ik heb haar weer es een flinke beurt gegeven ...
... een onderhoudsbeurt welteverstaan
Vandaag nog es een dagje onder de P doorgebracht ipv erin ...
Olie en filtertje vervangen (5w40 full sythetic)
luchtfiltertje voorzien van een nieuw oliefilmpje
Bougietjes vervangen
Stationairklep schoongemaakt
oliekoelventilator uitgetest
Nieuw aandrijfstangetje in de elektrische stoelverstelling gemonteerd
Maar gelijk de velgen eens grondig gepoetst nu ze er toch af waren
DME relais preventief vervangen
alle scharniertjes van deuren en kleppen voorzien van druppie olie
Spoilermechanisme ingevet
hittedraadje gereinigd ...
en dan maar eens de Lambdasonde gaan vervangen ... na uitmeten van deze sensor was al eerder duidelijk geworden dat deze zogenaamd "lui" aan het worden was.
Porsche schrijft voor deze om de 160.000km te vervangen ... geen idee of dit bij mijn tuutke al gebeurd was.
Met "lui" worden van de sensor wordt bedoeld dat de informatie aangaande de uitlaatgassen, waarop de elektronica zen mengsel afregeld, steeds langzamer en minder "juist" wordt doorgegeven.
Mogelijke gevolgen daarvan kunnen oa een te rijk of te arm mengsel zijn.
Mijn verbazing was echter vrij groot tijdens het eerste proefritje...
nooit verwacht dat dit zo duidelijk voelbaar zou zijn
voordien had ik de eerste seconden na een koudstart wat gepruttel en gezeur ... de eerste paar 100m had ik af en toe es een zogenaamde backfire ... allemaal weg nu.
Loopt weer als een zonnetje
Wel een KRENG van een ding om uit je kat te prutsen
kreeg het zaakje niet los met de kat gemonteerd ... dan maar demonteren en de brander erop ... na lang wroeten toch losgekregen ... met een paar kapotte kneukels als aandenken
Met de olie achter de oren ... moe maar voldaan
Dirk