Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 14:52

Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Porsche 996 avonturen ... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
regio Rotterdam
Bericht Re: Aloha - Porsche 996 in aantocht ..
Ja dat zal ik nog wel checken.
De man van RSeleven zei vanmorgen dat hij er wel nieuwe vulling in stopt, maar nu vraag ik me af of hij het dan over het dempingsmateriaal heeft of over de katalysator.
Ach, na zo'n 15 jaar zal die katalysator ook zijn kracht wel hebben verloren ... met of zonder maakt dan niet zoveel meer uit hoop ik !

07 aug 2014 14:14
Profiel
PorscheForum Rookie
regio Rotterdam
Zoo .. de eerste km'ers zijn gemaakt en de 996 bevalt prima ! :D

Het valt me op dat de auto eerder een comfortabele en vlotte cruiser is dan een messcherpe sportwagen, maar dat is OK aangezien ik nu vooral woon-werk ritten maak van Rotterdam naar Amsterdam en dat gaat heerlijk !
Ik mis wel wat extra's die mijn Mini Cooper S Clubman aan boord had, zoals navigatie, stuurbediening van de radio, via bluetooth bellen, cruise control etc. maar ach .. die maakte niet zo'n lekker motorgeluid als de Porsche - dat maakt veel goed !

De geluidskwaliteit van de CD/radio/speakers is niet best ... is dat altijd zo of zijn mijn speakers gewoon aan vervanging toe na 15 jaar ? Het geluid is erg scherp en klinkt alsof het uit een blikken beschuittrommel komt ... :( Als iemand een goede set speakers kan aanraden hoor ik het graag. (ik zal ook even rondneuzen op dit forum natuurlijk)

Volgende week even langs de alarminbouwer voor een keuring van het SCM klasse 3 alarm, dan is dat weer OK voor de verzekering. De premie valt erg mee (ik heb ook ruim 70% no-claim) want met 7 tientjes per maand voor WA + beperkt casco ben ik netjes verzekerd (max 15.000 km) zonder verplichte garage enz. Ter info - dit is bij London verzek. via assurantiekantoor BC Verburg in Den Haag waar ik al jaren een tevreden klant ben.
Vandaag heb ik toch maar een losse navigatie gekocht (Garmin Nuvi 2595LMT) om de files te omzeilen en handsfree te kunnen bellen.

Tot zover de update van een blije P-rijder :D :drive:

14 aug 2014 14:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Welkom, en hoe bevalt de 996 in praktijk :?: :salut:

14 aug 2014 15:14
Profiel
PorscheForum Rookie
regio Rotterdam
Hij bevalt hardstikke goed ! :)
Inmiddels twee tanks leeggereden (dat gaat nogal snel ..) en het is een heerlijke auto.

Gisteren even mijn oudere broer een half uurtje laten rijden en hij is helemaal verliefd :D
Kortom - ik heb er zeker geen spijt van !
Nu eerst 2 weken vakantie in Florida ... tot later !

Laatst bijgewerkt door Peoples911 op 18 aug 2014 22:18, in totaal 1 keer bewerkt.

17 aug 2014 23:30
Profiel
PorscheForum Rakker
964C2
010
Geniet ervan! Altijd dijn om weer een P in de regio erbij te hebben.

18 aug 2014 6:22
Profiel
PorscheForum Rookie
regio Rotterdam
Liam schreef:
Geniet ervan! Altijd dijn om weer een P in de regio erbij te hebben.

Zeker weten !
Weer even een update na wat maanden rijplezier ...
Inmiddels is de 996 C2 voorzien van een origineel GT3 Aero pakket dat ik kon overnemen van iemand - het staat erg mooi (ik zal binnekort foto's maken en uploaden).
Ik moet alleen nog uitvogelen hoe de nieuwe draadboom aangesloten moet worden op het vaste 3e remlicht, nu de beweegbare spoiler is vervangen door een vaste spoiler.

Een lastiger verhaal is het uitlaatsysteem; dat bleek kort na aankoop te lekken. De verkoper heeft 2 bijna nieuwe einddempers besteld bij Van Zweeden en gemonteerd; het geluid is prima maar er zit nu een trilling in de hele auto bij stilstand in Drive. Nu blijkt dat er einddempers van een handgeschakelde 996 zijn gemonteerd i.p.v. de tiptronic versies. Want die hebben een harmonica stukje in de aansluitpijp zitten dat de trillingen opvangt als de auto in Drive stilstaat.
Dus ik gebeld met Van Zweeden om ze om te kunnen ruilen; eigenlijk te laat maarrrr .. vooruit we sturen 2 tiptronic dempers op en dan stuurt u de manual versies terug (wel eerst even 400 euro borg overmaken). Nou prima plan - zo gedaan.
Vervolgens ontving ik 2 weken later een grote doos met 1 mooie einddemper en 1 kapotte geroeste einddemper met vastgeroeste montagebeugel .... :pale:
Ojee ... foto's gemaakt en gemaild, en de reactie is - u moet binnen 1 week retourneren, dus u bent te laat.
Ik gebeld met VZ om dit netjes op te lossen, maar midden in het gesprek wordt de telefoon erop gegooid met de tekst - wij kunnen u niet meer helpen !

Nou daar sta je dan ... ik denk dat ik van die roestige demper de harmonica pijp laat afslijpen en hem dan op de manual demper laat lassen, want om nou weer een extra einddemper te gaan zoeken ... pfff wat een gezeur zeg !
Maar dit was mijn eerste en laatste aankoop bij die firma, dat weet ik wel !

08 apr 2015 12:24
Profiel
PorscheForum Rookie
regio Rotterdam
Bericht Re: Porsche 996 avonturen ...
Beste mensen ik ga dit forum verlaten want ik heb besloten om niet in mijn mooie 911 te blijven rijden.
De auto rijdt prima hoor, maar ik mis toch een aantal zaken die ik belangrijk vind bij een auto die ik dagelijks gebruik.
Ik heb hem ingeruild bij een garage in Staphorst waar ik over een week een Audi S6 van 2006 mag ophalen - ook geen straf met het 5.2 V10 blok onder de motorkap ...

Iedereen heel veel plezier met zijn/haar Porsche gewenst - ik sluit niet uit dat ik later nog eens in een Porsche stap, het zijn prachtige machines ! :D

Gegroet, Frank

19 mei 2015 19:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Dat is snel gegaan! Ik hoop dat je langer plezier hebt van de S6 maar die je nog wel eens voorbijkomen in een bepaald oorlogje in het Amsterdamse :mrgreen:

19 mei 2015 21:54
Profiel
PorscheForum Rookie
regio Rotterdam
Tja ik besef dat het het inderdaad sneller is gegaan dan ik zelf ook had verwacht. :?
En ik weet dat mijn nieuwe voiture nogal eens wordt "geleend" door bankrovers die behoefte hebben aan een snelle en ruime vluchtauto ... we zien wel !

Misschien ben ik wat verwend door de vorige auto's die ik had, of doordat ik een paar keer in een nieuwe GT3 RS heb gereden en dan is een 996 uit 1998 wel even van een andere generatie. Ik vind het model nog steeds erg mooi en hij rijdt heel fijn, ookal is het niet het powerhouse dat ik had verwacht.
In elk geval heb ik de knoop maar doorgehakt na wat maanden twijfelen. De volgende eigenaar krijgt er in elk geval een uitstekend onderhouden 911 mee in huis met een unieke originele GT3 Aero kit. Ik zal kijken of het me lukt een foto te uploaden ...

20 mei 2015 20:06
Profiel
PorscheForum Rookie
regio Rotterdam
Hmm ik denk dat dit de snelste manier is ...

album/album_page.php?pic_id=64733

20 mei 2015 20:25
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2