Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 23:42

Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Vervangen 2.7 96.22 blok voor een 96.23 2.7 in Boxster 986 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Vervangen 2.7 96.22 blok voor een 96.23 2.7 in Boxster 986
Goedenavond,

Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een Porsche Boxster 2.7 uit 2000. Deze heb ik gekocht van een advocaat uit Amsterdam welke voor 2 jaar vertrok naar het buitenland. Een stapel facturen van de Porsche dealer erbij waaruit de historie blijkt. Foto's volgen nog.

Nu heb ik 2 weken geleden een probleem. Boven de 5000 toeren een enorme rookwolk achter de auto. Foutmelding vonkoverslag op cilinder 3. Na veel onderzoek werk en het vervangen van de air oil seperator verder nog geen oplossing. Cameraonderzoek in cilinders gaf probleem: olie in cilinder 2 en scheur/groef in cilinder.

Nu heb ik de volgende vraag kan een 2.7 96.23 motorblok geplaatst worden ipv de standaard 96.22. Voor de volledigheid het betreft een Belgische importauto met de 211 pk 'afstellingen'. Daarmee zou ik naar 228 pk gaan.

Met welke zaken moet ik rekening houden? Is het plu and play? Moet motormanagement mee overgeplaatst worden?

Alvast dank!

29 mei 2015 20:48
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Vervangen 2.7 96.22 blok voor een 96.23 2.7 in Boxster
Inmiddels heb ik heel internet afgezocht en kom niet tegen dat het niet kan. Voor zover zijn alle aanbouwdelen identiek.

Iemand nog een aanvulling? Het zou jammer zijn dat na inbouw allerlei complicaties ontstaan.

Alvast dank!

01 jun 2015 16:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Ik hang hier al een tijdje rond en heb deze vraag nog niet voorbij zien komen (en dus ook het antwoord niet). ik ga er even vanuit dat je al bij rennlist / 6speedonline gekeken hebt?

De enige andere optie is om bij iemand te vragen die de digitale catalogus heeft (ben even de naam kwijt) waarin alle onderdelen staan dan zou je ze kunnen vergelijken qua aansluitingen e.d.

Sorry verder kan ik je ook niet echt helpen...op zich wel 'n gaaf project dus als je ermee aan de slag gaat maak foto's en plaats ze hier aub :)

01 jun 2015 16:51
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
De digitale Porsche onderdelen catalogus (PET) kan je downloaden via deze link :salut:

.

01 jun 2015 20:03
Profiel
PorscheForum Rookie
Inmiddels kan ik mededelen dat de auto weer enige tijd loopt. Bleken wel enkele verschillen te zijn tussen de twee typen motorblokken. De 96.23 heeft een extra luchtpomp tbv de koeling, de brandstofgallery is licht afwijkend. Om problemen van 2x uitbouwen te voorkomen zijn het inlaatspruitstuk en de brandstofgallery overgebouwd van het oude blok.

Na montage bleek de auto goed te lopen totdat het blok warm was. Bij 80 graden dreigde de auto telkens af te slaan. Diverse sensoren zijn omgezet en daarnaast vacuĆ¼m gecontroleerd op vacuumlekken. Welke sensor nu het probleem was is mij niet duidelijk geworden via de garage.

Om dit project mogelijk te maken heb ik een Engelse schadeauto gekocht. Dus wie heeft nog onderdelen nodig? Ik heb een gestripte Porsche Boxster staan uit 2003.

30 jun 2015 21:39
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]