Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:46

Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Goodwood Revival 2015? registreer je dan even hier! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Goodwood Revival 2015? registreer je dan even hier!
Ik heb besloten om dit jaar ook weer te gaan. De kaartjes zijn inmiddels besteld :wink:

Wie gaat er nog meer?

Misschien is het leuk om iets af te spreken?

Een aantal van jullie weet dat ik een perfect kampeerplekje heb op nog geen 5 minuten rijden van het festivalterrein.

Als er nog forummers zijn die de Revival eens een keertje willen bezoeken en geen bezwaar hebben om een weekend in een tentje te bivakkeren (weliswaar bij een top-pub met super eten en een perfect getapt biertje), laat me dat dan maar even weten. Wellicht is het een idee om dan in een treintje ernaar toe te rijden.

Laatst bijgewerkt door Black Betty op 28 jul 2015 16:34, in totaal 1 keer bewerkt.

12 apr 2015 22:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Bericht Re: Goodwood Revival 2015: 11, 12 en 13 september '15. Wie g
aha got me... Kamperen is helemaal goed voor mij!
Afbeelding

13 apr 2015 17:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Hoi Antoine, zit er wel aan te denken om dan ook richting Goodwood te rijden.
Is er nog plek voor een Porsche met pup bij de pub denk je?
Als het net zo goed geregeld is als de camping Speedchills in Le Mans vorig jaar zit t wel goed.
64518

25 apr 2015 20:09
Profiel Facebook 
Vinkeveen
Herman,

Goodwood Revival is echt een aanrader! Dat moet je gewoon eens meegemaakt hebben! :wink:

Zorg wel dat je gekleed gaat in kleding uit de jaren 50/60/70. Dat lijkt carnavalesk, maar je zult merken dat het de 'experience' echt een stuk leuker maakt. Ze noemen het 'a magical step back in time' en dat is het ook!

In de paddock zijn monteurs heel open en je mag gewoon over hun schouders meekijken wat ze aan het doen zijn, race legendes zijn gewoon benaderbaar en staan open voor een praatje, bijzondere en zeldzame raceauto's mag je gewoon aanraken (en soms mag je er zelfs in gaan zitten), ze nemen echt de tijd voor een fotomomentje (op de foto met je favo auto? No problem, de monteur maakt de foto wel voor je)...

Ik doe het meestal als volgt:

- Ik zorg dat ik op donderdag aankom bij de pub en vertrek op maandag
- Ik boek via DFDS een retourtje Duinkerken - Dover met vertrek op donderdag om 14:00 uur. Je mag dan ook een ferry eerder en later nemen (zonder extra kosten). Ik rijd op donderdagochtend naar Duinkerken en zorg dat ik er om 13:30 uur ben. Kan dan zo de ferry op en ben om ca. 16:00 uur plaatselijke tijd (in Engeland is het een uur vroeger) in Dover. Van daar is het nog 2 uurtjes rijden naar Goodwood. Ik installeer me bij de pub, ga nog even op m'n gemakkie wat eten (en vooral drinken) in de pub, haal weer even wat sociale contacten op, praat wat met ander Goodwood-gangers die ook bij de pub logeren en ga vervolgens lekker slapen...
- volgende ochtend vroeg uit de veren, in mijn sixties-pakkie en naar Goodwood. Daar het terrein bezoeken, de stands bezoeken, de races kijken, door de paddock lopen, 's middags even terug naar de (oldtimer)parkeerplaats en al het fraais bekijken wat daar staat, enzovoorts, enzoverder, et cetera
- om 17:00 uur (ofzo) terug naar de pub en met een stoeltje (vergeet dat dus niet mee te nemen!) aan de kant van de weg gaan zitten (wat ook door anderen zal worden gedaan) en alle voorbij komende en Goodwood verlatende oldtimers 'uitzwaaien'. Met getoeter en (teruggezwaai) geven die aan het zeer te waarderen. Lekker kletsen met de anderen die zitten te kijken. Dan de pub in en een hapje eten (vergeet niet op donderdag al te reserveren, want ze hebben het vaak heel druk).
-zaterdag in grote lijnen zoals vrijdag, maar nu ligt er wat meer nadruk op de herdenking van 'the battle of Britain' en wordt er vaak in de lucht getuurd omdat er gevechten tussen Messerschmitts, Hurricanes, Spitfires en dat soort spul worden nagebootst. Vaak komen er bijzondere dingen overvliegen (zo kwam 2 jaar geleden de enige nog vliegende Vulcan over; héél indrukwekkend en afgelopen jaar de 2 enige nog vliegende Lancasters) en dat is echt indrukwekkend, want ze vliegen dan zo laag over dat je de piloten kunt zien zitten.
-zondag idem, maar dan ligt de nadruk op de races. Loop dan ook even naar Lavant corner! Dat is absoluut een aanrader als je echt mooie racefoto's wilt maken!
Afbeelding
- maandag ochtend opbreken en zorgen dat je om 13:00 uur in Dover bent. Dan op naar Duinkerken en terug naar Nederland. Je komt ca. 17:30 uur aan in Duinkerken (vanwege tijdsverschil).

