Auteur |
Bericht |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
Kun je eens een foto plaatsen van het nummer?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
16 jun 2015 22:43 |
|
|
hagie29
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
Zal ik morgen even doen.via mobiel lukt me dat nu even niet.
|
16 jun 2015 22:57 |
|
|
hagie29
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
|
17 jun 2015 9:20 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
Voor mij niet te lezen.
Misschien een iets groter plaatje posten.
|
17 jun 2015 9:27 |
|
|
hagie29
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
Ik had ook gezien dat de leesbaarheid erg tegen viel. De grote versie krijg ik er niet op. Nu nog een keer in een iets groter formaat...
|
17 jun 2015 12:51 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
Nummers lijken mij zo op het eerste oog niet mee geknoeid. Die laatste 11 is wat dieper, maar dat is misschien wel logisch aan gezien ze minder oppervlak hebben.
In "red book" vind ik dit nummer ook niet terug. Misschien een mailtje naar Marc Noack.
|
17 jun 2015 13:25 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
Mis ik nu de sterretjes?
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
17 jun 2015 14:31 |
|
|
hagie29
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
Sterretjes? Eventueel kan ik marc wel mailen ook
|
17 jun 2015 14:34 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
Niet te zien of er niet mee geknoeid is lijkt mij. Kan namelijk iedereen er zo inslaan op deze manier. Lijkt mij eerder niet origineel, want idd de sterretjes aan begin en eind ontbreken, Porsche gebruikte in die tijd volgens mij altijd een "gesloten" 4 en de diepte van de cijfers is ook niet gelijk.... Origineel staan ze er soms best slordig in geslagen, maar zo slordig als deze nog niet eerder gezien....
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
17 jun 2015 14:50 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
Inderdaad die sterretjes staan er niet bij Qua scheefheid en diepte ziet het er bij mij niet veel beter uit, maar wel met sterretjes. Helaas geen 4 om te vergelijken
|
17 jun 2015 15:06 |
|
|
hagie29
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
net nog even gecheckt. Er is 1 sterretje aan de onderkant van het serienummer.
|
17 jun 2015 16:30 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
Dat zie je vaker met sterretjes...
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
17 jun 2015 16:41 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
Die van jou is ook niet origineel, sowieso staat er een (ander) nummer onder. Maar zoals je ziet staan ze wat scheef t.o.v. van elkaar, dat is normaal. Die van jou zijn wel mooi diep ingeslagen. Die van Hagie zijn lang niet zo diep en de vierde karakter is zelfs maar half ingeslagen.. Trouwens, als je de foto van Hagie wat vergroot lijkt dat ook eerder op een D dan een 0....
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
17 jun 2015 16:49 |
|
|
hagie29
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
Is er nog op een andere manier vast te stellen wat voor motor (serienummer) er in de auto zit? Opzich maakt het mij niet zo veel uit. Ik wist al dat hij niet orgineel was Geen matching numbers. Voor nu is het dan vooral belangrijk dat het een fijn motortje is wat lekker gaat lopen en zover zijn we ook nog net niet Maar ik heb er wel schik in.
|
17 jun 2015 18:07 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
Plaats een foto van de motor... aan de spruitstukken kun je ook wel zien of het een 2.7 of een 3.0 is.... als je mazzel hebt...
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
17 jun 2015 19:18 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
Op de boven kant van het blok. Net achter de oliedruk sensor staat nog het typenr. 911/XX. Dat kun je ook opzoeken. Mocht die 0 een D zijn dan staat hij op de verkeerde plek voor een SC. Daar is de derde plek een hoofdletter.
|
17 jun 2015 19:28 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
+1. Lijkt mij geen P nummer.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
17 jun 2015 21:43 |
|
|
FerryT
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
Het probleem lijkt mij niet dat het blok niet bij de auto hoort maar dat de rdw dadelijk bij de keuring zegt dat het nummer niet af fabriek is.
Ik denk dat je dan wel wat uit te leggen hebt.
_________________________________________ Porsche 911 SC Coupe '79
|
17 jun 2015 23:51 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
Bij RDW wordt niet naar motornummer gekeken.
|
18 jun 2015 8:30 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
Als je een andere motor gaat inbouwen, e.g. een 911 motor in een 912, dan checken ze het nummer wel. Ze willen tegenwoordig weten waar een motor vandaan komt i.v.m. diefstal... aankoop contract... chassis nummer van de auto waar de motor uitkomt etc...
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
18 jun 2015 8:46 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
Maar in dit geval is het "waarschijnlijk" een period correcte motor, die bij de auto past. Verder dan het aantal cilinders tellen zullen ze niet gaan. In 40 jaar kan er natuurlijk een hoop gebeurt zijn dat niet gedocumenteerd is.
|
18 jun 2015 8:59 |
|
|
hagie29
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
mannen/vrouwen help ! . Ik heb a.s. dinsdag een afspraak met Erwin en dan wordt er waarschijnlijk heel veel meer duidelijk. Maar nu toch nog even een vraag. Ik heb een brandstofdrukmetertje in elkaar geprutst. In de handleiding gelezen dat de druk van de injector minimaal 2,5 bar moet zijn, maar feitelijk opereert een injector bij 3 bar. Nu de drukmeter rechtstreeks op een injectorleiding gezet en de stuwschijf helemaal ingedrukt. Er komt brandstof maar de druk loopt maar op tot 2 bar en gezien de kwaliteit van het metertje misschien een heel klein beetje meer, maar absoluut te laag om de injector te openen. Kan het zijn dat ik nog een foutje maak en daardoor dit niet op deze manier mag meten? Als ik het goed gemeten heb, waar gaat het dan fout? Is het de brandstof pomp i.c.m de accumulator die niet genoeg kunnen opbouwen? Of is het de verdeler naar de injectoren die zijn werk niet genoeg doet. Iemand een idee? Ik ga vandaag nog even opzoek naar een brandstofdrukmeter die de druk wel aankan ipv een metertje van een elektrische bandenpomp te misbruiken Ik hoor weer graag.
|
19 jun 2015 11:27 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
Lijkt mij een gevalletje defecte pomp... Je meting is prima overigens...
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
19 jun 2015 13:10 |
|
|
hagie29
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
Ha cloaca,
bedankt voor je reactie. Nog een keer gemeten met een andere meter.. zelfde resultaat. Ik wilde nu nog even checken of de injector idd bij 3 bar open gaat. Dan heb ik alle gegevens compleet.
|
19 jun 2015 13:27 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: 2.7 wil niet aanslaan
Kun je ook met luchtdruk testen hoor...
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
19 jun 2015 13:35 |
|
|