Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 19:42

Antwoord op onderwerp  [ 169 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Porsche 993 behandeling van lak met 5 jaar garantie 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
M140i
Bericht Re: Porsche 993 behandeling van lak met 5 jaar garantie
Ronaldo schreef:
Ach, TS levert een product wat als laatste beschermlaag kan worden aangebracht, wat je kan (laten) gebruiken bij een detail sessie, prima toch?

Prima, voor iedereen die er veel vertrouwen in heeft. Ieder zo zijn mening :mrgreen:

09 feb 2014 22:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S
ZO-Brabant
Als hobby-detailer begin ik me steeds meer over dit topic te verbazen :shock:. Over het product met zijn standtijd van 5 jaar ben ik "wat" sceptisch, maar heb ik verder geen oordeel want dat ken ik niet en heb ik nooit gebruikt. Als je echter onderstaande uitspraken bezigt als detailer dan kun je in mijn ogen echt niet serieus genomen worden.

ALL GLAZE NL schreef:
Hij glimt gewoon terwijl hij gewoon een vieze laag heeft. Ik weet hoe het komt maar dat ga ik hier niet vertellen. Ik vind het twee emmer systeem super en denk dat ik het in de toekomst ook ga toepassen.

Glimmen door een stoflaag heen en vervolgens geheimzinnig doen hoe dat kan? Als ik er ergens een laagje stof overheen leg dan kan het echt niet meer glimmen volgen mij. Je hebt al 25 jaar ervaring met auto's poetsen en krassen verwijderen en nu constateer je pas dat het twee emmer systeem super is. Wassen met twee emmers is de basis om je auto netjes te houden dus als je dat nog niet eens bekend is....... :roll:

ALL GLAZE NL schreef:
Bij de A-GLAZE sealant maakt het niet echt uit waar je mee hebt gepoetst het gaat er doorheen.

Hier ben ik wel heel benieuwd naar. Hoe gaat dit er doorheen? Zie ook de post van Bart eerder in dit topic.

ALL GLAZE NL schreef:
Ik ga me niet verdiepen in alle producten en procedure om een auto schoon te maken.

Dit komt op mijn over als een bedrijf dat bepaalde behandelingen verkoopt en dat spul gewoon even op de auto smeert zonder deze vooraf grondig schoon te maken, te kleien etc. Het kan in dat geval simpelweg niet dat het aangebrachte middel blijft zitten aangezien een schone gladde laklaag daarvoor een vereiste is.

Zoals anderen ook al zeggen heb je volgens mij totaal geen verstand van autopoetsen en probeer je hier gewoon je product te promoten. Door je ondeskundigheid werkt het echter in mijn ogen volledig averechts. Je bent niet eens bekend met de basis van het detailen en de voorbereiding van een lak waardoor je op deze manier nooit serieus zal worden genomen door mensen die maar een beetje verstand hebben van detailen.

09 feb 2014 23:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Totale oppervlakte bescherming.
Harderwijk
Ik weet het is moeilijk maar als Boeing en Airbus het goed gekeurd hebben waarom dan niet op een auto gebruiken .
En anders stuur je een setje op naar Porsche en laat het keuren en vraag of het op je Porsche mag.
Jullie moeten geduld hebben en wachten over hoe Hans het product vind.

Ik heb niet zomaar een auto van iemand gedaan ik weet dat hij van een mooie auto houd en dat hij een pietje precies is en ik wil graag zijn mening ook horen .
Bijvoorbeeld van de zomer ( over 4 a 5 mnd)als hij vol vliegjes zit dan mag het geen probleem zijn om ze eraf te halen.
Half jaar of volgend jaar voor mij geen probleem misschien hebben we dan nog iets beters om je lek te beschermen.
In Curaçao ben ik met een UV test bezig net twee verschillende sealant dus wie weet .
En in Mei ga ik kijken dan liggen de plaatje (rood) dan liggen ze 7 mnd in de zon en wil dan de zelfde test doen door plaatjes in het zoute water te hangen
om te kijken wat de sealant daarmee doet.

