Auteur |
Bericht |
Ber
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924Veenendaal
|
Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Ik heb de modificatie laten doen en bij mij staat hij ook net iets boven de 1.5 bar als hij echt warm is. Hangt ook af van welke olie je erin hebt zitten. Ik had 5W50 en met die olie had ik ruim 2 bar. Met de dunnere olie 0W40 is hij nu ruim 0.5 bar lager bij mij.
_________________________________________ Link webalbums: http://picasaweb.google.com/Berboven Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven
|
15 jun 2015 11:24 |
|
|
jojostarman
|
Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
26 juni ben ik aan de beurt voor de mod.
_________________________________________ Millennium #146
|
15 jun 2015 11:30 |
|
|
Rob48
|
Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Stationair
|
15 jun 2015 14:36 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Lijkt me niet alarmerend, tenzij de oliedruk plotseling significant lager is.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
15 jun 2015 15:32 |
|
|
Ber
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924Veenendaal
|
Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
_________________________________________ Link webalbums: http://picasaweb.google.com/Berboven Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven
|
15 jun 2015 19:28 |
|
|
Stephan911
|
Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Wat ik me afvraag, hoeveel geeft je temp-meter aan na modificatie, iets voorbij de 80 toch? ca 90 graden zou perfect zijn en dat zou moeten zijn als de meter precies verticaal staat toch?
Ben nog aan t onderzoeken of de mijne de modificatie heeft gehad, ventilatoren gaan aan bij net voorbij verticaal staan van de naald, oliepijl en koelvloeistof netjes aan MAX en mooi schoon ook allebei, ook radiatoren heb ik afgelopen winter schoongemaakt.
heeft nu 126.000km gereden en is een C4 uit 6-99 uitlaateindpijpen (big ovals) zien erook beide netjes uit kwa kleur beide licht bruin, verbranding lijkt me er goed uitzien, ook reageerd de motor in alle toerentallen zoals t hoord op t gas en houd ie niet in. Boekjes zijn netjes bij alle beurten correct gehad, alleen niets te vinden van eventuele modificatie..
Ben wel bereid deze alsnog uit te laten voeren, maar zijn deze waardes niet heel gezond? en zou t ergens te zien zijn aan blok waaraan je de eventuele modificatie aan zou kunnen herkennen??
iemand idee ?
|
15 jun 2015 22:01 |
|
|
OscarTango
|
Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Als de modificatie bij Resto zou zijn uitgevoerd, zit er in de bestuurdersdeuropeneing een sticker die dat aangeeft.
Watertemperatuur op iets over 80 na modificatie... maar het belangrijkste is dat de thermostaat aan het eind van het koelcircuit wordt geplaatst ipv aan het begin. Dit zorgt ervoor dat er sneller koeler water doorheen gaat, en het temperatuurverschil tussen linker en rechterbank minder wordt.
|
15 jun 2015 22:42 |
|
|
Marc996
Den Dungen, N-Brabant
|
Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Na de modifcatie van het koelsysteem op mijn 996 kan ik na zo'n 1500km aangeven dat alles prima in orde is. Wat me wel opvalt is dat de fans wel erg snel aanslaan. Na het starten van de koude motor en daarna amper warm (15km) hoor ik de fans al zoemen bij bv wachten bij een stoplicht. Het koelvloeistof niveau is op pijl evenals de olie. Heb vrijdag een afspraak bij Resto voor het vervangen van de koppelingscylinder, dus zal het gelijk eens navragen of die fans niet te fanatiek aanslaan.
|
15 jun 2015 23:07 |
|
|
Ber
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924Veenendaal
|
Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
De fans slaan na de modificatie al aan bij een water temp van 85 graden. Normaal gebeurd dat pas bij 105 graden. Dit is een onderdeel van de modificatie! Dus het klopt dat ze vaker aanslaan bijvoorbeeld bij een stoplicht. Dit is juist goed!
_________________________________________ Link webalbums: http://picasaweb.google.com/Berboven Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven
|
15 jun 2015 23:30 |
|
|
targa 84
997 Turbo mk1 cabrio manual
schiefergrau cargraphic exhaustnoord brabant
|
Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
vrijdag naar resto voor de modeficatie koeling 996 4S !!!!!!!!!
|
16 jun 2015 21:31 |
|
|
Porschenovice
|
Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Nou dat gaat echt goedkomen. Ik heb het al een jaar of langer en hoe de omstandigheden ook zijn, de temperatuur blijft stabiel. Zelfs na ernstig blazen op de autobahn even stilstaan na een ausfahrt, slaat de hitte er aan alle kanten uit, de ventilatoren vol aan maar de temperatuur blijft perfect en stijgt gewoon niet. Nu heb ik een MkII 3.6 maar ook hier een hele verbetering t.o.v. de originele situatie.
|
16 jun 2015 22:44 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
3.4 of 3.6 maakt, ondanks alle verhalen op internet, niks uit qua betrouwbaarheid. Sterker nog, het IMS 'dingetje' is voor de mk2 een groter issue dan voor de mk1. Maar geen nood, Michel weet raad...
