Verkocht: Porsche 911 3.2 1984
Te koop aangeboden:
Porsche 911 Carrera 3.2 uit bouwjaar 1984
Originele kleur Mos groen metallic - L20C
Kilometerstand: 240700km
Auto is schadevrij en roestvrij. Afgelopen winter hebben we de auto flink onder handen genomen en er is geen roest te vinden. Bodem is zeer netjes en strak. Het lakwerk is netjes, maar niet in concoursstaat.
De auto heeft hier en daar wat steenslag en wat lak beschadigingen. In het dak net boven de voorruit zit een heel klein deukje. Dat is er schijnbaar ooit ingekomen door een dicht vallende garagedeur die er op terecht gekomen. Het is bijna niet te zien.
De spiegels zijn van het type Kremer Aeroscope. Ultra zeldzaam, deze moet je met een loep gaan zoeken. Ze passen op de originele montage punten en ook passen er de originele glaasjes van de flag mirrors in. De originele spiegels zitten bij de auto.
Koplampglazen zijn originele gele H1's van Bosch. De originele glazen en overzetringen zijn aanwezig. De auto heeft rechts voor tevens zo'n leuke old school airscoop voor de oliekoeler. Ook de spoiler lip onder de voorbumper is nieuw.
Originele stickers en typeplaatje zitten nog in de kofferruimte, evenals de optiesticker. Deze auto is slechts met twee opties geleverd destijds: Sport schokbrekers, en getint glas.
Af fabriek kwam deze als zogenaamde "sunroof delete" en "airco delete" uitvoering. Iets wat tegenwoordig vrij zeldzaam is.
Het originele boekje is nog aanwezig, en tevens zit er een flinke map rekeningen bij die terug gaat tot 2003. De auto is in 1993 geïmporteerd uit Duitsland.
Het interieur is grotendeels origineel, en netjes. Geen scheuren in het dashboard. De lederen stoelen zijn in goede staat. De bestuurdersstoel heeft een klein gaatje in het leer van de lendensteun vanwege het jarenlange instappen aan die kant.
Momenteel zit er een zeldzaam Porsche Design stuur in van Momo, maar het originele 3 spaaks stuur is ook aanwezig. Eventueel kan er ook een ander Momo stuur gemonteerd worden indien gewenst.
Het blok loopt zeer goed. Zweet een klein beetje olie, maar het verbruik is zeer minimaal. Sinds de laatste oliewissel heb ik 1300 km gereden en het oliepeil staat nog exact hetzelfde.
Er zitten nieuwe rvs SSI warmtewisselaars onder en een nieuwe rvs Dansk uitlaatdemper. Tevens is het blok voorzien van een Cartronic luchtmassameter.
In combinatie met de warmtewisselaars zou deze zo'n 30pk extra moeten leveren. De auto start zeer goed. Er zit ook een nieuwe Bosch accu in.
Recentelijk is er 13 liter nieuwe Mobil motorolie in het blok gedaan, en de bak is afgevuld met verse Swepco olie.
Afgelopen winter is het gehele onderstel van deze auto gerestaureerd. Hier onder een opsomming van de meeste werkzaamheden:
- alle boutjes en moertjes opnieuw geel gepassiveerd.
- draagarmen achter gestraald en in de blanke lak gezet
- draagarmen voor gepoedercoat
- stabis gepoedercoat
- veerpoten gestraald en gespoten
- WeVo semi solid engine and tranmission mounts geplaatst
- baksteun gepoedercoat
- Nieuwe gele Bilstein schokbrekers rondom
- 21mm torsies voor
- 29mm torsies achter
- nieuwe geventileerde remschijven rondom
- nieuwe remklauwen voor met Ferodo blokken
- gereviseerde remklauwen achter met Ferodo blokken
- nieuwe remleidingen
- nieuwe wiellagers rondom
- nieuwe handremblokken
- nieuwe handremkabels
- Turbo stuurstangen
- Elephant Racing polybronze busssen in voorste en achterste draagarmen
- Elephant Racing bumpsteer kit gemonteerd
- nieuwe sport rubbers voor de stabis
De originele Fuchs velgen zijn in nette staat en zijn voorzien van Bridgestone Potenza's. De velgmaten zijn 6x16 en 8x16.
Ik ben ongetwijfeld nog een aantal dingen vergeten. Morgen zal ik deze advertentie updaten met wat extra info die me nog te binnen schiet, en met wat extra foto's.
De auto staat te koop omdat ik een andere interessante 911 kan aanschaffen.
€ 43911,-
Reacties graag op dutchmanphotos @ yahoo.com