Ik wil het ook eerst zien net als jullie en op mijn auto heb ik het al gezien.

10 feb 2014 0:13
Profiel Facebook 
M140i
ALL GLAZE NL schreef:
En anders stuur je een setje op naar Porsche en laat het keuren en vraag of het op je Porsche mag

Zouden we eigenlijk moeten doen, dan is het spul ook nog Porsche Approved :ba: Moeten we wellicht wel 5 jaar wachten op goedkeuring.

10 feb 2014 1:39
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Ik denk dat boeing en airbus andere eisen stellen aan een coating als wat je voor een auto zou doen...
Dus ja, waarom niet proberen op een auto??

10 feb 2014 8:41
Profiel WWW
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
:popcorn: :popcorn:

10 feb 2014 9:01
Profiel
964 c2
Den Haag
erwin996 schreef:
Ronaldo schreef:
Ach, TS levert een product wat als laatste beschermlaag kan worden aangebracht, wat je kan (laten) gebruiken bij een detail sessie, prima toch?

Prima, voor iedereen die er veel vertrouwen in heeft. Ieder zo zijn mening :mrgreen:

Precies, meneer tellsell is er rijk mee geworden..

10 feb 2014 18:54
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Afgelopen zaterdag een geweldige dag gehad bij Hans in Harderwijk. Super leuke mensen en een stel erg mooie Porsches bij elkaar en poetsen maar :D .

Afbeelding

Aan het eind even afwerken met een laagje All Glaze en ze kunnen er voorlopig weer tegen.

Afbeelding

Zoals de Fiscalist onlangs schreef:
de Fiscalist schreef:
Ik denk dat boeing en airbus andere eisen stellen aan een coating als wat je voor een auto zou doen...
Dus ja, waarom niet proberen op een auto??

Zo dacht ik ook en het resultaat is schitterend en heb er vertrouwen in. Time will tell.

22 apr 2014 10:51
Profiel
PorscheForum Junkie
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Inmiddels ruim een jaar verder.

Iemand die (eerlijk) kan vertellen of de auto nu echt minder snel smerig wordt na een behandeling met A-glaze?

Heb namelijk een zwarte Ford SVT Raptor gekocht.. Na 6 jaar met een zwarte auto te hebben gereden, had ik mezelf beloofd om nooit weer zo'n fout te maken.

Maar goed, nu kwam er dus een zwarte Raptor op mijn pad en ben gezwicht voor het verhaal achter deze auto.
Dat hij zwart is, is echt wel een redelijk probleem want op zwart zie je echt alles. En ik mag graag naar een schone auto kijken.

Ben erg sceptisch over iedere lakbehandeling omdat ik ervaring heb in de autoschadeherstel.

Maar: Het zou toch niet zo zijn dat wanneer er meerdere personen zeer positief zijn over een behandeling met A-glaze, het niet daadwerkelijk een goed product is.

Nu sta ik open voor een lakbehandeling met A-Glaze, maar wil dan wel dat het minstens 2 jaar ook echt aantoonbaar vuilafstotend werkt. Ik weet het, A-glaze zou 5 jaar moeten zitten, maar ben al blij als ik 2 jaar lang minder vaak hoef te wassen.

Nu heb ik hier zelf natuurlijk ook diverse middelen staan en gebruik ik een shampoo die ervoor zorgt dat er tijdens een regenbui de druppels er tijdens het rijden er gewoon "af parelen".

Maar vuilafstotend is het natuurlijk niet en het kan ook niet de bedoeling zijn dat ik mezelf voor de gek hou door een shampoo te gebruiken die het parelend effect geeft.

Wat ik dus wil:

Ik sta open om mijn auto gepolijst aan te leveren aan iemand van A-Glaze.

Voorwaarde is wel dat het minimaal 2 jaar aantoonbaar moet blijven werken.

Ik moet mijn auto dus minder vaak hoeven wassen dan mijn vorige vergelijkbare zwarte auto.
Waar ik na onderstaande quote aan twijfel:

Taxi Hans schreef:
Mijn eerste bevindingen van het sealen van mijn 993, de auto is vanochtend volledig met de hand gewassen waarna hij de behandeling heeft moeten ondergaan.

Taxi Hans die 11 dagen na de behandeling schreef:
Heb een mooie passende shampoo gekregen waar ik de auto mee mag wassen en dat zal ik zaterdag eens voor het eerst na de behandeling doen, dan is hij er wel aan toe.

Mocht het product echt werken zoals beloofd, zal ik het in alle eerlijkheid hier vertellen. (en zal ik mijn Porsche's wss ook laten behandelen)

Mocht het product niet werken en de auto nog net zo snel smerig worden als ik de afgelopen weken heb ervaren (en de jaren daarvoor met z'n voorganger) zal ik het hier ook in alle eerlijkheid melden en verwacht ik ook dat ik kan terugvallen op de garantie die er gegeven wordt.

Graag een reactie van meerdere personen uit dit topic die een behandeling hebben laten doen en een reactie (offerte) van ALL GLAZE NL (mag per PB natuurlijk)

Afbeelding

09 jun 2015 7:48
Profiel
Moderator
PF #57
Off topic: wat een koel ding die Raptor 8)

09 jun 2015 10:05
Profiel
993 4S
lillik man

09 jun 2015 11:20
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Ik had voor deze behandeling gekozen omdat ik een hekel aan poetsen heb en vanwege lichamelijke issues het ook niet (meer) kan (of ik moet er een week voor uittrekken)
De hoop was een beetje dat hij minder vuil werd en makkelijker weer schoon te krijgen zou zijn. In de praktijk merk ik daar eerlijk gezegd (helaas) niet veel van. (misschien had ik mijn verwachtingen véél te hoog gelegd)
Het is niet "even" wassen en drogen om hem weer op en top glimmend te krijgen. Moet altijd nog hem even helemaal nalopen met wax om "echt" te laten glimmen. (helaas zijn er ook weer swirls terug)

Al met al heb ik er geen spijt van, het was tenslotte ook een hele fijne dag daar in dat mooie Harderwijk :thumleft:

.

09 jun 2015 14:44
Profiel
PorscheForum Rakker
992.1 GT3 964 C2 930 Macan Turbo ex 991.2 GT3 ex 997 GTS ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Als je wilt dat je auto niet vies wordt moet je er niet mee rijden. Zonder moeite hem altijd automatisch schoonhouden lukt niet. Zo'n glas of andere laag (protech) helpt zeker en ik loop de auto dan na 2 of 3 ritjes altijd weer helemaal na met een quick detailer. Haalt het stof en 1e vuil weg en herstelt de glans weer. Maar dat is dus wel iedere keer 10 minuutjes werk. Ik ga binnenkort mijn 930 na eerst een grondige schoonmaak en polijstbeurt van zo'n glaslaag laten voorzien. Ben benieuwd of dat werkt en zal mij dan ook weer melden. De 930 is piano zwart en ieder laagje stof zie je. Dus hoe meer die glimt hoe sneller je dat stoflaagje ziet. :pale: :pale: :pale:

09 jun 2015 14:59
Profiel
PorscheForum Junkie
horn schreef:
Off topic: wat een koel ding die Raptor 8)

Dank voor de veer :lol:

Maar na de opmerking van Alfred, het feit dat niemand anders die een behandeling heeft laten doen reageert, een mail van A-glaze waarin te lezen staat: Ik heb mijn auto na 4 jaar opnieuw behandeld en dat is nu 2 jaar geleden en hij is nu erg vies omdat ik geen tijd heb en mensen vinden hem glimmen (auto wordt dus toch wel vies blijkbaar) en het feit dat mijn gezonde verstand zegt dat het dus wederom een verkooppraatje is, besloten toch maar niks op de auto te smeren.

Gewoon 1 keer per jaar licht polijsten en verder accepteren dat zwart gewoon een K kleur is.....

Op mijn vraag of ik een flacon van dat spul kon bestellen heb ik geen antwoord meer gehad.

13 jun 2015 13:57
Profiel
911 3.2 Carrera
Heeft iemand hier een eenvoudige tip om boomhars te verwijderen; vele kleine spettertjes op het lak nadat ik onder een eikenboom voor een terras geparkeerd heb.

Ik dacht zelf aan opnieuw poesten of met een doek lichtjes afnemen met wasbenzine?

13 jun 2015 14:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Als het van afgelopen weken is kun je hem gewoon met warm water wassen.
Auto's staan hier ook onder de eikenbomen, geen enkel probleem met wassen, tenzij je het een half jaar laat zitten.

13 jun 2015 14:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Wel rotzooi idd
Maar gewoon goed wassen zoals elfer typt
Desnoods ff na waxen
Als het een klein stukje is kun je schoonmaken met wasbenzine ,wel daarna waxen

13 jun 2015 14:14
Profiel
PorscheForum Rakker
@Elferhenkie2: Stoere bak, dat je er veel plezier van mag hebben. 8)

Wat betreft het overige verhaal;

Je zit zo te zien al langer in de autohandel en je zal net als ik (hobby detailer) weten dat je qua glans het meeste kan bereiken d.m.v. de lak polijsten.
Een lak heeft een sinaasappelhuid structuur en wanneer je met polijsten de heuvels afvlakt, dan zal dat leiden tot een hogere glansgraad.
Verder heb je natuurlijk ook te doen, met de helderheid van je blanke laklaag.
Des te beter je je best doet met polijsten (afbouwend naar een steeds fijner polijstmiddel) des te transparanter de blanke lak zal zijn en des te meer diepte effect je in de lak krijgt.

Ik ben zelf altijd meer een waxert geweest; lekker therapeutisch bezig zijn, met een pot wax in je hand en een pad, op het einde de boel lekker opbuffen en vol trots het eindresultaat bekijken.
Sinds dat ik zelf een zwarte auto heb, is dat plezier in waxen wat afgenomen.
Ik rij best veel en het is vrij lastig om die wagen constant netjes erbij te hebben staan.
Ik ben steeds meer bezig met kleine detailbeurtjes, de DA erbij met een fijn polijstmiddel en weer opnieuw in de wax.
Alleen opnieuw in de wax gaat niet, want de zwarte lak is zo gevoelig, je kijkt bijna de swirls (minikrasjes) er in.

Ik ben eigenlijk pas sinds kort met coatings bezig en heb voordat m'n zomervelgen onder de wagen gingen, deze goed gepolijst en van een dubbele coatingslaag voorzien.
Ik moet zeggen dat ik met de (glas)coating zie dat de velgen minder snel vuil worden en ook eenvoudiger te reinigen zijn.

Het plan is nu om de auto over een paar weken ook in de glascoating te zetten.
Ik zal je op de hoogte houden of het mijn ergernissen wegneemt en indien ik nog wat van de coating over heb, dan wil ik het met alle plezier naar je toesturen, zodat je het zelf ook eens kan testen op een plaatwerk deel.

13 jun 2015 18:16
Profiel
911 3.2 Carrera
erwin964c4 schreef:
Wel rotzooi idd
Maar gewoon goed wassen zoals elfer typt
Desnoods ff na waxen
Als het een klein stukje is kun je schoonmaken met wasbenzine ,wel daarna waxen

Dank, en inmiddels met een sopje gewassen; resultaat is dat hij mooi glad en schoon is.

Morgen ff in de was zetten en in de garage ermee.

13 jun 2015 20:00
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 169 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7