_________________________________________ rouge et noir
|
20 jun 2015 15:21 |
|
|
Porschenovice
|
Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Ja idd, daarom is mijn IMS dingetje nu van LN Engineering
|
21 jun 2015 0:21 |
|
|
targa 84
997 Turbo mk1 cabrio manual
schiefergrau cargraphic exhaustnoord brabant
|
Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
hey ik heb een vraag van porscheforum.be of het voor 996 met 150k km op teller nog zin heeft om de koeling door resto te laten uitvoeren
|
21 jun 2015 21:24 |
|
|
Ber
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924Veenendaal
|
Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Altijd. De km stand zegt helaas niet veel. Er waren er die met 20k stuk liepen maar er zijn er ook die met een hoge km stand nog de geest geven. Zowel als bij de 3.4 en 3.6 motoren van de 996 en 997!!
_________________________________________ Link webalbums: http://picasaweb.google.com/Berboven Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven
|
21 jun 2015 23:40 |
|
|
ATanis
993 4SGoedereede
|
Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
En anders ook een endoscoop onderzoek laten doen Dan weet je hoe je blok er aan toe is, en of een revisie eraan zit te komen.
|
22 jun 2015 9:36 |
|
|
Ber
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924Veenendaal
|
Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Gaat gedeeltelijk op. Het onderste deel van de cilinder wand kun je niet zien omdat de zuiger daar zit. Je kunt ook de karterpan eraf halen en alles heel goed nakijken op kleine splintertjes. Dan weet je ook of er beginnende schade is in je motor.
_________________________________________ Link webalbums: http://picasaweb.google.com/Berboven Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven
|
22 jun 2015 10:11 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Heeft denk ik altijd wel zin, tenzij de boel echt al aan het stuklopen is. Geen flauw idee eigenlijk of dat een langzaam proces is of niet. Vaak lees je dat na gesleutel aan de koeling de boel stukloopt. Maar ik zou bij 150.000 km ook zeker de radiateurs vernieuwen
_________________________________________ rouge et noir
|
22 jun 2015 20:00 |
|
|
Boxy&Boraman
Ex 986 S '01, 981 PDK '12PF# 1732
|
Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Ben erg benieuwd hoe de gemodificeerde motoren zich houden bij deze extreme buitentemperaturen.
|
02 jul 2015 18:49 |
|
|
Lionhunter
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
|
Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Geen klachten hier, ook vandaag bleef de temperatuur netjes net onder / op de 90 graden hangen, afhankelijk of ik aan het cruisen was of iets meer vroeg van de 997. Ik denk dat ik zelf, wanneer ik voor een stoplicht moest stoppen met het dak open, heel wat meer moeite had om de juiste temperatuur te houden
_________________________________________ Een erg hardnekkig virus, dat Porschevirus...
|
02 jul 2015 19:00 |
|
|
jojostarman
|
Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Auto gister gehaald in nijmegen en op de warmste dag ooit blijf het keurig op temperatuur. In de binnenstad van amsterdam klink de auto nu meer als een rijdende stofzuiger met beide fans de volop staan te draaien.
tx resto another happy customer.
_________________________________________ Millennium #146
|
03 jul 2015 9:54 |
|
|
TD_997
|
Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Dag allen,
Enige tijd geleden voorgesteld en ook ik heb de koelmodificatie een tijdje terug laten uitvoeren op mijn 997 mk1. Tijdens de modificatie bleek er 1 fan niet te werken en een condensor bleek lek. Allemaal keurig opgelost door Resto en Wolbert (deel coulance voor enige kosten). Afgelopen dagen in het zwarte woud gereden maar ik vond dat de olietemp. toch wel aardig hoog op liep. Het was buiten wel 37-38 gr maar de olietemp kwam toch wel max dicht bij de 110 uit. Later toen de buiten temp wat zakte naar 30-32 gr de olietemp tussen 90-100. Misschien toch eens de radiatoren ook laten vervangen, wat denken jullie?
Gr Tom
|
03 jul 2015 15:31 |
|
|
Ber
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924Veenendaal
|
Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Denk dat het ook wel klopt. Met volle belasting en erg heet weer komt de temp ook boven de 100! Niet vreemd. Moet je nagaan hoe hoog het zou zijn zonder de modificatie.
_________________________________________ Link webalbums: http://picasaweb.google.com/Berboven Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven
|
03 jul 2015 17:51 |
|
|
targa 84
997 Turbo mk1 cabrio manual
schiefergrau cargraphic exhaustnoord brabant
|
Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
net met dit warme weer een rit gemaakt hij blijft keurig laag de temperatuur ben blij dat ik het heb laten doen is TOP !!!!!!!
|
03 jul 2015 21:08 |
|
|
Jip
997 4S HP, ex
Boxster S, ex BoxsterZoetermeer
|
Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
@TD_997
Is de 997 een tiptronic? Die hebben wat meer koeling nodig (en hebben daarom een derde radiator) evenals de handgeschakelde met WLS.
Ik heb WLS, dus kan het niet helemaal vergelijken, maar de mijne blijft mooi op temperatuur, hooguit als ik continu hoge snelheid rij (hoog in de toeren) dat de olietemperatuur iets oploopt......
|
04 jul 2015 9:45 |
|
|