Auteur |
Bericht |
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
0-100
zo na revisie (en verantwoord inlopen) weer eens het kind in mij losgelaten op het gaspedaal ik kwam met de 3.2 op 5,9 sec op een android app... zijn er meer mensen met een dergelijke app en wat zijn de ervaringen? ben natuurlijk ook benieuwd naar andere 0-100 tijden
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
05 jun 2015 6:32 |
|
|
Marcel1967
Almere
|
Re: 0-100
Altijd lekker om even het gaspedaal te mishandelen hoe heet die Android app?
_________________________________________ www.Flatsix-Sportscar-Collectables.nl Speciale Forumprijzen, pb voor meer info
|
05 jun 2015 7:32 |
|
|
964TT
FotograafAmsterdam
|
Re: 0-100
Ik gebruikte op iOS de app Dynolicious, erg handig. Geeft ook een aardige gok op t aantal pk's!
|
05 jun 2015 8:06 |
|
|
Toeterboy
996 MK2 TargaEtten-Leur
|
Re: 0-100
Werkt dat puur op GPS ofzo?
|
05 jun 2015 8:40 |
|
|
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Re: 0-100
Op de Android (Samsung Galaxy) meerdere keren getracht om de acceleratie te meten via de app 'Torque'. Kreeg vrij consistente 0-100 tijden, maar waren jammer genoeg niet correct. Zat een vertraging in van ongeveer 1 a 1,5 sec. Heb het namelijk ook een aantal malen geklokt via de simpele stopwatch functie op de smartphone.
|
05 jun 2015 9:14 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: 0-100
Dat moet ook wel want 5.9 met een 3.2 kan gewoon niet. Dat haal een gemiddelde bestuurder met een 964 niet eens.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
05 jun 2015 9:20 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Re: 0-100
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
05 jun 2015 9:25 |
|
|
dirty gertie
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
|
Re: 0-100
Denk ik ook niet, zelfs autotesters hebben vaak de grootste mogelijke moeite de fabrieksopgave voor 0-100 te halen. En waarom zou je bak en koppeling willen mishandelen voor een dergelijke sprint? Ik denk dat een sympathiek uitgevoerde (goed doortrekken, snel schakelen maar niet in de versnellingen rammen) 0-100 sprint in een 964 in de praktijk eerder 6,5 tot 7 seconden kost. Zeg maar net zo snel als een willekeurige elektrische auto of sterke diesel met automaatbak.
|
05 jun 2015 11:53 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: 0-100
Bij bepaalde merken worden / werden fabrieksopgaven nooit gehaald. Porsche was altijd aan de behoudende kant met hun opgaven (PKs, topsnelheid, acceleratie, ...). Ik zie niet in waarom 0-100 in 6s met een 3.2 laat staan 964 niet mogelijk zou kunnen zijn.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
05 jun 2015 11:56 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: 0-100
Omdat je dan heel knap moet kunnen schakelen in de juiste omstandigheden. 6 seconden zou theoretisch misschien mogelijk moeten zijn maar 5.7 gaat je never niet lukken met een standaard 3.2
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
05 jun 2015 12:10 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: 0-100
Vind sprinten sowieso een vorm van mishandeling. Nog nooit volle bak vanuit stilstand weggetrokken, doet me teveel pijn aan mn (toch wel een beetje) technische hart. Altijd eerst ff rollen en dan pas gas erop. Dan maar wat langzamer uit de startblokken, de meeste burgertrutbakken blijf ik toch wel voor (hoewel bijv een 530D al heel lastig is )
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
05 jun 2015 12:22 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 0-100
|
05 jun 2015 13:25 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: 0-100
netjes gepedicuurd, Olaf
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
05 jun 2015 14:08 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: 0-100
Mijn praktijkleraar Wtb zei vroeger altijd: een draaibank moet kreunen en dat geldt ook voor motoren . Afgelopen zaterdag bij de Opkikkerdag voor/met zieke kinderen en hun familie nog een paar keer het launch control gedaan. dat blijft gaaf en indrukwekkend om te doen (en alle passag iers vinden het geweldig).
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
05 jun 2015 15:09 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: 0-100
De praktijkleraar was natuurlijk ook niet de eigenaar van de draaibank... Nu ik er over nadenk, volgens mij zelfs nog nooit met piepende banden opgetrokken, is een 4 natuurlijk, dus dat zal toch al niet meevallen. Ben meer van de hoge bochtsnelheden
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
05 jun 2015 15:39 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: 0-100
Ga meestal ook pas vol op het gas vanaf de 2. Motor ben ik niet zo bang voor maar de aandrijving krijgt wel behoorlijke klappen. En vroegah nog geen pdk en of launchcontrol.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
05 jun 2015 15:42 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: 0-100
Vroeg op het gas gaan je drijfstangen ook niet fijn vinden. Gewoon vanaf 3000 tpm het gas erop.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
05 jun 2015 15:56 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 0-100
Watje
|
05 jun 2015 16:04 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: 0-100
kijken of jij de afrit A58-A16 met 220kmh durft te nemen (trouwens, watje, zegt de man die naar de pedi gaat )
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
05 jun 2015 16:13 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: 0-100
Die 2 turbo's zorgen er ook wel voor dat er boven de 3000tpm meer gebeurd dan eronder.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
05 jun 2015 16:16 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 0-100
Ja hoor .. met twee gemanicuurde vingers in m'n neus
|
05 jun 2015 17:03 |
|
|
PTT
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110
ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4Koekhapper PBVH
|
Re: 0-100
(trouwens, watje, zegt de man die naar de pedi gaat )
|
05 jun 2015 18:07 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
Re: 0-100
Fabrieksopgave 6.1... veel testen hebben 5.9 geklokt! En ja 964 is nou eenmaal trage bak Ik heb SSI en K&N luchtfilter. Vorige week met stoplicht sprintje naast een maat van mij met 996 tiptronic bleven de autos parallel tot voorbij de 100... m'n ouwe bakkie gaat als de brandweer
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
05 jun 2015 18:32 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
Re: 0-100
ik gebruik nu de Stopwatch Speedometer
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
05 jun 2015 18:44 |
|
|
Marcel1967
Almere
|
Re: 0-100
Bedankt ga het ook een keer testen
_________________________________________ www.Flatsix-Sportscar-Collectables.nl Speciale Forumprijzen, pb voor meer info
|
05 jun 2015 19:17 |
|
|