Auteur |
Bericht |
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
Inderdaad... goeie tip om even te proberen...
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
09 jun 2015 9:07 |
|
|
hagie29
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
ga ik proberen. Dank alvast. Ik laat zo snel als mogelijk het resultaat weten.
Er heeft ook nog iemand de opmerking gemaakt over de warmloopregeling. Maar ik ga eerst dit even doen. Feitelijk doe je hetzelfde als de warmloopregeling toch? Je verrijkt het brandstofmengsel? Of je voegt i.i.g. zoveel toe dat hij blijft lopen.
|
09 jun 2015 11:41 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
De terugslagklep zit normaal op de pomp, misschien is dat bij deze nieuwe pomp niet het geval. Even een foto geleend van topic van Marco-911, dat draadje kun je ook nog even doorlopen voor tips.
|
09 jun 2015 15:02 |
|
|
hagie29
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
vanavond mezelf weer even iets meer verdiept in de motor en zijn brandstofsysteem. Ik ben wel een techneut maar motoren is nog erg lastig. Affijn n.a.v. de verschillende tips mezelf onder de motorkap aan het orienteren. Ik probeer alle onderdelen te herkennen of te lokaliseren. Affijn achter het luchtfilter zit een grote hoes die 2 grote ronde aansluitingen afdekt. Geen idee van benamingen nog. Wordt aan gewerkt . Affijn na onderzoek blijkt dat de hoes aan de kant van de kleine ring (ik denk lucht inlaat) Gewoon er los bovenop staat en de motor kan dan ook rechtstreeks lucht van buiten aanzuigen. Volgens mij een reden om niet te willen starten. Ik kwam ook een stekker tegen achterop het motorblok daar zat redelijk wat olie op... Dat hoort ook niet. Verder mis ik hier en daar nog slangklemmen... dus er is nogal wat gerommeld met het motortje.. Heb me dan ook maar voorgenomen, zodra de motor wil lopen, deze maar eruit te halen en van top tot teen doorwerken en alles maar weer eens netjes maken..
|
09 jun 2015 22:23 |
|
|
FerryT
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
Ik ben ook bezig met mijn eerste SC dus ik weet wat je meemaakt. Om alles te begrijpen ben ik veel aan het lezen in werkplaatshandboeken en op internet en ik moet zeggen dat alles steeds duidelijker wordt. Gelukkig zijn het redelijk simpele auto's qua techniek dus daar kom je wel uit. Dus succes nog met het laten lopen van je 2.7 Mvg. Ferry
_________________________________________ Porsche 911 SC Coupe '79
|
09 jun 2015 23:43 |
|
|
hagie29
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
Nou vandaag weer even aan de slag. Dlotus had gelijk het is brandstof toevoer. Op de remmenreiniger kan ik m laten lopen. Stoppen met spuiten en hij valt uit. Nu dus maar uitvogelen waarom er geen brandstof genoeg is. Straks auto op de assteunen om de brandstofpomp aan een nader onderzoek te onderwerpen. Op deze manier maar naar achteren werken. Wordt weer vervolgd.
|
14 jun 2015 15:57 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
Ik vraag mij echt af of het een 2.7 is, als ik dit topic lees moet ik aan een 3.0 denken. Ben benieuwd of het idd. een 3.0 motor is. Nu je weet dat de motor geen brandstof krijgt kun je het beste eerst het volgende controleren. - Bij motor op contact en brandstof relais overbrugt of de blauwe stekker van de stuwschijfschakelaar lostrekken zodat de brandstof pomp loopt. Stuwschijf iets optillen bij gedemonteerd luchtfilter en luisteren of de injectoren inspuiten. De stuwschijf moet iets tegendruk bieden. Het kan zijn dat de plunjer in de mengverdeler vast zit door lang stilstaan waardoor de motor niet inspuit. In dit stadium zijn de warmdraairegelaar en terugslagklep bij de brandstofpomp nog niet belangrijk. Ook al zijn deze defect, hij moet dan wel kunnen lopen. Een belangrijk is ook of de brandstofdruk wel hoog genoeg is, als bovenstaande getest is en de motor spuit niet in terwijl de plunjer los lijkt te zijn kun je meten of de brandstof druk hoog genoeg is.