Ik boek de tickets via:
https://ticketing.goodwood.com/
(een inlog aanmaken en bestellen. Mocht het misgaan, of kom je er niet uit kun je altijd even met de ticketservice van Goodwood bellen (044 1243 755055). Die staan je graag te woord en zorgen dat alles geregeld wordt.

Als je met een oldtimer gaat, kun je (gratis) op de oldtimerparkeerplaats staan. Dat moet je ook tijdens het boeken regelen. Anders moet je ter plaatse parkeergeld betalen (ook als je met een oldtimer komt). Oldtimers zijn in Engeland auto's ouder dan voor bouwjaar 1975.

De overtocht boek ik zodra ik de tickets binnen heb: als je vroeg boekt, zijn de prijzen alleszins schappelijk (je kunt met 2 personen en een auto al voor minder dan € 100 heen en terug).

Grandstand tickets zou ik niet kopen: als je de eerste keer gaat, maak je nauwelijks gebruik van de grandstands weet ik uit ervaring. Je staat net zo dichtbij langs het circuit en bij Lavant Corner kun je ook gewoon op een heuveltje gaan zitten en van daar de races bekijken.

Koop ook een voucher voor het programmaboekje. Dat is namelijk meer dan een 'normaal programmaboekje'. Je krijgt er -als je die voucher neemt- namelijk ook een goodiebag bij en een soort van radio waar alleen radio Goodwood op te ontvangen is en die je in je oor kunt stoppen waardoor je voortdurend op de hoogte bent van wat er allemaal speelt. Koop je die pas op het festivalterrein ben je duurder uit en heb je de goodiebag ook niet).

Ik kan een plekje bij de pub voor je reserveren. Dat is geen probleem :wink:

Hou er wel rekening mee dat het geen camping is, maar een pub die zijn grasveld ter beschikking stelt. Dat betekent dat er behalve een toilet geen verdere sanitaire voorzieningen zijn (douche). Wel is er in de toiletten een wasbak met warm en koud water. Daar zou je 's ochtends wel je tandjes kunnen poetsen en je even kunnen wassen. Het is -dus- wel een weekend écht kamperen! Ik vind dat geweldig, maar ik weet dat dat niet voor iedereen geldt. :lol: :lol:

Er is wel een 'family camping' vlakbij de showground. Die is super druk en hartstikke duur. De vraag is dus of je daar met je tentje wilt staan... Wat je wel kunt doen is een rugzakje meenemen met een schone onderbroek, douche-gel, en een handdoek en dan even die camping op piepen en daar even van de douche gebruik maken. :wink:

Je moet nou eenmaal een beetje creatief zijn.

Mocht je kaartjes gekocht hebben (ik weet niet of ze inmiddels niet uitverkocht zijn) laat dan maar even weten of je inderdaad ook bij de pub wilt staan, of dat je toch liever op een camping staat (hetgeen je dan zelf moet regelen).

Het is misschien wel een leuk idee om met z'n allen dezelfde ovetocht te boeken, samen naar Goodwood te rijden en gezamenlijk camp op te slaan.

25 apr 2015 22:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Count me in!! :drive: Ik heb net kaarten besteld. Kamperen bij de Pub lijkt me een goed plan. Wil je een plekje bij de Pub reserveren Antoine?
Ik ben benieuwd hoe het is op het Revival gebeuren. Ik heb nu 2 keer Festival of Speed bezocht en telkens waren de 2 dagen te weinig om alles te zien!

26 apr 2015 0:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Bedankt voor de uitgebreide info, Goodwood lijkt me een mooie "opvuller" in het jaar dat er geen Le Mans Classic is.
Er zijn nog kaarten beschikbaar zag ik op die website. Moet alleen de privé en zakelijke agenda nog even checken dan bestel ik ze ook.
Dat vliegtuig gedoe is denk ik wel een leuke afwisseling/aanvulling op het hele circus.
Vind persoonlijk de noize van een RR Merlin niet te versmaden.
En ik zag ook op de website dat je een helikoptervlucht kan maken; lijkt me ook wel wat :idea:

Black Betty schreef:
Het is misschien wel een leuk idee om met z'n allen dezelfde ovetocht te boeken, samen naar Goodwood te rijden en gezamenlijk camp op te slaan.

Ga jij met je camper of met Black Betty? En welke route denk jij te nemen naar Goodwood; de korte/snelste via de snelwegen of de toeristische via de kustwegen?

26 apr 2015 18:45
Profiel Facebook 
Vinkeveen
Nou, ik kan natuurlijk tot het laatste moment bepalen met welke auto ik ga :wink:

Als de voorspelling is dat het goed weer wordt, ga ik inderdaad met de Speedster. Mocht de voorspelling minder zijn (lees: nat) dan ga ik met de camper. En als de voorspelling 'onbestendig' is, kan ik natuurlijk altijd nog met de 404 gaan! 8)

Als ik met de 404 ga, kan ik natuurlijk ook als taxi dienst doen :wink: , want met de 404 kan ik ook (gratis) op de klassiekerparkeerplaats staan vlakbij de showground. Datzelfde geldt voor de Speedster en de camper.

Het is vanuit de pub overigens te lopen naar de showground, maar dat is een minuutje of 20 stevig doorstappen...

Op de heenweg rij ik meestal 'relaxed' langs de kust. Ik heb inmiddels een leuke trip gevonden. Op de terugweg rij ik echter meestal over de snelweg z.s.m. naar Dover. Ik stop op de terugweg vaak wel nog even bij een typisch Engelse supermarkt (Tesco) en doe even wat typisch Engelse inkopen (voor het thuisfront).

Het zou volgens mij leuk zijn -zoals ik al aangegeven heb- om (vanaf Duinkerken) samen de overtocht te maken en dan samen als groepje de overtocht te maken en dan in een groepje naar de pub te rijden, samen camp op te slaan, etcetera...

Datzelfde geldt voor de terugweg.

Uit ervaring weet ik wel dat ieder meestal op zijn eigen tempo van Duinkerken naar huis wil rijden.

26 apr 2015 20:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Goed plan Antoine, samen oprijden is altijd leuker.

Alvast een opwarmertje

Ik wil die wel eens voorbij horen komen op t rechte eind. :cheers:

26 apr 2015 21:00
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Vandaag de kaarten binnen gekregen voor de 3 dagen!

Het lijkt mij ook leuk om samen te rijden. :drive: Goed plan!

08 mei 2015 0:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Had ik al gezegd er te zijn ?

08 mei 2015 16:01
Profiel
Vinkeveen
Niels schreef:
Had ik al gezegd er te zijn ?

Ga/wil jij ook 'kamperen bij de pub'? Als dat zo is, moet ik dat wel even weten, zodat ik een plaatsje voor je kan reserveren...

Zou leuk zijn: hoe meer zielen, hoe meer vreugd! :drive:

Heeft iedereen ook al de overtocht (heen en terug) geboekt?

Zo niet, dan ik het wellicht een idee om dat even af te stemmen!(?)

