Auteur |
Bericht |
geertsabine
|
Re: Wel motorrijtuigenbelasting betalen maar niet rijden?!
klopt Frits maar sinds wanneer is politiek logisch?
|
30 apr 2015 22:43 |
|
|
Reesmees
Ex 964 nu R107010
|
Ik kijk net op de 'no go area' kaart van Rotterdam en zie dat het Erasmus Medisch Centrum in de 'zone' ligt waar op termijn onze oudere P's niet meer welkom zijn. Dan zijn voor de jaarlijkse Vet Cool Man de meeste lufties ook niet meer welkom. chips, zit mij net te realiseren dat ook de route van de Rotterdamse tunnelchallenge herzien moet worden.
|
30 apr 2015 23:02 |
|
|
doctor porsche
993 4s 96
993 C2T 95
FIAT 500 69
|
lekker volgzaam......gewoon knallen met die challenge
_________________________________________ Always be yourself, unless you can be a pirate, then always be a pirate
|
30 apr 2015 23:19 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Het staat op internet dus het is waar. Enig idee wat jouw (en mijn) GT3'tje uitstoten?
_________________________________________ Boxer power.
|
30 apr 2015 23:25 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Ik kan me heel goed indenken dat men in bepaalde gebieden de grootste vervuilers onder de auto's wil weren. Maar om dit op basis van bouwjaar je willen gaan doen slaat nergens op natuurlijk. Maar ik snap ook wel dat als je op basis van uitstoot moet gaan controleren dit heel lastig gaat worden. Over de grootste vervuilers gesproken....ik ben benieuwd wanneer ze de bromfietsers aanpakken
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
30 apr 2015 23:30 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Hoezo Bij onze Oosterburen kunnen ze dat toch ook ... wellicht niet een directe controle, maar wel toelating op basis van beschikbare gegevens - en niet op bouwjaar.
|
30 apr 2015 23:40 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Ik bedoelde te zeggen dat dat alleen zin zou hebben als dit landelijk ingevoerd zou worden. We gaan in Nederland niet massaal de Nederlandse variant van de umweltstickers plakken op onze auto's omdat men in Rotterdam zonodig een groene zone wil gaan instellen.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
01 mei 2015 0:07 |
|
|
Olaf
|
Utrecht is ze voorgegaan - en Amsterdam heeft er (voorlopig) toch maar vanaf gezien ..
|
01 mei 2015 0:26 |
|
|
skeijmel
|
yup zo gaan ze de sportwagens en oudere auto's wegtreiteren. nummerborden lekker automatisch scannen overal en meteen een bon in de bus zo doen we dat in NL die groene onzin slaat door. laat eerst de vuile fabrieken hier en nog belangrijker in andere landen waar amper regels gelden verbeteren. bestje jongetje van de klas onzin, een beter miljeu begint bij jezelf. jaja ;p
_________________________________________ Porsche Cayman R - Check mijn Porsche Video's! --> http://www.youtube.com/CaymanSKRD
|
01 mei 2015 0:46 |
|
|
horn
PF #57
|
ik denk dat de diefstal van kentekenplaten wel omhoog zal gaan.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 mei 2015 7:11 |
|
|
Scooby-R
Een echte Nee-T3
|
Voortaan dus maar met m'n Subaru naar Rotjeknor... De mijne mogen ze hebben hoor.
