Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 17:28

Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
P 911 3.2 startmotor draait plots niet meer? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Tielt
Bericht P 911 3.2 startmotor draait plots niet meer?
Vorig weekend laatste aanpassing gedaan aan voorkant van mijn 911 :D om EU uitzicht te geven. Bij het mooi weer vandaag wilde ik de P starten, echter hoor ik enkel de benzinepomp draaien. :cry: De startmotor doet niets. De startmotor is 500 km geleden vernieuwd.
Wel heb ik de oranje lichten aan de voorbumper uitgehaald, de draden afgetaped, en vervangen door de zwarte rubbers.

Heb ik een probleem met mijn contactslot of kan het verwijderen van de lichtjes er iets mee te maken hebben? (alarm??)

Aan de startmotor heb ik 12.6 volt. Echter aan klem 50 (gele draad van contactslot op startmotor) geen spanning bij omdraaien contactslot. :scratch:

Wie kan helpen?

[album]#64740[/album]
[album]#62662[/album]

21 mei 2015 21:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Tielt
Bericht Re: P 911 3.2 startmotor draait plots niet meer?
Intussen opgelost.. spanning rechtstreeks op startmotor klem 50, en de motor draaide. Hierna stilgelegd, gestart en alles normaal. Waarschijnlijk relais blijven plakken?

25 mei 2015 9:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: P 911 3.2 startmotor draait plots niet meer?
misschien een tip, mijn 3.2 voor 2 jaar terug gaf plots de startmotor de geest fijn op de 1e dag van de 8 daagse vakantie. auto even aangedrukt en 7 dagen geen last gehad (tot de laatste dag vlak bij huis :oops: ). thuis een nieuwe startmotor laten monteren wat dus voor een paar maanden goed ging, maar dan toch wederom plots de geest gaf. de auto bij mij op de brug en ontdekte daar dat de slang van de kachelpot volledig tegen de start motor hing en die wordt echt wel heet. de slang losgedraaid en iets verdraaid (torderen) waardoor er 2 cm ruimte tussen de slang en startmotor kwam, sindsdien geen enkel probleem meer waargenomen. lijkt mij logisch te verklaren, het relais (bendix) bevat enig vet voor het tandwiel wat in de starterkrans moet grijpen, bij hoge temperaturen zal enig vet in het relais komen wat de werking van het relais (tijdelijk) verhinderd.

25 mei 2015 10:59
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ]