Porsche classic checklist
Tijdje terug was ik voor iets anders bij Porsche Centrum Amsterdam.
Ik had wel de targa mee.
Toen ik weg liep kwam een verkoper naar me toe en vroeg of ik een geboortecertificaat wilde hebben.
Natuurlijk wil ik dat. Van het een kwam het ander en toen hebben we maar een afspraak gemaakt om de hele auto door te lichten.
Het gaat om zo'n 120 punten waarop de auto wordt beoordeelt. Je kan het zien als een aankoopkeuring maar uitgevoerd door de classic monteur vertelden ze.
De afspraak stond voor vandaag. Gister de auto daaraantoe gebracht. ( want vandaag ging het regenen ).
Vandaag in de middag kreeg ik een belletje of ik tijd had om de lijst door te nemen.
Dat is leuk werk dus daar maak je tijd voor.
Eerst een half uur uitgebreid de lijst doorgenomen met toelichting waardoor je 80% kon schrappen.
Daarna de auto in de werkplaats ( waar ook een 918 stond ) op de brug gezet en met de monteur erbij helemaal toegelicht .
Om een heel lang verhaal kort te maken is er niks spannends uit de check gekomen. En onderkant auto is kurkdroog.
Wat we gaan uitvoeren:
De auto moet worden uitgelijnd, remschijven vervangen, waterreservoir pompje zat niet vast, banden waren nog ok maar voor- en achter was verschillende merken, kachelding onder de auto zat los allemaal andere kleine dingen.
Ook kwam naar voren dat de stiksels van het interieur niet zijn zoals het hoort, stuur niet origineel en dingen van die aard. Maar dat was bekend.
Auto is wel matching met bak en motor.
Wat me echt opviel en ik fantastisch vind is de aandacht voor de klant en auto en kennis van zowel de monteur als de planner.
Ze doen niet uit de hoogte zo van jij hebt aan je 911 zitten klooien dus we vinden je minder ofzo. Integendeel.
Is lang geleden dat ik heb gepost . Om deze auto ging het: