Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 15:22

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
996 cabriolet gevraagd 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 996 cabriolet gevraagd
Hallo allemaal,

Mijn naam is Theo en ik wil me graag voorstellen echter nog zónder Porsche in het bezit. :oops:

Ik heb mezelf begin 2014 geregistreerd op dit leuke forum, eigenlijk bedoeld als aanloop tot de aanschaf van een goede 996 cabrio. Handig is het dan natuurlijk dat je al een tijdje meeleest zodat je flink wat van de materie (lees risico's :drive: :mrgreen: ) meekrijgt waar je mee te maken krijgt "du moment" je een 996 wilt aanschaffen.

Want één ding is zeker, vergeleken bij mijn huidige auto - een Z4 2003 - heeft de 996 wat meer specifieke zaken waarop je dient te letten bij aanschaf. Vooral ook omdat bij eventuele problemen de kosten best snel kunnen oplopen.

Nu ben ik niet bang uitgevallen, ook al omdat ik reeds 30 jaar werkzaam ben in de autobranche als verkoper bij een dealerorganisatie. Helemaal "bleek" ben ik dus zeker niet in de materie.

Ik woon in Zandvoort, eigenlijk bijna aan het circuit, en zie dus best veel Porsches van zeer nabij.

Mijn plan was om een "gevraagd" advertentie te plaatsen voor een goede 996 cabrio, eventueel zelfs met inruil en bijbetaling mijnerzijds van de Z4. Dit is overigens geen must maar ach, er zal maar iemand zijn die wil "downgraden" naar een hele mooie Z4 en ook nog wat centen wil toevangen. Je weet maar nooit.

Zodoende kwam ik er dus achter dat je eerst eens wat steekhoudende posts moet plaatsen alvorens je in die rubriek mag posten. Begrijpelijk.

Hierop heb ik gelijk maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om mezelf voor te stellen. Bij deze dus :ba:

De vraagstelling blijft overigens volledig van kracht. Wie heeft (of weet) een hele goede 996 cabrio - bjr. 98 tot 2002 - en wil daar een ontzettend eerlijke Origineel Nederlandse Z4 cabrio op inruilen en daar bovendien dan nog een naar te bepalen x. bedrag op toebetaald krijgen.

Eea heeft geen haast, de Z4 geeft ook bakken met rijplezier (en ploft nooit :mrgreen: )

Gr
Theo

22 mei 2015 22:48
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht Re: 996 cabriolet gevraagd
richard heeft die van hem hier net verkocht. was een goede keuze geweest. welkom.

22 mei 2015 23:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Den Dungen, N-Brabant
Welkom Theo,
De kans dat er iemand komt die jouw Z4 wil inruilen lijkt mij klein. Welk type Z4 is het? Een 3.0i? Handbak of automaat?
Ik heb een half jaar geleden in dezelfde positie gezeten; was in bezit van een hele mooie, originele Z3 3.0i roadster, 2001, 99K op de teller. Heb 'm uiteindelijk via Autoscout verkocht voor een hele mooie prijs.

De Z4 kent dan wel geen plof-probleem, maar de Z4's uit die periode hebben natuurlijk ook een kwaal; Sticky Steering, het 'kleverige, plakkende' gevoel in het stuur bij rechtuitstand. Kosten revisie +/- 2- à 3.000 euro.

Afijn, hopelijk voor jou heb ik het mis en meld er zich iemand waar je een deal mee kunt sluiten en bezit je spoedig een mooie en goede 996 cabrio!

22 mei 2015 23:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Dank voor de ontvangst.

Ach, er is geen haast bij Marc. De huidige Z4 biedt eveneens bakken met rijplezier.

Het betreft een origineel NL geleverde auto in de 2,5 192pk uitvoering met handbak. Hij is een half jaar geleden voorzien van een complete RVS Bastuck Rennsportanlage waarmee het ding fraaier klinkt dan ik iedere standaard 996 ooit heb horen doen. Hij klinkt diep donkerbruin, dreigend maar nooit te luid. Iig moet daar eenmaal in het bezit van een 996 flink aan gewerkt worden om 'm minimaal zo lekker te laten klinken.

De optiek is nog totaal "af fabriek" zónder de vaak geziene ordinaire "verlichtings mods" :|

De kent de E85 baureihe 2 hardnekkige "faillures" waarvan één inderdaad een "klevende" elektrische stuurinrichting.

De andere betreft de hydraulische pomp van het cabriodak. De pomp is anderhalf jaar terug vernieuwd, sticky steering heeft de mijne nooit gehad.

Maar ondanks de grote tevredenheid tóch op zoek naar een 911. Ben nu 49 jaar oud, het wordt tijd zullen we maar zeggen :mrgreen:

23 mei 2015 6:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Twani schreef:

De vraagstelling blijft overigens volledig van kracht. Wie heeft (of weet) een hele goede 996 cabrio - bjr. 98 tot 2002 - en wil daar een ontzettend eerlijke Origineel Nederlandse Z4 cabrio op inruilen en daar bovendien dan nog een naar te bepalen x. bedrag op toebetaald krijgen.

T is of ik een autoverkoper hoor praten....

23 mei 2015 7:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Welkom. Staat een 996 cabrio tip, met weinig km's bij W&O. Wellicht willen ze over inruil praten..

23 mei 2015 8:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Dat klinkt alsof je hekel aan autoverkopers hebt :mrgreen:

Dít is hobby hoor, geen werk :wink:

23 mei 2015 8:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Rod schreef:
Welkom. Staat een 996 cabrio tip, met weinig km's bij W&O. Wellicht willen ze over inruil praten..

THX voor de uhhhh...... "Tip" :mrgreen:

23 mei 2015 8:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
http://www.hansbos.nl/products/porsche- ... ic-e22-996

23 mei 2015 8:43
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]