Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 12:03



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
930 bezinepompen en relays probleem 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 930 bezinepompen en relays probleem
eentje voor de jongens bij Renntech, Erwin graag je mening ??

okee ik heb het volgende probleem, de benzine pompen willen niet aanslaan: ik heb al het volgende gedaan, ik heb 2 extra groepen aan gemaakt per benzine relay met eigen zekeringen vanaf de accu naar punt 30 op de relays, en daarmee is zekering 3 op de zekeringbox nr 1 dus overbodig geworden.(minder belasting voor de andere dingen die over zekering 1 en 2 gaan. dan doen ze het nog niet. als ik punt 85 op de relays grond dan doen ze het wel. mijn vraag is komt mijn auto zo door de APK keuring heen, in principe gaan de pompen ook gewoon weer uit als ik de auto weer uit doe, contact naar stand 2 of 1. bij stand 3 beginnen ze te pompen, dit moet ook om druk op te bouwen. maar ik geloof dat als je hem in stand 3 hebt dat dan de pompen na 30 seconden ofzo weer af moeten slaan als je de motor niet start. klopt dit ???

de relay achter in de motorruimte is goed en de luchtdrukschakelaar doet het ook goed.

worden de relays ook nog door de toerenteller aangestuurd ??? of de toerenteller relay, zoja waar vind ik de toerenteller relay ??

Erwin trouwens leuk dat je voor jezelf bent begonnen, misschien ken je mij nog vanuit de 914 club uit het verleden(lang geleden zo'n 10 jaar terug donkerblauwe 914 2.0 webers etc,etc,etc,......) Mike Soedito.


24 maart 2004 15:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
Hoi Mike, leuk om zo nu en dan weer eens oude bekenden tegen te komen uit de Porsche wereld.

Het feit dat jij een BTR hebt betekend dus dat het wel goed gaat met jou. :D

Heeft jouw BTR de originele RUF motor met een Motronic injectie systeem? (Op mijn site staat een foto van een gereviseerde BTR motor.)
Bij een BTR worden de benzinepompen aangestuurd door de computer onder de linker stoel. (inderdaad via de twee relais)
Als het relais niet ingeschakeld wordt dan kan het dus zijn dat de verbinding tussen de relais en de computer onderbroken zijn.

Reageer eerst maar even op de vraag of je een originele BTR motor hebt voor ik een antwoord ga neertypen waar je niks aan hebt.

Wat voor een kleur RUF heb je , misschien ken ik hem wel. Ik heb er verschillende in onderhoud. (en gehad)

groeten, Erwin.


24 maart 2004 21:43
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Renntech schreef:
Wat voor een kleur RUF heb je , misschien ken ik hem wel. Ik heb er verschillende in onderhoud. (en gehad)

groeten, Erwin.


Afbeelding
http://www.porscheforum.nl/album_person ... ser_id=264 ;)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


24 maart 2004 21:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
De altijd behulpzame Eric. :lol:

Op de foto is te zien dat het hie gaat om een 3.3 Turbo motor met K-jetronic. (en een RUF intercooler)

Hierbij wordt de brandstofpomp ingeschakeld door een schakelaar die gemonteerd zit op de luchthoeveelheidsmeter. Hij is slecht te bereiken, en herkenbaar als je hem gevonden hebt aan een blauwe stekker.
Als de auto op contact staat en je trekt de stekker eraf moeten de brandstofpompen gaan lopen. Wel eerst de zekeringkast terug in originele staat brengen. Het is geen APK afkeurpunt maar wel aan te raden om dit origineel te maken. ( ivm. eventuele aanrijdingschade en brand.)

Erwin.


24 maart 2004 22:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
nee de unit heb ik niet. er zitten nog wel bevestigingspunten voor de unit, dus zal er vast wel een keertje in hebben gezeten (of niet).

ik heb het vermoeden dat men een extra circuit heeft aangelegd, of de bedrading heeft veranderd

het is een 3,4 liter BTR motor + ruf 5bak, met het cis systeem. ik ga binnenkort de conversie doen naar EFI( pat williams racing). dat moet dan weer de nodig extra pk's op gaan leveren en het moet beter gaan reageren op 't gaspedaal.

de auto is door carrera motors de belgische Ruf dealer in 1984 geconverteerd naar een BTR.


25 maart 2004 11:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
oja en als ik de schakelaar eraf trek dan blijven de pompen mooi uit.

als ik de klep indruk dan schakelt de relay achterin wel om. maar het signaal komt niet naar voren toe.

dus ik ga wel weer alle bedrading doormeten om te kijken welke er geen contact maakt. :?


25 maart 2004 12:13
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.