Als we met z'n allen dezelfde overtocht nemen, kunnen we in Engeland vanaf het moment dat we aan land gaan samen -via een pittoreske tocht- naar de pub rijden, kunnen we gezamenlijk kamp opslaan en met z'n allen gaan eten in de pub.

Het namelijk verstandig om ook nu al te reserveren bij de pub voor het (avond)eten.

De pub heeft namelijk heel goed eten en heeft een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding en veel 'Goodwood-gangers' gaan er eten. Meestal is de pub het hele weekend 's avonds volledig volgeboekt...

08 mei 2015 16:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Pb..................

08 mei 2015 23:00
Profiel
PF #911
België
Misschien eens gezamelijk bepalen welke boot of trein we nemen?
Ex: Elise S1 111S

02 jun 2015 9:36
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Op zich maakt het mij niet uit; boot of trein. Voor de Tunneltrein zou een gunstige optie zijn:
Heenreis: Vertrek trein Calais 10-9-2015 richttijd 11:20 EUR 71,- (inchecken kan dan van 9:20 tot 13:20 met elk half uur een vertrekkende trein. maar we moeten wel gelijktijdig bij de incheck staan om op dezelfde trein te komen)
Terugreis: Vertrek trein Folkestone 14-9-2015 14:20 (maar richten op de trein van 12:50) EUR 78,- (inchecken kan dan van 12:20 tot uiterlijk 16:20 met elk half uur een vertrekkende trein)

Boot Duinkerken?? Ik zie even snel dat de boot retour totaal 90.- kan kosten als je niet flexibel bent en ook rond 140,- als je een flexibele ticket besteld. Dan kan dus voordeliger zijn. Er zijn daar echter veel opties met verschillende ferries. Iemand ervaringen? Het plan van Black Betty met de boot klinkt ook goed. Zoals gezegd maakt het mij niet veel uit.

02 jun 2015 17:12
Profiel
Vinkeveen
Ik heb een drietal jaren geleden de trein genomen. Vond dat wel oké, maar ik vond/vind dat minder relaxed dan met de boot.

De boot vanaf Duinkerken doet er zo'n 2,5 uur over. Dat is net lang genoeg -vind ik- om even lekker bij te komen van de rit naar Duinkerken en even uit te waaien. Datzelfde geldt voor de terugtocht.
Als je er dan rekening mee houdt dat de klok op de heenweg een uurtje terug gaat, kom je -als je de ferry van 14:00 uur neemt (je hoeft dan ook niet zo allejezus vroeg uit Nederland weg te rijden :wink: ) - om 15:30 uur lokale tijd aan. Vanaf Dover is het dan (afhankelijk van de route die je neemt) zo'n 2,5 uur rijden tot de pub. Daar kom je dan dus om een uur of 6 aan. Een uurtje kamp opslaan en dan de pub in om lekker wat te eten en daarna nog even slap ouwehoeren en de dag is optimaal besteed...

Je mag/kunt overigens -zonder bijbetaling- een ferry eerder of later nemen. Mocht je dus pech onderweg krijgen, of wat dan ook: geen man overboord 8)

Als je de terugweg hetzelfde inkleedt, kom je dus om 17:30 uur Nederlandse tijd aan in Duinkerken (dan werkt dat uur dus 'in je nadeel'), maar kun je om een uur of 9 's avonds alweer lang en breed thuis op de bank hangen...

Afbeelding

Als we nu boeken, zijn we dus voor € 78,00 heen en terug! Die prijzen worden trouwens steeds hoger naarmate de datum van vertrek nadert.

Mijn voorkeur gaat -dus- uit naar de ferry (Duinkerken is ook ruim een half uur 'dichterbij' dan Calais, maar dat terzijde), maar ik wil best met de trein als we daar met z'n allen voor kiezen :wink:

Hebben jullie trouwens allemaal al de kaartjes ontvangen?
Ik heb ze (nog) niet binnen, namelijk...

03 jun 2015 9:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Boot voor 78,- heen en terug klinkt prima. Effe uitwaaien enzo! Ik heb de kaarten een paar weken geleden al ontvangen en had later besteld dan Black Betty. Raar!

