Auteur |
Bericht |
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
964 start niet
Goedenavond allemaal! Vanmorgen garagedeur open, droger uitgezet, doek eraf, en karren maar. Dacht ik. Enkel een vaag lampje op het dash, geen start. Nu was enige weken terug de APK en had ik daarvoor gemerkt dat het druppelen met een lader direkt op een losgekoppelde accu ook al roet in het eten gooide. (Tijdens de winterstop had ik de accu losgekoppeld en via een druppelaar op het lichtnet aangesloten) Daarom vervolgens gedruppeld met de Porsche druppellader via de sigaretten-aansteker. 1 week later wilde ze gelukkig weer starten. Nu vroeg ik mij af of dat laden direkt op een losgekoppelde accu (mijne = Bosch silver) wel verstandig is. Dit gezien het feit dat hij dan kennelijk niet goed oplaadt. Kan er een aparte accu zijn voor het alarm? is er iets verkeerd gegaan met het afkoppelen? Wie heeft suggesties? O ja de cd wisselaar bleek ook dood (voor de APK)
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
10 mei 2015 20:25 |
|
|
jmvo
|
Re: 964 start niet
Laden direct op de (in de winter losgekoppelde) accu doe ik ook altijd en heeft nog nooit problemen gegeven.
Ik zou de accu even laten checken of hij nog goed is.
|
10 mei 2015 20:51 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: 964 start niet
Alarm staat overigens altijd uit wanneer in de garage gestald.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
10 mei 2015 21:02 |
|
|
erwin964c4
|
Re: 964 start niet
Maakt volgens mij niets uit of je een accu oplaad[*] los of aangekoppeld op het circuit Je kunt misschien weleens testen hoeveel de accu oplaad als je motor draait Moet wel een waarde rond de13/ 14 volt zijn Lijkt me dat je accu beetje aan het eind van de levensloop is als de auto normaal laad Accu meten na het laden en afgekoppelt een dag later nog eens meten Is de waarde dan een paar volt lager is er een of meerdere cellen kapot en moet je hem vervangen
|
10 mei 2015 21:31 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: 964 start niet
Aha thanks!
Dat meten van een accu ben ik niet echt in thuis. Heb wel zo'n el-cheapo meet-instrument maar daar zal ik mij dan eens in moeten verdiepen.
Hopelijk kan de ANWB mij even op weg helpen om bij de specialist te komen.
Bedankt allemaal!
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
10 mei 2015 22:07 |
|
|
jmvo
|
Re: 964 start niet
Dat meten is niet moeilijk, zelfs met een goedkope multimeter gaat dat prima! 1x meten bij draaiende motor +- 13,8v = ok 2e x nadat je de motor hebt afgezet +- 12,8v = ok 3e x na +- 24uur, bij mij daalt het voltage bij niet op slot dus geen alarm, in twee weken van 12,8 naar 12,4v. Uiteraard gelijkspanning meten.
|
10 mei 2015 22:15 |
|
|
Kappi2907
|
Re: 964 start niet
Je kunt de laadspanning ook uitlezen middels.scantool en/of Hammer. Woon je in de omgeving Einhoven of ben je in buurt kan ik dit wel ff doen. Of inderdaad een multimeter over de polen zetten.
|
11 mei 2015 7:02 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: 964 start niet
Bedankt voor je aanbod, maar ik zit in Noord Holland Heb intussen gemeten in stilstand; 10,43 V Lijkt me dat hij zijn beste tijd gehad heeft? Bosch S4
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
14 mei 2015 11:21 |
|
|
Thefrits
993 2sBelgiƫ
|
Re: 964 start niet
|
14 mei 2015 11:58 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: 964 start niet
Thanks! Is die Varta beter dan een Bosch S4?
Maar als ik het goed begrijp is 10,4 V per definitie dead meat? (gemeten na 2 weken druppelen in rust)
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
14 mei 2015 20:28 |
|
|
erwin964c4
|
Re: 964 start niet
Ja tis 12 volt en geen 10 een 12 volt accu heeft 8 cellen van elk 1,5 v Dus als je 10 volt meet is er 1dood en 1halfdood En welke accu?? Ik heb die s van bosch en niks mis mee,maar zoveel monniken zoveel kappen...
|
14 mei 2015 22:40 |
|
|
geertsabine
|
Re: 964 start niet
Een Bosch S4 geeft ie aan..
|
14 mei 2015 23:56 |
|
|
erwin964c4
|
Re: 964 start niet
? Ts vraagt wat beter is Een bosch of een varta Ik meld dus dat ik een bosch s4 heb en dat die goed is Maar anderen hebben misschien een varta en bevalt die ook prima Dus of de 1of de ander beter is ,is persoonlijk Ik zal het in het vervolg beter en uitgebreider formuleren zodat een boxsterrijder/ster het ook begrijpt
|
15 mei 2015 7:57 |
|
|
geertsabine
|
Re: 964 start niet
Wil je ophouden Boxsterrijder en rijdsters hier te denigreren? Dit is al de zoveelste keer. En normaal reageer ik er niet op maar he houdt eens op he! Ik ben je behoorlijk zat.
|
15 mei 2015 8:53 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Re: 964 start niet
Dames ga eens een keer een kop koffie drinken ipv het zeiken naar elkaar. Het is ook vaak wat je en hoe je iets wil lezen.
|
15 mei 2015 9:04 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 964 start niet
+1 voor Gizmo. En als je thuis een croissantje eet voor je ontbijt heb je een bodem en hoef je hier niet meer te happen OT: Zijn al een hoop accutopics hier ter info. Heb zelf goede ervaringen met de Bosch Silver. Wel altijd een jammere uitgave. Ben je 200 euri armer en niemand die even vraagt of ze je nieuwe accu mogen zien...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 mei 2015 10:10 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: 964 start niet
Heb nu voor de 2e keer een Moll. Werkt prima, en kost stukje minder dan bosch of varta. En ziet er niet sexy uit, maar er wil idd toch niemand m'n accu zien.. Ik zou ergens langsrijden en kijken wat ze hebben. Kan je iig direct meenemen en de P tot leven wekken. Deze dus: http://www.moll-batterien.de/produkte/m3plus.html
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
15 mei 2015 15:48 |
|
|
Ticcie
964 C2
|
Re: 964 start niet
Bij bv accudienst.nl haal je voor e110 oid een prima varta en die wordt geladen bij je afgeleverd!
|
15 mei 2015 18:55 |
|
|