Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:55

Antwoord op onderwerp  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Ergenis: bumperklevers bij de Porsche: wat doen we eraan? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
Bericht Re: Ergenis: bumperklevers bij de Porsche: wat doen we eraan
Ewout schreef:
Over wat wild rijgedrag is kunnen de meningen nogal uiteen lopen.
Mensen vinden al gauw dat alles wat ze zelf doen moet kunnen terwijl de buurman een aso is als hij het ook doet.

+1 We denken allemaal dat we beter rijden dan anderen. Statistisch gezien kan dat niet juist zijn :mrgreen:

09 apr 2015 17:03
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Porsche 911 2003
Waterland
Statistisch gezien rij ik ook beter dan een ander.... :shock: :mrgreen:

En dat probeer ik vol te houden.... :popcorn:

09 apr 2015 19:41
Profiel
Moderator
PF #57
"95% van de automobilisten denkt dat hij beter rijdt dan 95% van de automobilsten..."

09 apr 2015 21:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Ik ga netjes aan de kant (met welke auto dan ook). Beter voor mijn veiligheid en voor die van de plakker die het waarschijnlijk toch niet doorheeft dat ie plakt. Een remactie uitvoeren en dan verklaren dat er een kat, hond of eend overstak, gaat 'm niet worden. Daar is al de nodige jurisprudentie over, DS kom er maar in :ba:

09 apr 2015 21:30
Profiel
Als ex-klever was ik mij er idd niet van bewust dat ik het deed. :shock:
Tot ik ooit eens een filmpje zag van de 2 seconden regel ivm afstand houden. 8)

Sindsdien neem ik meer afstand van mijn voorligger, maar sommige vinden dan dat ze zich er perfect kunnen tussen wringen... :flush: :flush: :flush:

09 apr 2015 21:56
PorscheForum Junkie
ja, heb ik precies hetzelfde, A2 Utrecht - Amsterdam (vice versa), binnen het trajectcontrolegebied, daar gebeurt me dit regelmatig/dagelijks. Continue automobilisten die denken dat het nog wel eventjes kan. Toegegeven, de ruimte is er wel maar de capriolen die sommigen uithalen en elke keer weer mag ik in de remmen. Je zou er bijna een klever van worden :D

09 apr 2015 22:05
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Net daarom neem ik soms weinig ruimte tussen mijn voorligger. Kleven is het nog niet, maar ook niet echt genoeg afstand voor mocht er iets misgaan.
Maar ik heb liever die afstand, dan wel grote afstand nemen en dan telkens anderen die er tussen gaan kruipen waardoor de afstand soms gevaarlijk klein kan zijn.
Echt enorm irritant dat er zo veel zijn die vinden dat de lengte van hun auto + enkele meters genoeg is om er tussen te gaan kruipen.

10 apr 2015 18:00
Profiel
PorscheForum Junkie
@dobbelsteen: kan een optie zijn en voorkomt misschien de nodige ellende. Bang in de auto ben ik niet maar een aantal jaar geleden heb ik een vrij zwaar ongeluk gehad doordat er iemand opeens naar rechts kwam terwijl ik 'm inhaalde. Auto total loss en ik het zkh in, gelukkig niet total loss :mrgreen: Sindsdien wil ik iets meer ruimte om me heen, dat voelt gewoon veiliger.

10 apr 2015 18:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Petrolhead 997 Coupe Carrera S '05
dobbelsteen schreef:
Net daarom neem ik soms weinig ruimte tussen mijn voorligger. Kleven is het nog niet, maar ook niet echt genoeg afstand voor mocht er iets misgaan.
Maar ik heb liever die afstand, dan wel grote afstand nemen en dan telkens anderen die er tussen gaan kruipen waardoor de afstand soms gevaarlijk klein kan zijn.
Echt enorm irritant dat er zo veel zijn die vinden dat de lengte van hun auto + enkele meters genoeg is om er tussen te gaan kruipen.

Ik noem dat fileparkeren met 100 km/u.

Wederom Bloedirritant. Van die types die er nog perse tussen willen.

10 apr 2015 18:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Dan laat ik het gas maar weer los om de verstandige te zijn.

Jammer is dat prutsers in het drukke Nederlandse verkeer zoveel emotie veroorzaken. En ze hebben het zelf niet eens door.

10 apr 2015 18:45
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Gas lossen zou ik ook graag doen. Maar gaat beetje moeilijk om afstand te creëeren als de auto die er tussen kruipt ook nog eens een stuk trager rijdt dan jij. Dan moet je afremmen tot een serieus stuk onder die snelheid (die al lager is dan jij rijdt) zodat je weer een veilige afstand hebt.
En dat is ook niet echt bevorderlijk voor het verkeer.

10 apr 2015 19:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Zucht. Idd.

10 apr 2015 19:41
Profiel
Gas lossen om dan weer wat afstand te houden en is de volgende fileparkeerder er ... :bang: :bang: :bang:

10 apr 2015 20:12
PorscheForum Rakker
Als het voor me of naast me leeg is heb ik nog nooit last gehad van klevers. Maar het komt wel eens voor dat je geen kant op kan en er toch iemand gaat kleven. In dat geval zorg ik er voor dat het gemiddelde van onze volgafstanden tot de voorligger wél voldoende is. Vaak pikken ze dit signaal op en nemen ze meer afstand, waardoor ik weer iets dichter op mijn voorganger kan gaan rijden.

14 apr 2015 0:31
Profiel
Moderator
PF #57
geertsabine schreef:
doordat er iemand opeens naar rechts kwam terwijl ik 'm inhaalde.

