Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:26

Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
997 turbo vs turbo MkII. Oftewel...handbak vs PDK. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: 997 turbo vs turbo MkII. Oftewel...handbak vs PDK.
Cazzo Super Veloce schreef:
Dr staat een GT3 in Nederland te koop met achterzitjes.
Is van een forummer...

Die witte of zwarte? Mooie exemplaren zeg. Maar of zoiets nu echt praktisch is in NL met al die drempels? Vind het met m'n verlaagde 964 soms al vermoeiend om steeds te moeten afremmen bij ieder bultje.

16 apr 2015 11:49
Profiel
993 4S
http://ww3.autoscout24.nl/classified/26 ... asrc=st|as

Schijnt officieel af fabriek achterzitjes te hebben.
En wat nou drempels, wat maakt dat nu uit bij 2K KM per jaar?

16 apr 2015 11:59
Profiel
Noord-Brabant
Knetters, wat een mooi exemplaar.

16 apr 2015 12:13
Profiel
PorscheForum Rakker
997 turbo tiptronic 580pk
CG uitlaat + ECU
Ik heb een kleine 10.000 km gereden nu en heb de volgende reparaties gehad:
- brandstofpomp vervangen (350 euro)
- hydraulisch systeem achterspoiler lek (400 euro)
- tiptronic schakelknop gebroken (garantie)

Binnenkort grote beurt met bougies (1800 euro)

Al met al vallen de kosten mee vind ik.
Maar mocht ik opnieuw kiezen dan zou ik zeker voor een gt3 gaan.

16 apr 2015 13:30
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Cazzo Super Veloce schreef:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/266928375?asrc=st|as

Schijnt officieel af fabriek achterzitjes te hebben.
En wat nou drempels, wat maakt dat nu uit bij 2K KM per jaar?

Forumlid toch?

16 apr 2015 13:36
Profiel
Noord-Brabant
@Nat. Dat is inderdaad te doen. Maar in welk opzicht zou je nu eerder voor een gt3 gaan?

16 apr 2015 14:03
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Franz, ook mijn gt3 heeft achterzitjes. Alleen worden deze zelden gebruikt. Bij de dames/vrouwen thuis is mijn GT3 niet zo gewild :mrgreen:

16 apr 2015 14:24
Profiel
Noord-Brabant
:mrgreen: Dat is mijn 964 al niet dus ik moet nog maar zien hoeveel gezamenlijke ritjes dat gaan worden. Mijn dochtertje vind het nog wel een grappige auto maar daar houdt het al een eind mee op. Mijn vriendin heeft ooit de Porsche meegenomen voor een boodschap en die reed er zo de eerste keer in één keer mee weg op haar teenslippers. En dat terwijl ik 'm bij Witmerodijk tot drie keer toe liet afslaan :mrgreen:

16 apr 2015 14:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Ik heb dat onderzocht voor 'n gt3. los van de spoiler die enorm ge-veto'd werd hier; de achterzitjes kunnen er wel in zitten maar dan moet je ook op het kenteken bewijs kijken hoeveel zitplaatsen de auto heeft. is met verzekering e.d. best tricky. En vergis je niet in hoe hardcore 'n gt3 is tov een turbo. totaal andere auto's...

waarmee ik overigens nog steeds denk dat in jou geval een gt3 of 964 misschien beter aansluit bij jou weinige ritjes die je écht puur voor die funfactor dan rijd. Ik rijd 10k+ per jaar is een iets ander verhaal ;)

(maar als je de turbo gaaf vindt en dat je 'n kick geeft moet je gewoon die hebben. dit gaat over emoties en niet over rationaliteit natuurlijk!)

16 apr 2015 19:45
Profiel
Noord-Brabant
Laat ik voorop stellen dat ik ze allebei ontzettend gaaf vind. Maar zoals eerder gezegd gaat mijn absolute voorkeur uit naar de GT3. Deze laat het ook wat beter toe als er een periode niet mee gereden gaat worden. De reden dat ik de turbo verkies boven de GT3 is dat ik m'n gezin dan ook een keertje mee kan nemen en ik er zo wat meer kilometers mee kan gaan rijden. (wat achteraf gezien de eerste twee jaar eigenlijk totale onzin is omdat die kinderwagen er toch met geen mogelijkheid bij kan) Daarbij is de turbo ook net even wat gunstiger geprijsd dan de GT3. 100k gaat me namelijk net iets te ver en ik verwacht eigenlijk niet dat een beetje fatsoenlijke GT3 binnen een (paar) jaar rond de 65k zal gaan uitkomen.
Maar een turbo met handbak vind ik ook geen straf.

16 apr 2015 20:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Allright. Ik ga wel eens met mijn vrouw en dochtertje maar jij hebt er al 2 da's wat lastiger :)

16 apr 2015 21:32
Profiel
Noord-Brabant
Nou, ik heb nu één dochtertje maar als alles goed gaat binnen twee weken nr twee. :mrgreen:

16 apr 2015 21:44
Profiel
PorscheForum Rakker
CG uitlaat + ECU
Hi Franz, de achterzitjes waren ook van belang voor mijn keuze maar als ik terugkijk kan ik niet zeggen dat mijn kids nu vaak meerijden. Dus voor mij is dat niet meer bepalend. Puur voor het rijden zou ik gaan voor een gt3 omdat de hele beleving van de auto anders is. Je rijdt veel mechaniser, de direktheid van het sturen is onovertroffen en dan het GELUID. De turbo is voor mij geluidsmatig toch wel een teleurstelling tenzij je het fluiten van de turbos mooi vind.

Maar zoals mijn voorganger zei, als je meer dan 10.000k m per jaar rijdt dan is de turbo toch wel erg fijn.

17 apr 2015 10:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik heb het precies zo gedaan als Devils Son zegt; mk1 handbak met 1 jaar porsche approved gekocht, 10'000 km gereden, paar dingetjes laten maken op garantie, sinds dik een jaar nu zonder problemen gereden.
Voor het geluid kun je even bij europipe in Belgie langs, veel beter, misschien niet zo mooi als een gt3, maar het klinkt krachtig naar porsche en de turbo's beginnen veel sneller mee te werken.

17 apr 2015 11:16
Profiel
Noord-Brabant
Nat schreef:
Hi Franz, de achterzitjes waren ook van belang voor mijn keuze maar als ik terugkijk kan ik niet zeggen dat mijn kids nu vaak meerijden. Dus voor mij is dat niet meer bepalend. Puur voor het rijden zou ik gaan voor een gt3 omdat de hele beleving van de auto anders is. Je rijdt veel mechaniser, de direktheid van het sturen is onovertroffen en dan het GELUID. De turbo is voor mij geluidsmatig toch wel een teleurstelling tenzij je het fluiten van de turbos mooi vind.

Maar zoals mijn voorganger zei, als je meer dan 10.000k m per jaar rijdt dan is de turbo toch wel erg fijn.

Oke, die 10k kilometers op jaarbasis ga ik niet halen. Ik gebruik hem puur als derde auto. Ik moet nog maar zien in hoeverre mijn hele gezin erin mee wil rijden hoor. Mijn dochter van 7 vindt het altijd wel spannend dus daar zal het wel bij blijven. (als de iPad mee maak :mrgreen: ) Maar ik krijg wel zo'n beetje de indruk dat de turbo misschien toch niet helemaal voldoet aan alle verwachtingen als ik zo de reacties lees? Is dat een terechte conclusie?

17 apr 2015 12:29
Profiel
Noord-Brabant
Trammelant schreef:
Ik heb het precies zo gedaan als Devils Son zegt; mk1 handbak met 1 jaar porsche approved gekocht, 10'000 km gereden, paar dingetjes laten maken op garantie, sinds dik een jaar nu zonder problemen gereden.
Voor het geluid kun je even bij europipe in Belgie langs, veel beter, misschien niet zo mooi als een gt3, maar het klinkt krachtig naar porsche en de turbo's beginnen veel sneller mee te werken.

