Auteur |
Bericht |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
02 sep 2005 10:17 |
|
 |
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
 sticker
De bekende sticker aan de binnenkant van de bagageruimte is weg.....
Als die weg is betekent het vaak een nieuwe klep....wees voorzichtig
Geen airbag, dus een model 89'. In ieder geval laten checken of de motor
de bekende modificatie heeft gehad i.v.m lekkage!
Kenteken is nieuw....mischien net ingevoerd?
Prijs is goed, dus gewoon een fatsoenlijke akk laten doen zou ik zeggen.
Succes 
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
02 sep 2005 10:31 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
 Re: sticker
 |  |  |  | marknineoneone schreef: De bekende sticker aan de binnenkant van de bagageruimte is weg..... Als die weg is betekent het vaak een nieuwe klep....wees voorzichtig Geen airbag, dus een model 89'. In ieder geval laten checken of de motor de bekende modificatie heeft gehad i.v.m lekkage! Kenteken is nieuw....mischien net ingevoerd? Prijs is goed, dus gewoon een fatsoenlijke akk laten doen zou ik zeggen. Succes  |  |  |  |  |
Ook modeljaar 90 heeft in Nederland standaard geen airbag.
Vwb de modificatie? Who cares? Zo lang het bij een beetje zweten blijft. Als je oprijlaan langzamerhand zwart wordt, dan is het iets anders, maar verder. Sterker nog, ik heb liever een motor ZONDER modificatie die droog is, dan wel heel licht zweet. Dan weet je nl. zeker dat er niet mee geragd is...
|
02 sep 2005 11:53 |
|
 |
René2
964 C4berkel en Rodenrijs
|
 Motor
De motor zeet inderdaad heeeeel licht. Van lekkage is absoluut geen sprake.
Hoe kun je trouwens de modificaties herkennen?
|
02 sep 2005 12:32 |
|
 |
marknineoneone
|
Heeft er niks mee te maken. Destijds zijn alle eigenaren van een 89er
964 door de fabriek teruggeroepen om pakkingen tussen de cilinders en
blok te monteren. Dit produktiejaar had dus GEEN pakkingen en gingen
snel lekken. Mij is ook laatst voor €17000,- een 964 aangeboden die deze
modifacatie nooit gehad had. Moet er wel bij zeggen dat deze auto niet
helemaal droog was. Heb een akk laten doen en kon al rekenen op een
prent van ca. €3000,- om dit te verhelpen. Deze auto had ook rondom
versleten imitatie schijven, gladde achterbanden,geen airco en hier en
daar nog een paar kleinigheden. Ondanks dat de auto in de eerste instantie
niet duur leek gingen volgens mij de kosten voor de baten uit en heb ik
hem laten staan.... Lekken en raggen hebben in dit geval dan ook weinig
met elkaar te maken. Het was gewoon een kostbare konstruktiefout ontstaan door de inschatting van de fabriek dat het blok en de cilinders
dusdanig precies vervaardigd waren dat er geen pakkingen nodig waren.
Nou,niet dus... 
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
|
02 sep 2005 12:45 |
|
 |
marknineoneone
|
 Re: Motor
Degene die de akk zal doen kan je laten zien waar de pakkingen horen
te zitten. Daarvoor moet ie op de brug en geloof ik ook de beschermkap
er af....dat laatste weet ik niet meer helemaal zeker.
|
02 sep 2005 12:52 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Er zijn nog genoeg mensen op Rennlist die nog steeds zonder die pakkingen rijden, de pakkingen niet WILLEN hebben en die geen zwarte vloer hebben.
Zo lang je de motor goed warm rijdt voordat je hem goed de sporen geeft gaat er niets mis zonder de pakkingen. Maar DAAR heeft Porsche een inschattingsfout gemaakt: vele klanten hebben wat moeite om ruim 10 liter olie goed voor te verwarmen voordat men lol gaat beleven.
Door te vroeg gas te geven gaan de koppen 'werken'. Zonder pakking merk je dat onmiddellijk, met pakking op zeker moment ook.
Deze oplossing is absoluut geen constructiefout: hij was race-proven (maar daar weet men WEL hoe om te gaan met techniek).
|
02 sep 2005 13:29 |
|
 |
marknineoneone
|
I rest my case.... 
|
02 sep 2005 13:49 |
|
 |
René2
964 C4berkel en Rodenrijs
|
Woensdag wordt de wagen gekeurd. Nu alleen maar wachten, en wachten, en wachten..........
Zucht.
|
02 sep 2005 14:57 |
|
 |
marknineoneone
|
 moed houden
wachten duurt lang.....maar gewoon moed houden,alles komt goed is mijn
motto....
Ben benieuwd naar het advies. Succes ermee!
|
02 sep 2005 15:03 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Geen constructiefout? Misschien niet als je een race-auto ontwikkelt. Wel als je een straatauto ontwerpt. Wat hier het geval is. Dus.... 
|
02 sep 2005 16:05 |
|
 |
Devils son
|
De enige constructiefout waar we hiervan spreken zit in de hersenen van de figuren die hun auto niet eerst warm rijden...
|
02 sep 2005 16:54 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Ben ik het niet mee eens... Je kunt niet verwachten dat iedereen de auto netjes zoals in het boekje berijdt... Als je dat denkt als autofabrikant, ben je dom bezig... (en maak je dus een constructiefout)....
Dat de mensen de auto ZELF kapot rijden, doet op zich niet ter zake...
|
02 sep 2005 23:29 |
|
 |
horn
PF #57
|
nieuwsgierig: wat is de beweegreden van 'genoeg mensen op Rennlist' om die pakkingen niet te WILLEN?
M.a.w. wat is het voordeel van een motor zonder pakkingen tov een motor met pakkingen?
En een motor mét pakkingen waarmee geragd is, lekt/zweet volgens mij toch net zo hard? 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 sep 2005 3:30 |
|
 |
Devils son
|
Ook met pakkingen gaat het fout. Duurt alleen wat langer. IEDERE auto gaat op den duur stuk van niet goed warm rijden.
De modificatie was ook niet algemeen. Het was een modificatie voor de motoren die gingen lekken. Er zijn er genoeg die het wel vele jaren uithouden met de "constructiefout".
Een onkundig persoon krijgt de koppeling van een 911 turbo ook in enkele dagen naar z'n grootje: constructiefout? Nee, sportauto's moet je op de juiste manier bereiden. Want onkundigheid vertaalt zich bij sportauto's (vanwege de complexe techniek en het vele vermogen) snel in schade.
|
03 sep 2005 8:43 |
|
 |
Devils son
|
If it ain't broke, don't fix it. En er zijn grapjassen die gemeld hebben dat ze de gewichtsbesparing wel ok vinden (maar dat zal meer lollig zijn bedoeld).
Overigens kreeg ik ook bij PCZ ooit te horen dat de modificatie alleen uitgevoerd moest worden indien nodig, met de toevoeging dat als je goed met de auto omging de modificatie niet nodig was (tenzij b.v. een monteur zich niet hield aan de aandraaimomenten, maar ook dat is onkunde).
|
03 sep 2005 8:47 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Ik zit eigenlijk te wachten tot een technieker met het verlossende antwoord komt
IMO lekken alle 'oudere' Porsches op den duur ... heeft te maken met het uitharden van de rubber keerringen .... inderdaad .... lekkende 993tjes zijn ookal gesignaleerd 
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
03 sep 2005 9:07 |
|
|