Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 17:29

Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Wel motorrijtuigenbelasting betalen maar niet rijden?! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht Wel motorrijtuigenbelasting betalen maar niet rijden?!
Om even niet lekker van te worden: voor mijn 3.2'tje moest ik na een korte vrijstelling weer motorrijtuigenbelasting gaan betalen maar vanaf 1 januari 2016 mag ik er in mijn stad niet meer mee rijden! :bang:

Zie: http://www.rotterdam.nl/milieuzone

30 apr 2015 17:59
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Wel motorrijtuigenbelasting betalen maar niet rijden?!
Sja vervelend maar ik denk dat een goede luchtkwaliteit toch ook niet bepaald onbelangrijk zal zijn.

30 apr 2015 18:46
Profiel
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
ja dat zeg je nu wel maar als het in jouw dorp/plaats ook gehandhaafd gaat worden, zal je dat niet meer zeggen denk ik.

30 apr 2015 18:48
Profiel
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Ik verwacht dat andere grote steden dit ook zullen gaan invoeren, Utrecht was al zo dacht ik.
Ach, je kunt m altijd nu verkopen en een Prius kopen.... :mrgreen:

30 apr 2015 18:52
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
renetrzes schreef:
ja dat zeg je nu wel maar als het in jouw dorp/plaats ook gehandhaafd gaat worden, zal je dat niet meer zeggen denk ik.

Sterker nog, één van de redenen dat ik ben gaan wonen in een dorpje met veel omliggend groen. :wink:

30 apr 2015 18:53
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Het 'autovriendelijk' beleid van de lokale overheden is een oorzaak dat ik nauwelijks nog een stad in ga…..helaas voor de middenstand, want ik bestel steeds vaker online, terwijl ik vroeger nog even snel Amsterdam in kon rijden.
De meeste auto's voldoen inmiddels aan zware milieu-eisen, maar het 'aanpak-gedrag' woedt onverminderd voort! Jammer hoor.

30 apr 2015 18:59
Profiel
PorscheForum Rakker
996 gt3 mk1 ex 996 TT ex 993 c2
Amsterdam
kansloze ontwikkeling voor bewoners.
dat je bezoekers wil weren uit de binnenstad met oude diesels begrijp ik, maar dat je bewoners wil opzadelen met een modern gebakje slaat nergens op. in de tabel uit rotterdam blijkt dat 1900 bewoners hun auto niet meer bij huis kunnen stallen, maar dat buiten de stad moeten doen.
lijkt mij dat dit gewoon een idiote maatregel is gezien het feit dat er honderdduizenden autos de stad bezoeken die niet voldoen aan de eis.

ik begrijp niet dat ze gewoon taxis op electra, bussen op aardgas, bestelbussen aan eisen en dan het parkeren danwel bezoeken van een binnenstad met een auto ontmoedigen.
dit heeft als gevolg dat er een eenheidsworst aan duffe autootjes in de binnenstad gaat rijden.

edit net amsterdam milieu stuk gelezen.
amsterdam gaat per 2016 eisen stellen aan autos waarvoor een nieuwe parkeervergunning wordt aangevraagd. lijkt mij een veel beter plan.
daarnaast staat op de site dat een gemiddelde vrachtwagen de uitstoot heeft van 100 auto's... lijkt mij dus slimmer om daar eens te beginnen en onze gebakjes met rust te laten.

30 apr 2015 19:11
Profiel WWW
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
en hoe kom je dan aan je schoenen, kleding, eten, drinken en alle andere zaken die je nodig hebt om te (over) leven, ga je zeker zelf halen buiten de stad ergens in Europa of misschien wel verder dan dat. logistiek gezien is veel mogelijk maar nog lang niet klaar. wij willen alles goedkoper, sneller en beter. diegene die dat moeten verzorgen word meer van verwacht tegen een mindere prijs, uitmelken heet dat waardoor er niet meer geïnvesteerd kan worden in onder andere "nieuw materiaal" dus met oud materiaal door rijden. maar dan kunnen we de stad niet meer in dus hef ik datgene maar op waar al zo weinig van over was. minimaal een bedrijf om zeep geholpen en heel misschien een paar personeelsleden naar huis gestuurd en geen werk meer. lekkerrrrr dan dus grotere bedrijven maar inschakelen die kunnen dat nog wel veroorloven maar onder hun condities dus wij als consument langer wachten op het bestelde. aha het ei van Columbus we gaan op internet bestellen, nog dramatischer het bestelde duurde al langer, er moet namenlijk een schone auto komen en die kleine transporteur is naar de kl van de oten. volgende probleem leegstand van panden dus wordt je dorp stad of welke omgeving dan ook een spookstad. LANG LEVE DE MODERENE SNELLE EN SCHONERE TIJD, ik ben er klaar mee. :bang: :ass:

30 apr 2015 19:29
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Gelukkig hebben we vulkanen die de uitstoot compenseren ....... :lol:

30 apr 2015 19:40
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ex Porsche 911 ex. 944 2.7 Bollenstreek
Alsof het botlek gebied lekker schoon is.....

30 apr 2015 19:43
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Wat zeggen ze over oldtimers van 40 jaar en ouder?

Vind het een belachelijke regel,auto is toch APK waardig?
Er zijn auto's van 5 jaar oud die vervuilender zijn dan sommige van 15...

Laatst bijgewerkt door André op 30 apr 2015 19:48, in totaal 1 keer bewerkt.

30 apr 2015 19:44
Profiel WWW
Porsche 911 2003
Waterland
Ik dacht overigens dat de milieu-eisen van Kyoto reeds gehaald waren door de lagere productie van industrie als gevolg van de economische malaise…. :?:
Waarom dan toch de burger verder aanpakken?
Juist, er moet toch ergens geld vandaan komen, want er moet een heel leger ambtenaren aan een meer dan riant inkomen geholpen worden….

30 apr 2015 19:47
Profiel
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Als iedereen zijn DD op elektriciteit laat rijden en de vrachtauto's op groen gas dan maken die paar hobby-auto's niet meer uit.
Opgelost.

30 apr 2015 19:49
Profiel WWW Facebook  Twitter 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Alle benzine lurkers die voor 1992 geregistreerd zijn (DET) en alle diesels die voor 2001 geregistreerd zijn ...

Dat zal een hoop personen auto's schelen, in die stad :popcorn:

30 apr 2015 19:50
Profiel WWW Facebook 
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Klein lichtpuntje hoor ik net op het nieuws, je kan subsidie krijgen als je hem laat slopen. :bang:

30 apr 2015 19:56
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
http://www.rotterdam.nl/Clusters/Stadso ... geling.pdf

Hele € 1000,00

30 apr 2015 20:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Het is windowdressing. Moeten ze ook al die oude troephuizen uit 19e en begin 20e eeuw platgooien met hun energielabel g etc. Dat doen ze niet want dan missen ze inkomsten door terugname aantal bezoekers in de betreffende steden. Denk dat enige remedie is door autoliefhebbers te organiseren en de betreffende steden direct financieel raken.hoe je dat voor elkaar krijgt weet ik niet. Misschien afspreken die steden massaal links te laten liggen, of een andere georganiseerde actie.

(Voor de goede orde ik vind de oude woningen in steden zeker geen troephuizen en eenieder die zo dom is om in de c02-hype te geloven. Dat is het gas dat leven MOGELIJK maakt op aarde en het Broeikaseffect heet het NOODZAKELIJKE effect voor leven zoals wij het kennen. Als je echt wat tegen c02 uitstoot wil gaan doen dan kan je het beste mensen en koeien vermoorden, al die c02 uit hun adem en uitwerpselen. Roet is een ander verhaal)

Laatst bijgewerkt door Justin op 30 apr 2015 20:20, in totaal 1 keer bewerkt.

30 apr 2015 20:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrecht
Ik kom redelijk frequent met de 924 in Rotterdam, maar als ik het zo zie mag ik daar niet meer komen (bestemming binnen milieuzone). :roll:

Hier in Utrecht geldt 'ie voorlopig alleen voor diesels. Oldtimers kunnen in aanmerking komen voor ontheffing mits 40 jaar oud. Auto's tussen de 25-40 jaar scharen ze onder youngtimers. In het onderzoeksrapport waarop de maatregel is gebaseerd opperen ze ook alternatieve methodes, zoals het niet verstrekken van parkeervergunningen voor vervuilende oldtimers.

Overigens, de toon is gezet met de nieuwe oldtimerregeling waar het milieu (en natuurlijk de staatskas) van zou profiteren. Schiet allemaal een beetje door naar mijn mening.

De grens voor een klassieker gelijk trekken naar 30 jaar, zoals in een andere EU landen en vrijstelling voor milieuzones (Duits systeem). :cheers:

30 apr 2015 20:18
Profiel
Negenhonderdvijfenzestig.
Shit, dan vallen de Maastunnel en de Weena al af bij de LTP :cry: Straks ook allemaal nog aan de stekker...... :evil:

30 apr 2015 21:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Jammer voor de liefhebber die het rijdende cultureel erfgoed (lees leuke auto's) willen behouden en de dupe worden van het doorslaan van de overheden.

30 apr 2015 21:19
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
Totale waanzin. Een Lupo 3L mag er niet in maar Panamera Hybrid wordt gesubsidieerd. Echt om zo boos van te worden. Je zult net een E220 D uit 1998 of zo hebben aangeschaft vanwege de bijtellingsregeling. Die kan naar de sloop of naar een (zeer) zeldzame liefhebber in buitenland

30 apr 2015 21:47
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Waarschijnlijk nog maar het begin.

30 apr 2015 22:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Laatst nog een heel nieuwsitem over geweest. Er zijn duizenden oldtimers geexporteerd of op de sloop terecht gekomen. Volgens de politiek: een prima resultaat.... dat er nationaal erfgoed verloren gaat, dat doet klaarblijkelijk niet terzake. :bang:

30 apr 2015 22:31
Profiel
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Olaf schreef:
Alle benzine lurkers die voor 1992 geregistreerd zijn (DET) en alle diesels die voor 2001 geregistreerd zijn ...

Dat zal een hoop personen auto's schelen, in die stad :popcorn:

Zeker in bepaalde delen.

Straks wordt de LTP een waterkoker-evenement :mrgreen:

30 apr 2015 22:37
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
986 S
040
van dat erfgoed natuurlijk eens. Maar als je daar aan voorbij zou gaan: de argumentatie met milieu redenen KLOPT gewoon niet. Een golf of A4 tdi uit 99 is echt minder vervuilend dan veel van die gesubsidieerde meuk. Het zogenaamd gewenste effect wordt niet bereikt met dit soort onzin maatregelen. Er wordt slechts kapitaal vernietigd. Dat is toch niet duurzaam danwel milieuvriendelijk?

30 apr 2015 22:41
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende