Re: Aloha - Porsche 996 in aantocht ..
Zeker weten !
Weer even een update na wat maanden rijplezier ...
Inmiddels is de 996 C2 voorzien van een origineel GT3 Aero pakket dat ik kon overnemen van iemand - het staat erg mooi (ik zal binnekort foto's maken en uploaden).
Ik moet alleen nog uitvogelen hoe de nieuwe draadboom aangesloten moet worden op het vaste 3e remlicht, nu de beweegbare spoiler is vervangen door een vaste spoiler.
Een lastiger verhaal is het uitlaatsysteem; dat bleek kort na aankoop te lekken. De verkoper heeft 2 bijna nieuwe einddempers besteld bij Van Zweeden en gemonteerd; het geluid is prima maar er zit nu een trilling in de hele auto bij stilstand in Drive. Nu blijkt dat er einddempers van een handgeschakelde 996 zijn gemonteerd i.p.v. de tiptronic versies. Want die hebben een harmonica stukje in de aansluitpijp zitten dat de trillingen opvangt als de auto in Drive stilstaat.
Dus ik gebeld met Van Zweeden om ze om te kunnen ruilen; eigenlijk te laat maarrrr .. vooruit we sturen 2 tiptronic dempers op en dan stuurt u de manual versies terug (wel eerst even 400 euro borg overmaken). Nou prima plan - zo gedaan.
Vervolgens ontving ik 2 weken later een grote doos met 1 mooie einddemper en 1 kapotte geroeste einddemper met vastgeroeste montagebeugel ....
Ojee ... foto's gemaakt en gemaild, en de reactie is - u moet binnen 1 week retourneren, dus u bent te laat.
Ik gebeld met VZ om dit netjes op te lossen, maar midden in het gesprek wordt de telefoon erop gegooid met de tekst - wij kunnen u niet meer helpen !
Nou daar sta je dan ... ik denk dat ik van die roestige demper de harmonica pijp laat afslijpen en hem dan op de manual demper laat lassen, want om nou weer een extra einddemper te gaan zoeken ... pfff wat een gezeur zeg !
Maar dit was mijn eerste en laatste aankoop bij die firma, dat weet ik wel !