Of je bedoelt 'naar links'. Of je reed in Engeland. Of je haalde hem rechts in, en dat mag niet :wink:

14 apr 2015 7:14
Profiel
PorscheForum Rakker
991.1 GT3RS Zilver 911 3.2 Carrera Cabrio 1989 Diverse Italiaanse raspaarden
Bussum
TS heeft wel een punt. Ik had van de week ook weer zo'n droeftoet in zijn snelle seat leon. Gewoon een buitenweg vlak voor de bebouwde kom. Ik rij met twee kleine jongens achterin en rij dus per definitie rustig. Komt hij met zijn snelle leon met mooie led verlichting tot ca. 2m afstand met een noodgang aankachelen, vriendin er naast en tof op veel te korte afstand er achter blijven drukken. :bang: :bang: :bang: Hoe ga je dan aan de kant om die meneer met dat extra chromosoom te laten passeren? Enige remedie is in mijn optiek om je dan keurig aan de snelheid te blijven houden (of iets onder de maximum snelheid) en nog meer afstand houden tot een eventuele voorganger. In de hoop dat ie niet achterin rijdt... Hopen en dat ie er zelf stoer voorbij gaat.... Waauw jij bent echt cool, jij haalt gewoon een dikke porsche in voor het stoplicht.... :salut:

14 apr 2015 13:56
Profiel
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
bij hardnekkige klevers inderdaad extra ruimte tussen jou en je voorligger creëren, dan de binnenspiegel op dimmen zetten (dit lukt helaas niet bij automatisch dimmende spiegels). dit doe je om hinderlijk gedrag achter je minder te laten opvallen waardoor je als normale bestuurder weer kunt focussen op het overig verkeer. gezien je verslag en de details die je er bij opnoemt, vergt deze wijsneus dus veel van jouw aandacht die je dus niet meer hebt voor het overige wel normale verkeer. dit petjes, ouderen en niet ervaren bestuurders (sters) gedrag is helaas niet weg te denken en zullen we er mee moeten leren omgaan, accepteren doe ik niet maar laat mij ook niet van de wijs brengen. :ass:

14 apr 2015 14:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Of zoals Clarkson zei... Die Skoda Roomster is sneller dan een Porsche 911 Turbo...... Als de Skoda 55 rijdt en de Porsche 50..... ;-)

14 apr 2015 17:33
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Bij een tweebaansweg valt het kwartje vaak als je even extra rechts blijft. (en inderdaad wat afstand houdt tot je voorganger). Zo half naast de rechter lijn. In de trant van; ga er maar langs, haal maar in.

En dan maakt het mij uiteraard niet uit dat er toch een tegenligger nadert. Hij ziet maar.

15 apr 2015 21:38
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Boxster S
steef schreef:
@Maurice: Hey, dat is gaaf! Welke dashcam heb je? En ik ben benieuwd wat ze ermee gedaan hebben, dus graag je verslag.

Ik rij toch ook al een tijdje rond met een dashcam. Bevalt goed! Maar ik ben dan ook wel zo nuchter m'n eigen ongeduldigheden ook te posten. Ben ooit begonnen met zo'n kruidvat camera die 720p zou moeten kunnen doen. Nou dat kan je dus vergeten. Daarna een merkloze kopie van de DOD gekocht, goede prijs kwaliteit verhouding! En nu dan een "echte". Een DOD LS460w met GPS en alles. Zoals Maurice schrijft. Het is wel een stuk duurder. Maar dan heb je wel wat. Full HD, GPS, prima geluid en beeld. Ook 's nachts.

Volgens mij is dat wel echt een aanvulling hoor. En je hoeft hem niet als bewijs tegen iedereen die een foutje maakt te gebruiken natuurlijk. Maar zoals m'n oom laatst had, stel jij rijdt door oranje, maar de agent aan de overkant van de kruising zegt dat het rood was....... Zonder dashcam ben je dan de pineut.

Hier een linkje naar, zomaar, een compilatie van een dagje rijden. Niets spannends volgens mij. Maar gaat meer om de beeldkwaliteit e.d
https://www.youtube.com/watch?v=xZPaLRJVAfM

16 apr 2015 13:34
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Vervelend die plakkers. Als ik echt niet opzij kan ga ik meestal zelf meer afstand nemen tot mijn voorganger. Dan hoef ik als de voorganger stevig remt zelf minder hard te remmen en is de kans kleiner dat de plakker bij mij achterop klapt.

17 apr 2015 23:05
Profiel
PorscheForum Junkie
+1
Dit doe ik dus vaak ook. Alleen heb ik soms wel het idee dat het agressie uit lokt omdat je achterligger soms denkt dat je met opzet langzamer gaat rijden om hem te zieken oid.

17 apr 2015 23:24
Profiel
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
turbocruiser schreef:
En dan maakt het mij uiteraard niet uit dat er toch een tegenligger nadert. Hij ziet maar.

En daarbij andere mensen in gevaar brengen? No way!

Zelf neem ik ook wat meer afstand zodat ik geleidelijk kan remmen ipv abrupt. En als er plek is? Ga ik naar rechts. Veel plezier!

18 apr 2015 6:51
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
@MarcoB: dat was cynisch bedoeld. maar welke smiley hoort daarbij?

18 apr 2015 17:45
Profiel
PorscheForum Rakker
O ja, er komt een categorie bij.

De zondagsrijders die zo nodig een Porsche moeten opduwen.

Gelukkig weer mooi spul op de weg vandaag.

Lang leve het mooie zonnige weer op een zondag ;-)

19 apr 2015 18:08
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende