Auteur |
Bericht |
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: testrit met porsche te water
Ik heb (echt) leren rijden met een Toyota Starlet, begin jaren 80, toen nog met achterwielaandrijving en 45 pk of zo. Yokohama bandjes, 145 R 13, de enige electronica aan boord was het mono am radiootje. En dan plankgas over de Vogelenzangseweg bij Aerdenhout. Veel bochten, veel dikke, oude, stevige bomen die wel raad weten met een klein japennertje, vaak nat en wat bladeren erbij.... Nou, dan leer je snel genoeg hoe het moet. Dus ik ben het met je eens! On topic: we speculeren weer lekker over de toedracht.........
|
24 apr 2015 9:23 |
|
|
giulia
|
Heeft een 356 pendelassen achter?
|
24 apr 2015 10:25 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Is de paus katholiek
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
24 apr 2015 10:33 |
|
|
giulia
|
euh..... Maar met pendelassen en een beetje te veel snelheid en gas los in de bocht ben je (als onervaren bestuurdert) toch snel het bokkie...
|
24 apr 2015 11:07 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Weet niet of het echt pendelassen zijn, maar bij het doorzakken gaan ze lekker negatief staan Beetje als de Kever
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
24 apr 2015 11:35 |
|
|
Scooby-R
Een echte Nee-T3
|
Mijn maat had ook zo'n hok in "the 80's"....geweldig ding. Ging makkelijker dwars dan m'n 2,3 V6 Capri.
_________________________________________ I have sexdaily, I mean dyslexia, fcuk
|
24 apr 2015 12:11 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Het gaat hier om een 356 B T5, deze 356'en stond bekend om hun goede weggedrag. Stond toen ook bekend in de volksmond als damen, omdat ook vrouwen deze auto konden gebruiken door de voorspelbare weggedrag.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
24 apr 2015 12:40 |
|
|
Taxi Hans
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODENGelderland
|
die "damen" van vroeger konden toen dus al niet rijden en zwemmen, weinig veranderd dus
_________________________________________ Picasa album
|
24 apr 2015 12:44 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
zuur zeg, gelukkig geen zout water
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
24 apr 2015 12:47 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Of de dames reden destijds een stuk beter dan de monteurs van nu...
_________________________________________ rouge et noir
|
24 apr 2015 13:05 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Op deze manier takelen hangt het gewicht gewoon aan de beide zijkanten van het dat hoor.... Je mag blij zijn dat het een "strap" is en geen ketting... heb ik ook al eens gezien bij een 964... Berger maakt liever extra schade dan dat hij natte schoenen krijgt...
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
24 apr 2015 13:20 |
|
|
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
Een filmpje van de berging. .
|
28 apr 2015 11:10 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Datzelfde weekend: http://www.ed.nl/regio/geldrop-e-o/nuen ... -1.4880090Is een vriend van me. Hij schreef me het volgende: Wat in het artikeltje staat klopt niet helemaal, het was een kwestie van een beetje pech en veel geluk. Ik ben onder de auto terecht gekomen, volledig onder water en vastgeklemd tussen motorkap en slootbodem. Met enig manoeuvreren heb ik mijn aangezicht boven het waterpeil gekregen (nog steeds onder de auto) en heb dat ruim een uur kunnen volhouden totdat de takelwagen uit Helmond ter plekke was. Vanwege onderkoeling ben ik een nachtje in het ziekenhuis geweest, maar ik mankeer verder niets. Dank aan de late voorbijganger die mijn lichten zag schijnen en de hulpdiensten heeft gewaarschuwd, die overigens ook alle lof verdienen voor hun kordate aanpak. Overigens is 'Het Broek' niet verboden voor auto's, want bestemmingsverkeer is toegestaan en ook hangt het er van af hoe je vanuit Nuenen het weggetje de 'Frankrijk' (What's in a name...) in rijdt. Wel opvallend dat 2 klassiekers van de merken die ik een warm hart toedraag beide in hetzelfde weekend te water raken... Omen?
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
28 apr 2015 13:09 |
|
|
Madmax
|
Tsjonge,
|
28 apr 2015 18:45 |
|
|
Zoef Hausen
911 CabrioUtrecht
|
tja, daar wordt je stil van.
De beste stuurlui stonden weer aan wal ,zullen we maar zeggen. En daar bedoel in niet de onfortuinlijke monteur mee.
_________________________________________ Viva Carrera
|
30 apr 2015 22:28 |
|
|
horn
PF #57
|
Het Broek in Nuenen, daar heb ik veel fiets- en duurloop km's gemaakt. Mooie weggetjes in volledige rust. Goed dat hij er zo vanaf gekomen is. Je moet er niet aan denken wat er allemaal had kunnen gebeuren...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 mei 2015 7:07 |
|
|