Re: Motor SC start slecht (wel zonder luchtfilter)
Het is eventjes stil geweest rond de wagen.
Maar deze week eens terug aan de motor zitten zoeken.
Op pelican parts hadden ze tal van voorstellen om dingen te bekijken.
Zoals zekering nr. 18 bekijken als deze werkt, deze zorgt bij de SC voor de binnenverlichting maar zorgt ook voor de stroom van de relais naar de K-Tronic. De zekering werkt nog prima.
Daarna de relais zelf eens bekijken. Daarvoor zouden we de motor moeten aankrijgen en op een stabiel toerental krijgen.
Dus motor starten. Na 5 maal geen, tot zeer slechte start en weer stilvallen. Dan maar het motor compartiment opentrekken en de luchtfilter verwijderen. Eens die balans in de box omhoog duwen en starten en ja hup hij was direct vertrokken.
Het enige probleem was dat de wagen geen backfires produceerde als anders.
Even een testje doen eens de motor stabiel in toeren blijft. De dop van de olie verwijderen, dit zorgt niet voor terugval van toeren en de motor blijft gewoon rustig verder draaien.
Dan de relais zelf die onder de passagierstoel zit. Deze trek ik uit, en ook nu veranderd er niets aan het toerental of eventueel schieten.
Ik plaats de relais terug en de motor valt stil.
De motor terug starten levert deze keer wel schieten en knallen op. Dus terug even wachten tot het toerental stabiel word en terug de relais eruit. Nu blijft de motor terug knallen en doen. Relais terugplaatsen zorgt er terug voor dat de motor stilvalt.
Ik heb een kleine video gemaakt toen ik de motor startte na de eerste maal uithalen en terugplaatsen van de relais. In de video start ik de motor en wacht even, dan relais uithalen, wat revven, terugplaatsen stilvallen. Dan ben ik wel even vergeten dat de camera aan het draaien was.
http://nl.tinypic.com/r/2ew1dfm/8Volgens mannen van pelican parts zou het nu niet liggen aan de K-tronic omdat ze denken te horen dat de backfires uit de uitlaat komen. Maar dat de motor te rijk draait.
Wat denken jullie na het horen van deze symptonen?
Gr,
Wout