_________________________________________ Rebel engineering
|
14 jun 2015 17:01 |
|
|
hagie29
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
Ha Erwin, Volgens de experts is het een 2,7. Maar er zit i.i.g. wel een 3.0 ontsteking in (6 polig vonkversterker). Ik heb die klep geprobeerd (zit rechts in het luchtfilter toch?) Die had ik al eerder gevoeld maar daar zat weinig beweging in (mm). Nu iets harder geduwd en verdwijnt hij in de diepte. (ging zwaar). Kwam niet meer terug. Nadat ik het contact aangezet heb kwam hij weer in zijn eerste stand maar nu loopt dit veel soepeler. Maakt een soort van zuigend geluid bij het indrukken. Kan deze nu ook makkelijk heen en weer bewegen. Ik kan m vanavond niet meer starten ( ) maar morgen rol ik m ff naar buiten om te proberen. Het inspuiten van de injectoren hoor ik eigenlijk niet. Overigens heb ik het idee dat er tussen het contactslot en de brandstofpomp geen relais meer zit. Kan dat? Ik zal dit nog eens nazoeken. De brandstofpomp maakt geluid direct vanaf het omdraaien van de contactsleutel.
|
14 jun 2015 21:28 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
Aan de hand van de ontsteking verwachte ik dat je een 3.0 had. Komt niet veel voor, maar alleen de ontsteking kan natuurlijk ook Als je de auto op contact zet en de benzine pomp gaat direct draaien is of jouw relais doorverbonden, of je hebt en hele oude 2.7 of de stekker van de stuwschijf ligt er al af. Als je op contact de stuwschijf optilt zul je de injectoren moeten horen inspuiten. Een mooi 'zoemend' geluid dat weer direct hoort te stoppen na het loslaten van de stuwschijf. Laat de injectoren niet teveel inspuiten terwijl de motor niet draait. Hooguit een paar seconden.
_________________________________________ Rebel engineering
|
14 jun 2015 21:46 |
|
|
hagie29
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
Nog even voor de zekerheid. Op de bovenkant van de zitten de 6 aansluitingen van de injectoren toch?.je injectorenebenaderd deze vanaf de ruimte in het luchtfilter. Er zit ook nog een bi-metaal contact aan de hevel? (links). De 2.7 is uit 77. Voor zover ik kan beoordelen geen zoemend geluid. Heb t idd maar kort gedaan. Anders krijg je veel brandstof in je cylinder nam ik aan
|
14 jun 2015 22:42 |
|
|
hagie29
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
Klopt mijn idee dat de eigenlijk alleen moet draaien brandstofpomp als de druk in het systeem zakt? Is er ergens een soort van buffer? Voor zover ik nu weet draait de pomp continu.
|
14 jun 2015 22:46 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
Nee, dat idee klopt niet. Lees mijn post hier boven, tweede regel. Er is geen buffer, alleen een drukdemper links bij het brandstoffilter ( accumulator), maar die heeft niks met jouw probleem te maken. Voorlopig i.i.g. niet.
_________________________________________ Rebel engineering
|
14 jun 2015 23:37 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
15 jun 2015 8:00 |
|
|
hagie29
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
vandaag geprobeerd te starten. Helaas effect was hetzelfde als tot nu toe. Ik heb de aanvoerleiding terug gevolgd (ik twijfel nog steeds of ik bij de goede klep aan het kijken ben. Dit is toch de spin waar alle injectoren vanuit gevoed worden? ) en dan kom ik bij (volgens mij) de warmloopregelaar. Deze zit in de lijn opgenomen? Hier zit een contact op dat heb ik gemeten en die is 31 Ohm. Zou goed moeten zijn volgens de documentatie. Ik heb ook nog spanning gemeten op de aansluiting maar daar staat niets op. Klopt? Toen was mn tijd op. Hoor de injectoren ook niet zoemen als ik de klep in het luchtfilter optil. Op die spin zit verder geen elektrische aansluiting. Dat doet mij twijfelen of ik de goede klep heb omdat erwin aangeeft dat er een "blauwe" aansluiting zou moeten zijn. Ik probeer morgen en anders woensdagavond weer , nu op het gemak, verder te zoeken. Ik zou graag een schema hebben van het hele brandstof systeem. Ik vind deze wel van andere merken en van de 924. In hoofdlijnen zie ik de overeenkomsten. Maar als iemand deze heeft dan is het van mn eigen 911 wel het mooiste.
|
15 jun 2015 19:53 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
De goede "klep" is onderdeel 2 op het plaatje hieronder... En die bedien je vanuit het filterhuis met onderdeel 8... Onderdeel 6 duwt na bedienen van onderdeel 8 intern een plunjer omhoog die de weg vrijmaakt naar de injectoren... Je simuleert op deze wijze luchtstroom door je inlaatspruitstuk... hoe meer je onderdeel 8 omhoog duwt... hoe meer onderdeel 6 de plunjer naar binnen duwt... hoe meer brandstof de injectoren gaan leveren... P.S. de blauwe aansluiting is ook te zien... trek een denkbeeldige lijn tussen onderdeel 1 en 8 en je komt hem halverwege tegen.... zwart stekkervormig ding...
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
15 jun 2015 20:25 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
Als je het helemaal niet meer weet, mail je mij en maken we een afspraak kort na werktijd. Leg ik jou het hele systeem uit en ga je de volgende dag thuis verder met wat meer gerichte kennis van het systeem.
_________________________________________ Rebel engineering
|
15 jun 2015 22:47 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
Die anderhalve week is inmiddels ruim voorbij... Wel een topaanbod van Erwin
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 jun 2015 22:56 |
|
|
hagie29
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
ha Horn,
Klopt inderdaad. Die afspraak stond voor vorige week. Helaas had ik toen geen vervoer geschikt om de p mee te nemen. Uiteindelijk vind ik dit ook super interessant en is het mooi om te zien dat ik met jullie kennis en ervaring zelf veel leer en steeds een stukje verder kom en uiteindelijk mijn porsche steeds beter begin te begrijpen.
Ha Erwin,
Super aanbod maak ik graag gebruik van. Ik hopelijk vandaag en morgen nog even in en onder de porsche duiken om alles weten te vinden dat praat misschien nog net iets makkelijker. Ik stuur je een Pm.
|
16 jun 2015 11:20 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
Als je er dan toch onderligt kun je meteen een paar foto's maken. Dan zal Erwin waarschijnlijk binnen 1 seconde zien of het een 2.7 is of een 3.0. Top aanbod trouwens
|
16 jun 2015 11:41 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
Of je checkt het motornummer gewoon even...
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
16 jun 2015 12:07 |
|
|
hagie29
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
Ha cloaca,het serienummer geeft geen uitsluitsel.6430711.al gechecked bij van kessel en in de verschillende documentatie. De porsche dealer heeft aangegeven dat t een 2.7 moet zijn. Alleen bij dit motortje zijn verschillende zaken door elkaar gebruikt zoals de ontsteking. Die is van een 3.0
|
16 jun 2015 20:15 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
Een 64XXXXX zou een SC motor moeten zijn... maar een 643XXXX staat daar net weer niet tussen...
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
16 jun 2015 20:25 |
|
|
Ibexx
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
Heb je al gekeken of er wel een goede massa is? Je kreeg 6v op de ontsteking dat doet denken aan een slechte massa. Dit kan ook de problemen met de brandstof toevoer kunnen geven. Zou zo simpel kunnen zijn.
|
16 jun 2015 20:41 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
64 is niet perse SC. 643 bestaat volgens mij niet. Is het geen 634?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
16 jun 2015 20:50 |
|
|
hagie29
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
nope het is echt 643xxxxx Dus misschien zelf erin gestanst. De voedingsproblemen heb ik inmiddels ook opgelost. De ontsteking werkt naar behoren. De motor loopt ook op remmenreiniger. Vanavond weer gezocht. Brandstofpomp werkt. Ik heb de uitvoer van het brandstoffilter losgehaald en het contact aan gezet. Veel brandstof. Vervolgens 1 van de injectoren losgehaald en de stuwschijf bedient waardoor er brandstof is op de injector. Dus... dat werkt allemaal.
|
16 jun 2015 22:14 |
|
|