Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 7:21

Antwoord op onderwerp  [ 107 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Goed verzekerd - of (toch maar) niet? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Goed verzekerd - of (toch maar) niet?
Elferhenkie2 schreef:
Nogmaals: je moet alle premie's die je jaarlijks betaald voor niet verplichte verzekeringen bij elkaar optellen. Dan eens gaan rekenen of het überhaupt wel loont. :wink:

Je weet hooguit achteraf of het lonend was geweest als je werkelijke kosten tegen werkelijke baten afzet.
Maar dat is nou net niet het idee van een verzekering. Ik betaal achteraf gezien al jaren lang onnodig de brandverzekering voor mn huis, toch ga ik m niet opzeggen. Ik weet hooguit kort voordat ik mn kist in ga of ik dat achteraf wel of niet had kunnen doen. Heb je niks aan.

Je moet gewoon bekijken of je de schade kan / wil dragen als de ellende zich onverhoopt voordoet.
Glas, cameras, kleding, koffers, mobieltjes, fiets, uitvaart, de oude VW Touran, zonnebril zijn dus dingen die ik nooit zal verzekeren. Huis, ziektekosten en Porsche wel.

Heb ook een levensverzekering trouwens, het ergste dat me daar kan gebeuren is dat ik pas na de einddatum van de polis dood ga.

11 jun 2015 18:23
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Erwin, afhankelijk van bouwjaar voor een oude 0,85% van de taxeerde tot 2,25% voor een jonge porsche van 8 jaar en ouder.

11 jun 2015 18:29
Profiel WWW Facebook 
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
De mijne werd vorig jaar op 40K getaxeerd.

11 jun 2015 18:33
Profiel
PorscheForum Junkie
964
Ik schrok me de pleuris vd premie deze week, maarja... met een taxatiewaarde waar ik ook van achterover viel ;) :lol:
(Hoe oud moet hij wel niet zijn voor 0.85% dan Jos?! :popcorn: )

11 jun 2015 19:21
Profiel
PorscheForum Junkie
964
Ewout schreef:
De mijne werd vorig jaar op 40K getaxeerd.

Koop je daar nu nog wat voor terug? Zou maar weer een afspraak maken ;)

11 jun 2015 19:22
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Pw250 schreef:
Ik schrok me de pleuris vd premie deze week, maarja... met een taxatiewaarde waar ik ook van achterover viel ;) :lol:
(Hoe oud moet hij wel niet zijn voor 0.85% dan Jos?! :popcorn: )

Zal ik morgen even nakijken!

11 jun 2015 19:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Ik denk dat een 964 in 4 jaar bijna verdubbeld is qua taxatiewaarde
Dat denk ik dus,weet niet of het echt zo is
Dat denk ik omdat ik zie dat men op mp al 40 k vraagt voor een tip die er niet echt geweldig uitziet
En ja ik weet dat een taxatiereapport 3 maximaal 3jaar geldig is :mrgreen:

11 jun 2015 21:17
Profiel
Moderator
PF #57
Thefrits schreef:
2 zaken van belang bij verzekeren:
-Kun je het risico dragen....
-En waar voel je je lekker bij...

Da's waar het om draait. Wie betaalt bepaalt. Heb een doorlopende reisverzekering (zakelijk en prive). Kost geen drol en heb hem al een keer nodig gehad waarmee ik iets van 40x de jaarpremie in een keer terugkreeg. Lekker doen wat je zelf wilt.

11 jun 2015 21:19
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
en realiseer je dat den ollander chronisch oververzekerd is.

11 jun 2015 21:52
Profiel
PorscheForum Rakker
kampen
Je kunt je dak laten plaatsen bij de firma Woltjer in Enschede. Heb daar een paar jaar geleden ook onze 968 cabriolet laten doen en ook destijds mijn eigen "dak" ( origineel Porsche ) meegebracht.

Echte vakmannen aldaar !!

succes

12 jun 2015 15:53
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
En daarna ben je "verzekerd" van veel rijplezier, of bedoelde je dat niet :wink:

12 jun 2015 15:58
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
wolf schreef:
en realiseer je dat den ollander chronisch oververzekerd is.

Behalve als het om de zorg gaat.

12 jun 2015 16:18
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Hollanders zijn over het algemeen genomen voor heel veel onnodige dingen verzekerd.
Dat wil niet zeggen dat iedere Nederlander per definitie minimaal een aantal verzekeringen zou moeten cancellen.

12 jun 2015 17:12
Profiel
911 3.2 Carrera
Onnodig verzekeren komt door de 'geweldig goede adviezen' van adviseurs die op de gemoederen/ondeskundigheid van de mensen inspelen.

12 jun 2015 17:37
Profiel
Moderator
PF #57
ach, de kans dat mijn huis affikt is erg klein. toch ben ik elk jaar weer blij dat ik een jaar voor niks de premie heb gelapt. wat is de definitie van oververzekerd? premie betalen voor verzekeringen waar je geen gebruik van maakt? Dan ben ik graag oververzekerd. Ik kwam er een paar jaar geleden achter dat ik 10 jaar twee WA verzekeringen had. Dát noem ik wel oververzekerd :wink:

12 jun 2015 20:49
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Risicos die je flink in financiele problemen kan brengen zijn dom om niet te verzekeren:
Je huis, ziektekosten, jong overlijden terwijl je nabestaanden nog erg financieel afhankelijk van je zijn, wettelijke aansprakelijkheid en een dure auto. Daarmee houdt t m.i. wel snel op.

Achteraf constateren dat je niet hebt hoeven claimen, is iets heel anders dan onnodig verzekerd zijn.

12 jun 2015 22:58
Profiel
Moderator
PF #57
wat versta je dan onder 'onnodig verzekerd zijn'? Is dat een absoluut gegeven? Wat jij onnodig vindt, kan mij wel eens de gewenste broodnodige rust geven. Of is er echt een 'onnodige verzekering'? (en dan bedoel ik niet een autoverzekering voor iemand die geen auto heeft....)

12 jun 2015 23:16
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Onnodig verzekeren is bijvoorbeeld een reis of annuleringsverzekering als je de reis met je credit-card hebt betaald.

Of een rechtsbijstand verzekering voor je auto - als je al een algemene rechtsbijstand verzekering hebt ...

12 jun 2015 23:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Brabant - Westland
Ik ken iemand die alle auto's WA heeft verzekerd, omdat als er iets gebeurt hij op stel en spring een andere kan kopen. Zijn redenering is - en daar kan ik me ook wel in vinden; kan je de schade betalen of ander vervoer gelijk aankopen neem dan WA en als je het niet kan opbrengen om schade direct uit je eigen portomonnai te betalen, verzeker jezelf dan.

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.

12 jun 2015 23:50
Profiel WWW
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Olaf schreef:
Onnodig verzekeren is bijvoorbeeld een reis of annuleringsverzekering als je de reis met je credit-card hebt betaald.

Of een rechtsbijstand verzekering voor je auto - als je al een algemene rechtsbijstand verzekering hebt ...

+1

De rest zou je op basis van risico afweging (kans x schade) kunnen doen en die afweging kan voor iedereen anders uitvallen. De ene kan/wil dat wel zelf betalen en de ander niet.

13 jun 2015 8:52
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
wat echt belangrijk voor je is of iets waar je niet zonder kan moet je goed verzekeren, maar een 2de of 3de auto hoef je niet perse allrisk te verzekeren die zou je ook wel kunnen missen als het moet. en dat geld voor heel veel luxe artikelen als het moet kun je best zonder en je hebt ze niet nodig om te overleven.

Maar een ieder moet doen waar hij of zij zich prettig bij voelt! :res:

Als al mijn auto's allrisk zou moeten verzekeren ben je kapitaal aan premies kwijt per jaar, daar kun je naar een aantal jaren nog een Porsche van kopen........

Ben geen voorstander van om verzekerings maatschappijen te sponsoren, die hebben al genoeg mensen benadeeld!

13 jun 2015 10:03
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Als je het niet erg vindt verzeker ik mijn 2e/3e auto (m'n Porsche dus) toch nog maar even allrisk. :roll:

13 jun 2015 10:24
Profiel
Moderator
PF #57
Voorbeeld: heb donderdag een youngtimer gekocht. Waarde ong 6K. Ga ik 40.000 km per jaar mee rijden, zakelijk. WA verzekering 45 euro p.mnd. All risk 75 euro p.mnd.
Voor de waarde van de auto zou je zeggen WA is prima. Maar met 40K per jaar is de kans groter dat er iets gebeurt. Meerprijs per jaar 360 euro. Ik neig ernaar om voor dat bedrag die auto toch maar lekker allrisk te verzekeren...

Ben benieuwd naar andermans afwegingen, mening (gefundeerd of ongefundeerd :wink: )

13 jun 2015 11:19
Profiel
PorscheForum Junkie
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Als je het op de lange termijn bekijkt zeg ik Wa.

Waarom? Omdat je alleen schade's gaat claimen die ook echt uit kunnen i.v.m. eigen risico en no claim terugval. Daarbij komt dat je bij een total loss schade ook nog eens een restbedrag voor het wrak terugkrijgt.

Over 10 jaar bekeken ben je 3600,- extra kwijt aan premie, dus over 10 jaar mag je best eens een 4000,- schade rijden als je wa verzekerd bent. (waarschijnlijk zelfs meer als je terugval in no claim mee gaat tellen)

Wat je voor het totaalbeeld nog wel mee moet nemen is je volledige verzekeringpakket. Wat valt daarop te besparen. Want hoe groot is het risico dat je wat krijgt met: En je fiets en je (verschillende) auto's, en je reis en je camera en je... en je... en je.....

Want alleen je auto WA verzekeren loont nog niet direct denk ik, vaak zijn er nog veel meer verzekeringen waar je best zonder kunt omdat het risico erg klein is dat je op alle verzekeringen aanspraak kunt maken. En de premie van al die verzekeringen bij elkaar opgeteld weegt vaak lang niet op tegen de uitkering die je krijgt als je er eens aanspraak op kunt maken.

Dat voorbeeldje van jouw reisverzekering lijkt voordeliger uit te pakken als je alleen naar de premie van je reisverzekering kijkt, maar hoe pakt het uit als je gaat rekenen met de totaalpremie van alle verzekeringen?

13 jun 2015 12:52
Profiel
911 3.2 Carrera
6k met geleend geld: all-risk
6k uit eigen zak betaald: wa

En voor de rest hangt het ook vanaf hoe je schadeverleden is...waar woon je, heb je direct weer een auto nodig waar staat de auto geparkeerd etc...

13 jun 2015 13:28
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 107 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende