Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 12:47



Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
circuit banden keuze 996 GT3 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 gt3 mk1 ex 996 TT ex 993 c2
Amsterdam
Bericht circuit banden keuze 996 GT3
wie o wie kan mij van info voorzien, ik heb gezocht op het net en deze site, maar weinig specifieke info gevonden om een keuze te kunnen maken

het uitgangspunt is een 996 gt3 mk1 uit 99 met standaard wielen en ohlins schroefset
ik rij nu op oude DOT 2011 toyo R888 achterbanden. en nieuwe DOT 2014 toyo voorbanden
de achterbanden hebben weinig grip, de voorbanden hebben top grip.
ik moet de achterbanden wisselen.
nu heb ik een dilemma.

de toyo wordt op US forum afgemaakt voor de Porsche 911.
de wangen schijnen bij warme banden de zijwaartse krachten niet te kunnen verwerken.
daarnaast schijnen de toyo's geen grijs gebied te hebben van matige grip. het is top grip, en dan ineens GEEN grip.

de MIchelin pilot sport 2 is in N codering en in 18 inch voor de 996 gt3 MK 1 leverbaar.
de michelin pilot sport cup is alleen in 19 inch leverbaar met N codering.

ik weet het dus niet meer. wat moet ik doen, zoveel mensen zoveel meningen..

wie o wie heeft ervaring met semi slick circuit banden of R compound banden voor een 911
wie wil daar wat over schrijven zodat ik en met mij anderen een afgewogen keuze kunnen maken.
_________________________________________
GT3, roots in racing... not posing!


26 apr 2015 15:42
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: circuit banden keuze 996 GT3
http://www.6speedonline.com/forums/997- ... t-cup.html

Zat gisteren dit te lezen, omdat ik Toyo's op de 993 wil proberen.
Zijn wat goedkoper dan de Michelins, denk ik, hoewel ik nog niet echt prijzen vergeleken heb.
Toyo's warmen sneller op schijnt het, Michelins zijn beter voor het echt snelle werk.
Voor mij zijn Toyo's voorlopig prima lijkt me, maar ben ook geinteresseerd in ervaringen van forummers.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


26 apr 2015 16:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 gt3 mk1 ex 996 TT ex 993 c2
Amsterdam
Bericht Re: circuit banden keuze 996 GT3
probleem is dat ze 19 inch cup banden met N codering vergelijken en in 18 inch bestaat geen michelin cup band met N codering.
de cup banden in 18 inch zonder N... of de toyo zonder N...
_________________________________________
GT3, roots in racing... not posing!


26 apr 2015 16:31
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: circuit banden keuze 996 GT3
Dan ben ik benieuwd wat het bezwaar zou zijn om Michelins ZONDER N-codering te monteren…..
Is dat een marketingtechnische overweging?
Is die band niet bestand tegen het hogere gewicht van de motor achterop? (…achterin… :mrgreen: )
En heeft er ook iemand ervaring met de Pirelli Corso's?
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


26 apr 2015 17:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht Re: circuit banden keuze 996 GT3
thomas1665 schreef:
de toyo wangen schijnen bij warme banden de zijwaartse krachten niet te kunnen verwerken.
daarnaast schijnen de toyo's geen grijs gebied te hebben van matige grip. het is top grip, en dan ineens GEEN grip.


Wat is jouw ervaring daarmee, heb je dat zelf nadat de banden warm werden op het circuit ook zo ervaren ?
_________________________________________
Rebel engineering


26 apr 2015 18:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 gt3 mk1 ex 996 TT ex 993 c2
Amsterdam
Bericht Re: circuit banden keuze 996 GT3
ik vind het lastig om daar een mening over te geven,
de banden waren nieuw, maar al 4-5 jaar oud. de wangen waren ook helemaal blauw na de eerste keer rijden, verder heb ik wat lopen rommelen met bandendruk.
na een aantal rondes gingen de banden meer glijden, maar of dat kwam omdat de bandendruk te hoog werd, de compound te oud is of dat het door de slappe zijwang komt weet ik dus niet.

De N codering is volgens mij geen marketing verhaal,maar een goedgekeurde en verstevigde zijwang van de band voor het gewicht van de motor op de achteras.
_________________________________________
GT3, roots in racing... not posing!


26 apr 2015 19:06
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: circuit banden keuze 996 GT3
Heb redelijk wat setjes versleten op een GT3 CS MK1
Nordschleife: PS2, prima band tot het heel erg warm wordt, maar daar (NS) een mooie allrounder
Diverse circuits waaronder Assen, Zandvoort, Francorchamps en Zolder
PZero Corsa: veel grip maar qua stuurprecisie redelijk
Toyo R888: Mooie allrounder, maar te veel onderstuur naar mijn zin. Blijft wel constant qua temperatuur
Michelin Cup (1): Heel veel stuurprecisie, veel grip en een super balans. In de regen is het overigens niks, maar dat geldt (in mindere mate) ook voor de Toyo en de Pirelli.

Wat heel belangrijk is: De spanning!!
WARM: 2.4 bar voorzijde en 2.8 achterzijde.

Mijn ervaring is, dat als je KOUD op 1.8 tot 1.9 bar start je na 2 tot 3 rondjes op de ideale spanning zit en bijna niet hoeft te corrigeren

Succes!


03 mei 2015 19:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 gt3 mk1 ex 996 TT ex 993 c2
Amsterdam
Bericht Re: circuit banden keuze 996 GT3
dank voor de info!
ik ga de banden nu eens op de juiste bandenspanning rijden en dan eens kijken wat ze doen.
_________________________________________
GT3, roots in racing... not posing!


04 mei 2015 21:02
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: circuit banden keuze 996 GT3
De cup (1) zonder N-codering past verreweg het beste bij de 996 GT3.


11 mei 2015 12:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Brabant - Westland
Bericht Re: circuit banden keuze 996 GT3
Heb meegereden in een 997 gt3 waar we voortdurend bandenspanning checkte. Ik voelde dat we na een paar rondjes eerder begonnen te glijden. Toen even wat lucht eruit gelaten en ging het beter.

Luchtdruk is echt key.
_________________________________________
924 Track '84

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.


14 jul 2015 6:48
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht Re: circuit banden keuze 996 GT3
heb altijd de Pirelli's gereden. Dat is nu de Trofeo.

De Pirelli is wat minder abrupt dan de Michelin...hij geeft de grens beter aan.
_________________________________________
Respekt für die Eltern


14 jul 2015 14:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht Re: circuit banden keuze 996 GT3
2.4 en 2.8 is veel te hoog voor de semi slick.

Warm moet je op 2.0-2.1 vooraan zitten en 2.2 achteraan. Staat ook zo in de brochure van Michelin.

Starten op 1.6 en langzaam opwarmen. Na paar rondjes binnenkomen en druk checken.
_________________________________________
Respekt für die Eltern


14 jul 2015 14:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: circuit banden keuze 996 GT3
maatje van me heeft Yokohama Advan Neova AD08R op z'n 996 gt3 CS en ze blijken beter dan de TOYO R888



14 jul 2015 14:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: circuit banden keuze 996 GT3
Mijn ervaring (en die van meneer Pirelli) is iig anders

http://www.rennteam.com/forum/page1.htm ... lka02?vs=0


14 jul 2015 16:06
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.