Maar ook wel spannend om mee te rijden? Want daar koop ik 'm tenslotte mede voor. Anders koop ik wel een 4S. Mijn vullingen hoeven er niet uit te klappen bij ieder bobbeltje in de weg maar direct sturen en een goed respons zoek ik wel in een auto. Ik lees ook dat de turbo qua snelheidsbeleving wat minder is tov de GT3 terwijl in werkelijkheid de turbo de snelste van de twee is. Ook als ik zo de Ring-cijfers naast elkaar leg.

17 apr 2015 12:37
Profiel
PorscheForum Rakker
CG uitlaat + ECU
Ik denk dat je beide auto's even een paar uur moet proefrijden (als dat mogelijk is).

17 apr 2015 12:38
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Frans, volgensmij wonen we vrij dicht bij elkaar. Kom anders eens langs voor een kop koffie.

17 apr 2015 12:50
Profiel
993 4S
Doe ut nou nie Franz, je bent geen circuitracer, lekker blijven rijden in die ouwe lufti :salut:

17 apr 2015 13:37
Profiel
Noord-Brabant
Master Ken schreef:
Frans, volgensmij wonen we vrij dicht bij elkaar. Kom anders eens langs voor een kop koffie.

Dat is geen wereldafstand inderdaad. Ben vroeger nog wel eens een paar keer naar De Mortel gereden. Bedankt voor het aanbod. Ik ga eerst maar eens het een en ander op een rijtje zetten wat te doen. Want er zit steeds iemand hier het topic te verzieken dat ik het niet moet doen. :mrgreen: (geintje Cazzo)

17 apr 2015 14:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Spannend, spannend... als je uit een opel astra komt wel ja ;) uit een 964 weet ik niet ... erg persoonlijk. Ik zou proberen met zowel gt3 als turbo te rijden. Als je elke bocht probeert maximaal te nemen met heel-en-toe zul je je beter in gt3 voelen denk ik. De Turbo is gewoonlijk een heerlijke wagen met nog wat old school gevoel vergeleken met de nieuwste modellen en dat enorme koppel wil ik iig niet zo snel meer weggeven.

17 apr 2015 15:27
Profiel
Noord-Brabant
Proefrijden ga ik sowieso doen, al ben ik van mening dat je bij zo'n auto pas echt een reële indruk krijgt als je ermee het circuit op gaat. Op de snelweg ga ik dat soort dingen niet uitproberen....zeker niet met spullen van een ander in een voor mij vreemde auto. Ik hoopte eigenlijk daarom of iemand me hier wat meer over kon vertellen. Laat ik het anders zeggen....ik zoek geen saaie auto met een bom aan vermogen. Mijn 964 leent zich prima voor lekkere bochten en is op de één of andere manier altijd weer uitdagend om mee te rijden. Natuurlijk zijn het totaal twee verschillende auto's maar de power van zo'n turbo maakt mij ook wel weer nieuwsgierig.

17 apr 2015 17:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Als ik dat allemaal zo lees geloof ik dat je je het beste erop kan instellen dat je bij de 964 blijft of als het echt jeukt meteen een gt3. Maar zou toch bij gelegenheid de turbo ook proberen. Ben benieuwd naar je bevindingen.

17 apr 2015 19:56
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
996 GT3 in bezit gehad; geweldige auto!
Heel veel plezier gehad op de Nordschleife en heen en weer naar Zuid-Frankrijk in een 997 GT3RS 3.8.
Nog meer kilometers mogen maken met een 997 TurboS :drive:

Maar nimmer de lol en voldoening mogen ervaren die ik bijvoorbeeld afgelopen dinsdag nog een hele dag heb beleefd in mijn 964 op Spa Francorchamps :ba:

Met andere woorden; ik begrijp je hang naar iets anders maar ben van mening dat je ten aanzien van je huidige Porsche op termijn spijt of in iedergeval een gemis gaat ervaren als het nieuwe van je nieuwe keuze af is.

17 apr 2015 22:03
Profiel
Negenhonderdvijfenzestig.
Deze? heeft al wel heel vaak te koop gestaan 8) Rare foto's, maar goedkoper op nl kenteken heb ik nog niet gezien......

17 apr 2015 23:19
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende