Johann's 964 Carrera 4 - van geweldig naar gewelidger
Auteur
Bericht
Pw250
964
Re: Avonturen met mijn 964
Jammer van die gele koplampen....
_________________________________________ You've only got one life, live it!
27 mei 2015 9:39
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Re: Avonturen met mijn 964
Pieter_964 schreef:
Heb met Interesses dit Topic gelezen en je een pb gestuurd, ik ga ook deze dorpels een keer loshalen en schoonmaken en wilde weten hoeveel schroefjes/ pakkingen etc. ik moet bestellen. Zit in je inbox.
P
Als je alle steuntjes etc willen vervangen hebt je de volgende nodig:
Rubbers 1 x 9645592940101C (Rubber strip lange dorpel rechts) 1 x 9645592930101C (Rubber strip lange dorpel links) 1 x 9645592950101C (Rubber strip shark fin rechts) 1 x 9645592960101C (Rubber strip shark fin links) Plastic clips 4 x 99950737300 (Clips met bouten) 14 x 99959191640 (Clip zonder bouten) 14 x 99970216040 (grommet waar clip ingaan) 12 x 99904900740 (plastic moer om dorpel aan carrosserie vast te schroeven) Overig 2 x 99959188301 (Speednut) 4 x 90002505307 (Washer) 4 x 90014314707 (Parker) 2 x 99959169901 (Speednut groot) 2 x 94450325500 (Spacer) 4 x 90014314907 (Parker) 2 x 99919010430 (Parker groot)
Enkele tips Deze plaatje heeft mij erg veel geholpen
- Zelf heb ik niet alle onderdelen hierboven gekocht. Ik heb het gegokt op 50% van de plastic clips etc. en had nog enkele ongebruikte clips over na afloop. De parkers en speednuts en washers zou ik wel allemaal kopen. - Bij mij was geen enkele grommet (oranje stukje - 99970216040 - gebroken) - Gebruik heel veel WD40 en veel geduld. We waren ongeveer 5-6 uren bezig met veel koffie pauzes en wachten op WD40 om zijn werk te doen
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
27 mei 2015 20:53
Pimmetje
Re: Avonturen met mijn 964
Ziet er goed uit, ik vind die gele koplampen juist wel wat hebben !
28 mei 2015 16:39
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Re: Avonturen met mijn 964
Ik ook
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
02 jun 2015 10:37
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Re: Avonturen met mijn 964
Vandaag de airco van de 964 laten maken door Marx Auto Airco Service. Ik kwam in Italië achter dat hij het niet deed, gelukkig met de raampjes open viel het wel mee. Met een warme zomer voor de boeg heb ik besloten het maar aan te pakken.
Ik was bang dat de de verdamper kapot was. Te veel horror verhalen gelezen de afgelopen tijd. Om de verdamper te vervangen moet de benzinetank uitgebouwd worden en de kachelhuis gedemonteerd worden. Gelukkig was de verdamper nog goed, maar de condensor was kapot. Helaas heb ik geen oude factuur bij mijn auto historie kunnen vinden voor het vervanging van de condensor. Hij was nog vrij nieuw
Ook meteen de droger vervangen. Oud
Nieuw
Onderweg naar huis weer de luukse van een werkende airco kunnen ervaren
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
04 jun 2015 20:55
Gijbels
Re: Avonturen met mijn 964
Jullie houden toch van warme lucht,dus
05 jun 2015 1:21
oliver
Re: Avonturen met mijn 964
Johann, hoe hebben ze kunnen testen dat het niet de verdamper was, maar wel de condensor?
Is dit met een soort van lektest gebeurd?
Wil je even de kosten van de condensor laten weten, eventueel per pm?
Alvast bedankt!
05 jun 2015 6:04
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Re: Avonturen met mijn 964
Philippe Marx, eigenaar van de toko heeft meerdere manieren en speciaal gereedschap om te achterhalen waar een lek is. Daarom ga ik ook naar hem, hij doet niets anders dan Airco's maken. Hij denk mee en is 90% van de gevallen goedkoper dan de dealer/specialist. Zo kan hij "onderdelen aan onderdelen" vervangen terwijl je bij de dealer/specialist vaak een geheel nieuwe/gereviseerde component moeten kopen.
Meestel is er een fluorescerend kleurstof in de aircogas en bij een lek kan je dan een groene uitslag zien met behulp van een speciale lamp en bril. De condensor was behoorlijk lek. Dus heeft hij eerst de condensor en de droger vervangen. Daarna de boel op 9 bar druk geplaatst voor enkele uren om te kijk of er nog een lek was, maar gelukkig was alles daarna goed.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
05 jun 2015 8:19
Ticcie
964 C2
Re: Avonturen met mijn 964
Heb vorige week plm hetzelfde laten doen, helaas ook nog met de aircopomp. Het kan prima uitgevoerd worden door een aircospecialist of een goede universele garage, zo moeilijk is het niet als je weet wat je doet.
Let vooral ook op wat voor merk onderdelen ze gebruiken. Ik heb meegezocht en zo konden we voor niet teveel een Hella/Behr condensor krijgen (beter dan Ava die je veel ziet) en een OES Denso pomp (veel beter dan chinese meuk en andere imitatie). Die spulletjes gebruikt Porsche zelf ook, dus hopelijk dan weer 20 jaar koude lucht.
05 jun 2015 8:36
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Re: Avonturen met mijn 964
De vrij nieuwe condensor die ze uit mijn auto hebben gehaald was een Behr. Nu zit er een condensor van een Nederlandse radiateuren fabriek in.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
05 jun 2015 11:19
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Re: Avonturen met mijn 964
Vandaag weer twee pakketjes aangekomen.
Een Porsche CD-10 zoals origineel geleverd in de 964 in 1990.
En een signal booster die ik heb gescored in California voor een prikje.
Als iemand opzoek is naar een Blaupunkt Atlanta RD105 hoor ik het graag (En Olaf jij hebt uiteraard het optierecht )
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
Laatst bijgewerkt door Johann op 05 jun 2015 20:46, in totaal 1 keer bewerkt.
05 jun 2015 20:07
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
Re: Avonturen met mijn 964
Nice Nice
05 jun 2015 20:42
Liam
964C2
010
Re: Avonturen met mijn 964
Van de week ook de airco laten maken bij ACC in Den Haag. Compressor stuk. Meteen lagen upgraden naar R134a. Bij ACC hebben ze overigens ook nog r12 om de oude systemen te kunnen bijvullen, mocht je nog ren systeem hebben dat geen upgrade gehad heeft
_________________________________________ Life's too short to drink bad wine or drive boring cars
06 jun 2015 4:50
horn
PF #57
Re: Avonturen met mijn 964
R12? Da's toch al een paar jaar verboden?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
06 jun 2015 7:00
Olaf
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Re: Avonturen met mijn 964
Johann schreef:
Als iemand opzoek is naar een Blaupunkt Atlanta RD105 hoor ik het graag (En Olaf jij hebt uiteraard het optierecht )
Thanks
Heb er momenteel geen functie voor, anders dan verstoffen op de plank ....
06 jun 2015 7:07
Liam
964C2
010
Re: Avonturen met mijn 964
horn schreef:
R12? Da's toch al een paar jaar verboden?
Dat dacht ik initieel ook, maar ze zullen nog wel oude voorraad hebben
_________________________________________ Life's too short to drink bad wine or drive boring cars
06 jun 2015 20:38
Liam
964C2
010
Re: Avonturen met mijn 964
horn schreef:
R12? Da's toch al een paar jaar verboden?
Dat dacht ik initieel ook, maar ze zullen nog wel oude voorraad hebben
_________________________________________ Life's too short to drink bad wine or drive boring cars
06 jun 2015 20:39
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Re: Avonturen met mijn 964
Volgens mij is het op voorraad hebben van R12 al verboden , laat staan het gebruik
Ik denk dat je de vervanger van R12 bedoelt, R437A. Dit koudemiddel kan zonder verdere aanpassingen in een (oud) R12 systeem toegepast worden.
06 jun 2015 21:57
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Re: Avonturen met mijn 964
Zo, het is weer hoog de tijd voor een update.
De Porsche CD-10 radio die ik heb gescored is inmiddels weer terug bij de verkoper. De CD speler deed het niet en het bleek achteraf een Amerikaans uitvoering te zijn geweest en daardoor kon de radio geen stations vinden
Maar inmiddels wel een Blaupunkt Paris RCR 42 gevonden en hij doet het prima.
Ik heb ook een nieuwe DME chip gemonteerd. De chip heeft een mix van Steve Wong en Fabrieks RS mappings. Een wereld van verschil. Het is net als de Sport knop die ik op de 997 had, maar op de 964 staat 'ie permanent op AAN
En dan om de extra pit te complimenteren heb ik mijn motorsteunen vervangen voor twee van de RS variant. Op Amerikaanse fora is het een van de favoriete upgrades op de 964. Daar zijn ze echt lyrisch over, dus ik dacht dat ik dat ook maar gaan proberen gezien het feit dan mijn inmiddels 25 jaar oude steunen doorgezakt waren.
Zoals het een roestbak betaamt, is deze klusje van circa 2 uren uitgelopen tot en marathon klus van ±16 uren
Ik was zaterdag met volle moed naar Taxi Hans gereden omdat het makkelijker zou gaan met een brug. Aangekomen heb ik en PTT meteen de motor beplating eraf gehaald en de moeren en bouten met WD40 ingespoten. Na enkele brandwonden opgelopen te hebben toch maar een bakje genomen om de motor te laten afkoelen.
Toen de boel wat afgekoeld was hebben we de grote bouten waarmee de motor aan de steunen hangt los gehaald. Ze zaten goed vast, maar ik heb een breekijzer bij de autozaak op de hoek geleend (Dankje Reza ) en toen ging ze wel los. Dat was de eerste uur...
Maar toe kwam de tegenslag...Toen ik de bouten waarmee de linker motorsteun in de carrosserie gemonteerd zijn losdraaiden ging ze erg soepel. Ik vond het al verdacht makkelijk gaan. Met de bout eenmaal uit de steun zag ik het...de k*t bouten waren allebei afgebroken op precies hetzelfde lengte
Ze waren allebei helmaal door gerot. Op onderstaande foto zie je hoe lang ze moeten zijn (links) en een van de kapotte bouten.
Hierna volgde ongeveer 7uur van ellende. Afgebroken boren en boutverwijderaars. Ik was zo boos op de auto dat ik zelf overwoog hem te verkopen en een 996 cabrio tiptronic voor terug te kopen.
Maar het is eindelijk wel gelukt en ze zitten erin.
Voor:
Na:
De motor hangt nu een stuk hoger in de carrosserie. De verandering in rijbeleving en wegligging is enorm. De pendulum effect is verdwenen en de auto reageer veel voorspelbaarder als ik rem en door bochten gaan. Het is een van de beste upgrades tot nu toe aan deze 964, een echte aanrader.
En het is nog erg mooi ook
Tot zover mijn update
O ja, en ik vind mijn auto weer helemaal top, dus de 996 cabrio zal maar even moeten wachten
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
09 jul 2015 21:18
P32again
3.2 coupe '87
Flevoland
Re: Avonturen met mijn 964
Mooie upgrade!! En eer naar 16 uur werk:-) Johan daar zocht je toch naar, vastmaken is easy, loshalen daar zit de lol;-) En bij een 997 trek je t plastic klemmetje stuk en bij een 996 tiptronic cabrio eeehhhh tjaaa waarschijnlijk roest dan je garagedeur vast omdat je er niet mee gezien wilt worden.
11 jul 2015 21:27
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Re: Avonturen met mijn 964
Vanavond weer verder geknutseld. Deze keer gaten geboord in de airbox.
De deksel die ik heb gekocht was best smerig en vol met olie. Dus maar eerst met St. Marc aan de slag gegaan om alle olie weg te halen.
Toen met een 15mm houtboor de gaten gemaakt
En ze verder netjes gemaakt met een verzinkboor
En dan de resultaat
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
14 jul 2015 21:37
horn
PF #57
Re: Avonturen met mijn 964
ouwe McGyver! Goed gedaan joh. Lekker brute sound.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
14 jul 2015 22:18
HermanH
Re: Avonturen met mijn 964
Lekker bezig Johann What's next
_________________________________________ My friends all drive Porsches
14 jul 2015 22:23
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Re: Avonturen met mijn 964
Dankje heren,
Ik heb meer ideeën dan geld
Wat staat nog op mijn lijstje als geld geen rol speelde? (let op het wordt steeds meer exotisch hoe verder naar benden je gaan ): - RS middenstuk - Sport katalysator - Cup eindstuk - BBS E28 - Andere banden - de Pirelli's vind ik niks - Nieuwe tellerplaten - RS vliegwiel, koppelingsplaat en drukgroep - Andere stabi's - Big Reds - Drilled Rotors - Brake ducts, maar dan werkend voor de Big Reds - Upgrade naar 3.8 liter: Beter zuigers, drijfstangen en nokkenassen naar ± 315pk - Carrosserie acid dipped en opnieuw spuiten in Aetna blue met integrated rolkooi ala RUF - Rood leder interieur
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
14 jul 2015 22:49
Ticcie
964 C2
Re: Avonturen met mijn 964
Ik zou de RS vliegwiel update hoger op m'n lijstje zetten! Echt een aanrader. Leuk lijstje verder!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum