Auteur |
Bericht |
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Gewild bij dieven
Zou eigenlijk standaard moeten worden... Houdt de diefjes toch weer wat langer bezig.
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
07 mei 2015 8:46 |
|
|
geertsabine
|
Als ze echt uit zijn op de auto dan houdt niets ze tegen. Wij hadden ooit een klant verzekerd met een BMW X5 met een klasse 5 alarm. Om het alarm te deactiveren was de vinger(afdruk) van de klant nodig.
Lang verhaal kort: er werd ingebroken en nadat de eigenaar van de X5 weigerde om het alarm te deactiveren, hebben ze ter plaatse de vinger gedemonteerd, het alarm uitgeschakeld en de auto in een container getransporteerd naar Zuid Afrika (daar ging de track en trace weer de lucht in).
Wat dat betreft zou ik een stuk blijer zijn als ze de auto zouden stelen op de door Franz geschetste wijze.
|
07 mei 2015 8:51 |
|
|
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Video + uitleg staan gewoon hier https://www.youtube.com/watch?v=dvmSOEKfkugIk vind het overigens wel een informatief filmpje...
|
07 mei 2015 8:59 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Auto's met Track&Trace worden overigens eenvoudig buitenspel gezet met een gsm-jammer.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
07 mei 2015 9:31 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Er bestaan ook sterkere track and trace signalen, met FM geloof ik. Die jam je niet zomaar eventjes. Is een van de bekendste manieren, of je het nu openbaar post of niet maakt niet echt uit. Overigens zeer makkelijk buiten spel te zetten door die OBD onklaar te maken (12v er op steken, verborgen schakelaar ergens zetten, obd poort verplaatsen, ...) en het merendeel van de dieven weten al niet meer hoe ze je auto moeten meenemen.
|
07 mei 2015 10:44 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Ai dat klinkt erg pijnlijk voor die eigenaar
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
07 mei 2015 11:14 |
|
|
geertsabine
|
Dat was ook erg pijnlijk voor de eigenaar, om nog maar te zwijgen over de psychische schade die de man heeft opgelopen. Maar, en ik weet dat het makkelijk praten is, had dan het alarm gedeactiveerd....
|
07 mei 2015 12:12 |
|
|
Driver4S
992.1 GT3
964 C2
930
Macan Turbo
ex 991.2 GT3
ex 997 GTS
ex 997 S
ex 996 4SRotterdam
|
Als het zo makkelijk is via de OBD poort vind ik dat de fabrikanten verantwoordelijk zijn vanwege het leveren van een ondeugdelijk product. Dit is hetzelfde als geen alarm of start onderbreker.
|
07 mei 2015 13:32 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Kan je ook meteen Microsoft en Apple gaan aanklagen omdat hun systeem kan gehackt worden. Aanklagen zal niet lukken, je zal moeten protesteren door geen auto's meer aan te kopen van hen. Maar dan vallen al veel leuke auto's af, veel duurdere merken zijn door die technologie makkelijk te stelen. Kijk maar naar keyless entry, schijnt ook al te kraken. In Engeland zijn de eisen voor een RR met keyless entry al zeer hoog, je moet al minimaal een afgesloten parking hebben wil je die nog verzekerd krijgen.
|
07 mei 2015 14:17 |
|
|
geertsabine
|
Aanklagen kan altijd maar of het succesvol is....
|
07 mei 2015 14:19 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Je kunt zeggen wat je wilt van Apple maar ze hebben het iig voor elkaar dat je met een afgehakte vinger geen iPhone kunt ontgrendelen
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
07 mei 2015 14:46 |
|
|
RichardP
|
Hoezo niet? Was in de iPhone 5S al een feature (voor de rest weinig iPhone ervaring).
|
07 mei 2015 15:00 |
|
|
Driver4S
992.1 GT3
964 C2
930
Macan Turbo
ex 991.2 GT3
ex 997 GTS
ex 997 S
ex 996 4SRotterdam
|
@dobbelsteen. In principe is alles te kraken (kijk maar naar die kluis in Londen die laatst is leeggeroofd) maar in dit geval presenteert men het als een beveiliging die volgens mij zo simpel te omzeilen is dat ik vind dat er sprake is van wanprestatie. Dit is totaal niet ontworpen met veiligheid als uitgangspunt en anderen kunnen het blijkbaar wel. In de algemene voorwaarden zal het wel afgedekt zijn en als zo vaak is het een kwestie van bek houden en gewoon betalen sukkel. Maar toch.
|
07 mei 2015 15:41 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Klopt, maar hij werkt niet met afgehakte vingers.
|
07 mei 2015 17:23 |
|
|
RichardP
|
|
07 mei 2015 18:45 |
|
|
horn
PF #57
|
En nou maar hopen dat de dieven dat weten. Anders ben je je vinger kwijt en komen ze er later achter dat het niet werkt...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 mei 2015 19:45 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ja net als met die Blaupunkt radios met die code cards vroeger: "als ze hem pikken hebben ze er toch niks aan".
Heb je wat aan als je ruit is ingetikt en je radio weg is ...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
07 mei 2015 19:53 |
|
|
981S
|
|
21 mei 2015 21:59 |
|
|
redriver
Boxster 986 2.7 TiptronicMidden-Brabant
|
Die rijdt waarschijnlijk nu in Bulgarije met andere kentekenplaten
|
21 mei 2015 22:12 |
|
|
reboq
|
Als je het echt wil weten... verbaas je maar eens wat ze hier verkopen: http://keyprogtools.com/Ben hier naar opzoek geweest toen er voor de zoveelste keer mijn navi uit de Passat was gestolen zonder braak sporen en de verzekering niet wilde uitkeren.
|
15 jun 2015 21:03 |
|
|
leander
Brabant - Westland
|
Ook een fijne quote aldaar: FOR OFFICIAL USE ONLY OUR DEVICES ARE SOLD IT WILL BE ON EACH OWN RESPONSIBILITY IN USING THEM FOR ANY ILLEGAL REASON Wedden dat ze goud geld verdienen hieraan. Proud partner van een bedrijf in Bulgarije
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
16 jun 2015 7:10 |
|
|
RichardP
|
Belachelijk! Met verbazing gelezen. Het filmpje op de volgende pagina laat zien hoe eenvoudig een VAG kan worden gestart: (als je eenmaal binnen bent; hoe gebeurt dat?) http://keyprogtools.com/index.php/2014-01-27-18-22-26/2014-01-27-18-23-33/vag-audi-seat-vw-key-learning-device
|
16 jun 2015 9:11 |
|
|