Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 18:50

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Ims lager keuze 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Zoetermeer
Bericht Ims lager keuze
Beste Porsche vrienden,

Afgelopen week is mijn drukgroep kapotgegaan en heb daar inmiddels al een nieuwe set voor besteld. Maar nu wil ik meteen mijn
IMS lager vervangen. Ik heb bij Hartech vernomen dat zij een standaard Porsche oem lager gebruiken bij een revisie, ze halen dan wel aan één kant de kunststof afdichting eruit, en Resto doet dat ook geloof ik.
Pelican Parts heeft weer een IMS Bearing Retrofit Kit van $165.00 en die gaat dan ongeveer 40k miles mee.
LN Engineering heeft de IMS Bearing Retrofit Kit kost $799.00 en heeft ook niet het eeuwige leven. Ik rij gemiddeld 6k per jaar met mijn Boxstertje dus om de 5 a 6 jaar een lager wisselen vind ik niet echt een probleem. Waar zouden jullie voor kiezen en waarom?

Alvast bedank,
Hans..

16 mei 2015 14:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Bericht Re: Ims lager keuze
standaard Porsche oem lager gebruiken bij een revisie, ze halen dan wel aan één kant de kunststof afdichting eruit

Dit zou mijn keuze zijn. Lager blijft dan altijd gesmeerd en gaat lang mee.

16 mei 2015 15:27
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Zoetermeer
Ik neig hier ook naar. Ik heb een lagertrekker besteld in de UK en als die binnen is gaat m'n versnellingsbak eronder uit.
Ik zal wat foto's maken dan en hier posten!

16 mei 2015 16:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Ja, ik zou ook geneigd zijn om naar (vaak nogal kostbare) aftermarket oplossingen te kijken, maar ik las in 911 & Porsche Magazine nav een soortgelijke lezersvraag dat het nog steeds geen eindoplossing is. Zij adviseren dus ook om idd de originele versie te monteren en verder de gebruikelijke zorg aan het onderhoud te blijven besteden. Ben zeer benieuwd naar je foto's en in hoeverre dit een diy klusje kan zijn.

16 mei 2015 17:02
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Heb al een tijdje een ims retrofit lagertje liggen, en een de/montage set van pelicanparts nog in de verpakking, mag je zo komen lenen.
Misschien iets om samen te doen? Mijn drukgroep is binnenkort ook aan vervanging toe en het ims lagertje staat ook op de nominatie
om na bijna 200dkm maar eens preventief vervangen te worden. Wonen denk ik redelijk dichtbij.

16 mei 2015 20:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoetermeer
Ah, dat is jammer ik heb van de week net zo'n setje besteld! je bent altijd welkom om even een kijkje te nemen!

16 mei 2015 20:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Geulle
Zo'n ims lager, is dat niet gewoon een standaard skf lager met een waarde van +- 5 euro, of is er wat speciaals aan? (waardoor de porschevermenigvuldigingsprijsfactor nog ruimer wordt toegepast)

16 mei 2015 22:50
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Zoetermeer
Wie het weet mag het zeggen! op Engelse fora wordt hier veelvuldig over gesproken, Google maar Porsche ims SKF!

17 mei 2015 8:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik heb zo'n LN lager, de kogels zijn bekleed met iets keramisch zo heb ik begrepen. Ook een heel opengewerkte lagerkooi en naar mijn herinnering vrij weinig kogels dus veel ruimte voor olie.

18 mei 2015 20:37
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]