_________________________________________ I have sexdaily, I mean dyslexia, fcuk
|
01 mei 2015 7:42 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
De webpagina van de Rotterdamse gemeente rammelt behoorlijk. Het gaat over "indicatieve" aantallen auto's, bijvoorbeeld 400 oude benzine personenauto's zouden er indicatief geregistreerd staan binnen de milieuzone (met 400 oude auto's minder zal het niet veel schoner worden...). Mijn eerste gedachte is dat het er veel meer dan 400 zullen zijn, er zijn wijken in de milieuzone waar bewoners zich niet makkelijk een nieuwere auto kunnen veroorloven. Mijn tweede gedachte is dat er voor een laag getal van 400 "gekozen" is om het effect niet te wreed te laten lijken en de maatregel ook met de sloopsubsidies voor de gemeente op het oog betaalbaar te houden (lees: een ambtenaar die op papier de haalbaarheid van zijn milieuplannetje aan het verbeteren is). Mijn voorgaande idee zie ik bevestigd als je vervolgens leest dat het aantal personenauto's (dus nu ineens diesel en benzine op één hoop gegooid) slechts 1% is van het totale wagenpark in Rotterdam. Dus appels met peren vergelijken om de schade op het oog te beperken? Volgens mij kiezersbedrog c.q. demagogie.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
01 mei 2015 7:43 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
+1. Pure demagogie. De meeste winst is te behalen bij de voertuigen die de meeste kilometers in de binnenstad rijden maar dit is lekker makkelijk.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
01 mei 2015 7:59 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Wat dacht je hiervan dan.... betaal voor mijn 500SEL volle bak wegenbelasting op LPG. Rij dus schoner dan de meeste nieuwere benzineauto's. Maar is van 1986 dus zou ik daar niet mogen rijden...... voor meer dan 2000 euro wegenbelasting per jaar mij ook nog belemmeren waar ik ga rijden?
Zodra ik daar een bon voor krijg, ga ik hem niet betalen. Nu nog iemand zoeken met wat juridische achtergrond die daar een leuke uitdaging in ziet.
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
01 mei 2015 10:42 |
|
|
Olaf
|
Gebroeders Anker ?
|
01 mei 2015 10:51 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Dat bedoel ik. Twee steden die zo zijn eigen eisen stelt aan de voertuigen. Dat gaat niet werken met milieustickers of iets dergelijks. In dat geval zullen er dure registratiemiddelen ingezet moeten worden die overigens terugverdiend moeten worden middels de opgelegde boetes. En dan werk je inderdaad allerlei fraudes in de hand.
|
01 mei 2015 10:55 |
|
|
Frits77
986 S040
|
|
01 mei 2015 11:02 |
|
|
Thijsch
Utrecht
|
Volgens RTV Rijnmond komt er ontheffing voor oldtimers. http://www.rijnmond.nl/nieuws/28-11-201 ... uitbreidenBijzondere leeftijd, vraag me af hoe betrouwbaar het is.
|
01 mei 2015 11:34 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
De soep wordt dus niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend dus.
|
01 mei 2015 12:17 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Op de website van de gemeente Rotterdam kan ik die leeftijd van 33 jaar niet vinden, er wordt volgens mij helemaal niet gesproken over een oldtimer-ontheffing (wat je eigenlijk wel zou verwachten). Vreemde leeftijd overigens, 33 jaar. Is dat 30 jaar plus de jaren sinds de invoering van de eerste milieuzone in Rotterdam?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
01 mei 2015 19:59 |
|
|
horn
PF #57
|
en belastingtechnisch is hij bij 25 jaar oldtimer. wat een apenland wordt dit zeg....
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 mei 2015 20:30 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Hoezo? Dan koop je toch een oldtimer van 33 jaar of ouder? Dat is wat ze willen stimuleren. En nog wegenbelastingvrij ook. Ik begrijp het probleem niet zo.
|
01 mei 2015 20:40 |
|
|
Frits77
986 S040
|
ik heb nog een 240D uit 74 in de aanbieding...Iemand,...? Niet allemaal tegelijk
|
01 mei 2015 22:14 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Het is symboolpolitiek, het gaat om een relatief kleine groep auto's maar met een hoog profiel. Makkelijk scoren voor de heren in het pluche.
|
01 mei 2015 22:31 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
De milieuzone is in principe een tijdelijke maatregel; wanneer de concentraties voldoende zijn afgenomen kan de milieuzone worden ingetrokken.
alsof zo'n maatregel ooit nog wordt teruggedraaid.... zal wel hetzelfde gaan als het kwartje van Kok
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
02 mei 2015 6:44 |
|
|