03 jun 2015 11:46
Profiel
Vinkeveen
Even afstemmen dan wie er allemaal die boot gaat nemen?
Ik zou dan het liefste deze week nog boeken, want dan weten we zeker dat we

1: plek zullen hebben op de boot en
2: we voor € 78 heen en terug kunnen

De deelnemers die ik tot nu toe heb genoteerd zijn:

- Ik zei de gek
- Octaaf
- Godspeed
- HermanH
- Michelm1978 (?)

- Niels > is er wel, maar gaat met de Klassieke 911-club...

Nog meer?

Wellicht even een pb-tje naar iedereen om af te stemmen?

03 jun 2015 12:08
Profiel
PF #911
België
Prima, ga dit weekend mijn ticket voor de boot bestellen! Eigenlijk zijn we met zo'n meute Porsches wel verplicht om met de 'ferry' te gaan :wink:

05 jun 2015 9:17
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ferry ticket geboekt via https://ferry.dfdsseaways.nl/
Duinkerken naar Dover, do, sep 10, 2015 om 14:00, Dover naar Duinkerken, ma, sep 14, 2015 om 14:00

Ferry is wel toepasselijk voor een Porsche ja :D

05 jun 2015 13:27
Profiel
Vinkeveen
Even gebeld met Goodwood waarom ik mijn tickets nog niet heb...

Blijkt dat ik een parkeerkaart heb gevraagd om de auto op de klassiekerparkeerplaats te kunnen/mogen parkeren en dat die tickets later verstuurd worden. Op dit moment hebben ze het razend druk om de tickets voor Festival of Speed te versturen; de tickets voor Revival worden later verzonden. Mijn kaartjes staan in ieder geval in het systeem, dus dat moet goedkomen :roll:

Dus ook maar meteen geboekt:
Afbeelding

Normaal boek ik altijd priority erbij (voor € 12) waardoor je in de VIP-lounge mag (en gratis koffie, sinaasappelsap, koekjes, hapjes enzo mag nuttigen) en als eerste de ferry op mag en als eerste eraf. Als we met een groepje gaan, is dat niet nodig. Je hebt zat te kletsen denk ik en je gaat lekker in een bar zitten...

05 jun 2015 14:10
Profiel
PF #911
België
Wij gaan ook mee met die ferry!

16 jun 2015 23:45
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
356-911
Lowlands
Wij gaan ook. Een van de eerste grote ritten met de swb! Ook met de 911/912 club

(Wacht alleen al meer als een week op het kenteken! Drama dat rdw)

Ferry p

17 jun 2015 19:29
Profiel
Vinkeveen
Wil je kamperen bij de pub, laat dat dan hier even weten!

Ik wil de reserveringen even bevestigen en dat wil ik volgende week doen...

Ik heb nog geprobeerd om een en ander uit de PB's te kristalliseren, maar daar word ik niet (meer) wijs uit.
Wie gaat er nou wel mee en wie niet?

Dus geef hieronder even het volgende door:

1) Neem je ook de veerboot? Zo ja, welke > ik heb die van 14:00 uur op donderdag 10 september Duinkerke-Dover en maandag 14 september 14:00 Dover-Duinkerke...
2) Sla je ook kamp op bij de pub? Zo ja, met hoeveel personen en hoeveel tenten?

Thanx'

Anoniem

28 jul 2015 16:31
Profiel
PF #911
België
Bericht Re: Goodwood Revival 2015? registreer je dan even hier!
1) Ja, diezelfde veerboot heen en terug. Gezellig treintje Porsches naar Goodwood dus.
2) Inderdaad, met twee personen (ik en mijn broer) in één tent bij de pub.

Laatst bijgewerkt door Godspeed op 28 jul 2015 16:58, in totaal 1 keer bewerkt.

28 jul 2015 16:55
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Goodwood Revival 2015? registreer je dan even hier!
1) Ja, diezelfde veerboot heen en terug.
2) Inderdaad, alleen ik in een tent bij de pub.

28 jul 2015 16:58
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 74 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende