_________________________________________ Ex 964 C2 Ex Targa 964 C4 Ex 911T 1972 Ex 964 C4 Coupe Ex 996 C2 991 C2S Sportchrono
|
08 maart 2015 17:52 |
|
|
A-Line
LEEUWARDEN
|
Re: van 993 terug naar 964 of nog ouder?
Ja natuurlijk. Je koopt toch wat je wilt wat je daarna extreem vertroeteld
|
08 maart 2015 20:29 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Re: van 993 terug naar 964 of nog ouder?
Ik kan me de overstap van een 993 naar een 964 goed voorstellen. Je krijgt dan het klassieke 911-model zonder dat je veel aan comfort en prestaties hoeft in te leveren. Succes met je zoektocht!
|
09 maart 2015 12:02 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: van 993 terug naar 964 of nog ouder?
Rij ze maar eens kort na elkaar, echt wel een groot verschil in comfort en prestaties.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
09 maart 2015 12:23 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: van 993 terug naar 964 of nog ouder?
Klopt, maar als iemand een 993 mooier vindt dan maakt het toch niet zoveel uit dat hij wat minder presteert?!
|
09 maart 2015 13:04 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: van 993 terug naar 964 of nog ouder?
Ben je een keer serieus, krijg je dit Toch weer serieus; afgelopen najaar in een 964 C2 proefgereden. Vond het echt een groot verschil met mn 993. Spartaanser, langzamer etc, maar als je daar voor valt, doen
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
09 maart 2015 13:10 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: van 993 terug naar 964 of nog ouder?
993 4S - top 270 km/u, 0-100 km/u in 5,3 sec 964 C2 - top 260 km/u, 0-100 km/u in 5,7 sec
Ik heb ze allebei gereden en vindt het verschil zelf niet merkbaar (qua prestaties dan). En ik moet eerlijk zeggen, qua comfort ook niet echt. Maar dat zou best aan mij kunnen liggen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 maart 2015 13:27 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: van 993 terug naar 964 of nog ouder?
Of het is mijn sensitieve persoonlijkheid.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
09 maart 2015 13:38 |
|
|
bully
|
Re: van 993 terug naar 964 of nog ouder?
Tussen elk model 911 zit een wereld van verschil.
|
09 maart 2015 13:43 |
|
|
dirty gertie
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
|
Re: van 993 terug naar 964!
En tussen twee op papier identieke exemplaren van hetzelfde model ook. Paar weken terug 3 exemplaren van de 964 C2 met handbak aan de tand gevoeld. Twee bijzonder fraaie, en een redelijke. De redelijke auto deed me niets, vond hem helemaal niet puurder of strakker rijden dan mijn 993. Van de mooiste was ik meteen helemaal weg. Vorige week deal gesloten, zaterdag ophalen. Foto's volgen.
|
07 apr 2015 12:08 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: van 993 terug naar 964!
welcome to the club Ook maar meteen jezelf hier melden
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
07 apr 2015 12:19 |
|
|
P-Track
Haarlem
|
Re: van 993 terug naar 964!
Gefeliciteerd! Ben benieuwd welke het is geworden...
|
07 apr 2015 19:58 |
|
|
Pfan
|
Re: van 993 terug naar 964!
Ik heb zowel een 993 als een 964. Persoonlijk vind ik de 964 veel gaver om te rijden. Meer beleving in de 964 en je moet meer werken om het maximale uit de auto te halen. De 993 is comfortabeler, stiller, soepeler en makkelijker om snel te rijden. Ik begrijp de switch wel. Een goede 964 met handbak is idd even zoeken.
|
07 apr 2015 20:51 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: van 993 terug naar 964!
Grappig hoe smaak en beleving veranderen in de tijd. Toen ik mn 3.2 kocht, 16 jaar geleden, vonden veel mensen de 964 een optisch met plastic geupgrade 911, en de 993 pas weer een echte opvolger. Daarmee een "net niet maar tussenin" model. Dat beeld is helemaal veranderd. Ik vind de 964 ook steeds mooier worden.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
11 apr 2015 1:17 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: van 993 terug naar 964 of nog ouder?
Dat is en blijft ook zo. Maar wanneer je er een koopt puur als investering en gewoon wegzet als toekomstige "barnfind" kost ie bijna niks. Ik vind de 964 nog steeds de mooiste luchtkoeler. Maar niet de lekkerste 911. En dat laatste telt voor mij want ik wil er mee rijden. Mijn makke is dat ik steeds denk dat een andere 911 misschien nog lekkerder rijdt.....
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
11 apr 2015 3:31 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: van 993 terug naar 964!
geinig. is wel heel persoonlijk. heb 4x 964 gehad en een tijdje een 996 gereden. wellicht doordat de 964 geen daily's waren, maar ik vond de 996 het niet halen bij de beleving en rij ervaring van de 964s.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 apr 2015 7:44 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Re: van 993 terug naar 964!
Vind dat de 964 "rustiger en stabieler" rijdt dan de 993.Rem en stuurgevoel zijn wel zo'n beetje hetzelfde.
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
11 apr 2015 8:46 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: van 993 terug naar 964!
Persoonlijk vind ik de 964 mooier. De 993 was wel de eerste Porsche waarin ik op mijn 23ste mocht (mee)rijden. Na het ritje wist ik zeker dat ik zelf ooit ook een 911 wilde hebben. Het heeft helaas nog 11 jaar geduurd voordat er eentje op de oprit stond.
|
11 apr 2015 9:03 |
|
|
fins
|
Re: van 993 terug naar 964!
Heb destijds zowel de 993 als de 964 proef gereden. Voor mij was toch het iets puurdere gevoel van de 964 samen met het klassieke ontwerp hetgeen wat de doorslag gaf. O en die 10 mille die er toen (4 jaar terug) tussen zat... Maar al had de 964 duurder geweest dan had ik toch voor die gekozen. Persoonlijk vind ik de 993 gewoon niet mooi. Uitzonderingen zijn de 4s en de turbo.
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
11 apr 2015 9:12 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: van 993 terug naar 964!
Dat is nog snel gegaan! Ben erg benieuwd, zeker in de 964 markt, waar meer gezocht dan gevonden wordt!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
11 apr 2015 9:53 |
|
|
Taatjen
lelystad
|
Re: van 993 terug naar 964!
Ingeruild bij Targa Florio?
_________________________________________ zet je mond niet in de derde versnelling indien je hersens nog in de tweede staan
|
11 apr 2015 10:21 |
|
|