Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 18:06

Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Porsche newbe stelt zich voor (996 C2) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 C2
Maastricht
Bericht Porsche newbe stelt zich voor (996 C2)
Goedendag beste Porsche liefhebbers. Sinds gister ben ik eigenaar van een Porsche en bij deze zal ik mij even voorstellen. Dit omdat ik vanaf nu waarschijnlijk actief zal gaan bijdragen aan dit forum.
Joel, 40 jaar, uit Maastricht. Zoals velen hier ben ik een autoliefhebber en na heel lang denken en dromen nu dan toch eindelijk de stap genomen om een Porsche aan te schaffen. Ik ben eigenlijk van het klassieke spul van met name Alfa Romeo, maar vanwege tijdgebrek om hieraan te sleutelen en de wens van mijn vriendin voor een 'makkelijk' rijdende funauto heeft de 40 jaar oude Alfa nu plaats gemaakt voor een 996. Oudere 911s vind ook ik mooier en leuker maar een 996 was praktisch en budgetair een logische keuze. Haar leek een Boxster ook wel wat maar omdat we 3 kleine kinderen hebben leek het mij zinvol om ten minste een achterbankje te hebben. Verder moest de auto zwart of grijs zijn...
Ik wilde per se een handbak en liefst geen C4. Verder moest de auto er volledig standaard uit zien en klinken. Liefst had ik zelfs een eerste serie 996 met de oranje knipperlichten en 17" velgen.

Uiteindelijk is het een zwarte geworden, van eind 2000. Volledig Porsche dealeronderhouden en met slechts 115dkm op de teller. De auto ziet er dan ook super netjes uit.
Geen schuifdak, wel een achterwisser (jammer, is dat redelijk eenvoudig ongedaan te maken??) en een mooi interieur met 3-spaaks stuur en aluminium accenten. Ook mooie stoelen maar die lijken niet origineel te zijn maar uit een Boxster te komen... Verder lijkt hij mij standaard met de nette 17"velgen, niet verlaagd en geen sportuitlaat. Een echte oude heren Porsche dus.

Zoals gezegd gister opgehaald en gelijk al een paar puntjes gevonden die aangepakt moeten worden. Ik ben er van plan veel meer mee te gaan rijden dan de 1 tot 2000km/jr die de laatste eigenaar er mee reed. Veel dingetjes zal ik zelf doen aan de auto, waarbij ik verwacht hier wat tips en ervaring te kunnen opdoen en uiteindelijk ook te kunnen delen met jullie.

Eerste vraag: Taxatie... Voor casco dekking moet ik de auto laten taxeren. Iemand een tip voor een geschikt adres ergens in Limburg?

Hier alvast een fotootje, met 3 blije kinderen erin die vanmorgen door mama naar school gebracht werden :-)

Afbeelding

Afbeelding

19 jun 2015 9:51
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Bericht Re: Porsche newbe stelt zich voor (996 C2)
Gefeliciteerd, leuk! Die achterwisser heb ik volgens mij wel eens oplossingen voor langs zien komen, maar geen ervaring mee.

19 jun 2015 11:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Welkom Joel, mede Limburger, leuk intro :)
Veel :drive: plezier met je 996 aan en op dit forum natuurlijk :wink:
Ps. volgende week is er al meteen een toertocht, zie Jubirit 2015 :salut:

19 jun 2015 11:21
Profiel
PorscheForum Rakker
987.2 Cayman S
Roosendaal
Gefeliciteerd hoor, mooie 996.
Vind persoonlijk die wisser wel handig, gebruik 'm regelmatig.

19 jun 2015 11:41
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
991 S, ex 997 C4, ex: 996 C4S
Gelderland
Gefeliciteerd met je aanwinst. Fijne auto zo'n 996!

Helemaal standaard is deze 996 niet. De gespoten middenconsole/tunnel is standaard zwart. Dat geldt ook voor de omlijsting van de PCM en de ventilatieroosterd links en rechts. Die lijken ook zilverkleurig op de foto.
De stoelen die er in zitten zijn de sportstoelen zoals deze ook in de turbo zaten. Was destijds een optie.

Als je wilt weten of de auto standaard zo geleverd is moet je even kijken op de stikker onder de kofferdeksel (als die nog leesbaar is) of op de eerste pagina van je onderhoudsboekje. Aan de hand van de optiecodes kun je eenvoudig vaststellen hoe jouw 996 destijds af fabriek geleverd is.

Veel rijplezier en geniet er van!

19 jun 2015 12:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Mooi dat je vrouw hem gebruikt dat kan ik altijd wel waarderen en zo kijkt je 996 mooier als een met man. Je wilt graag een originele laat dan lekker die achterwisser zitten ik zelf heb mij er nog nooit aan gestoord. In ieder geval veel plezier met je p.

19 jun 2015 13:14
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C2
Maastricht
Bedankt allen.
De optie codes heb ik al gechecked en daar staan geen sportstoelen op. Wel stoelverwarming. Op de akk van de vorige eigenaar stond vermeld "waarschijnlijk stoelen uit een Boxster"
Nu hoop ik eigenlijk dat de stoelverwarming wel werkt want dat was een van de gewilde opties van met name mijn vriendin. Die gebruikt hem denk ik straks ook het meeste.
De wisser kijk ik nog even aan, als hij idd handig is in dagelijks gebruik dan blijft ie mooi zitten natuurlijk.
Verder weinig opties vermeld, ook niets over alu accenten in interieur dus dat is dan inderdaad achteraf gespoten. Wel netjes gedaan moet ik zeggen...
Uitlaat, rijhoogte en wielen waren voor mij belangrijkste dingen die standaard moesten zijn. Heb wel ovale RVS eindpijpen als originele optie, maar het geluid dat daar uitkomt is standaard.

19 jun 2015 15:39
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Almere
Welkom Joel, gefeliciteerd met je mooie aanwinst. Als je uiteindelijk toch besluit om de Achterwisser te verwijderen: bumperplugs.com verkoopt mooie kapjes al in de kleur van je Porsche :thumleft: het verwijderen van de wisser is kinderspel zelfs ik kon dat :mrgreen:

19 jun 2015 16:01
Profiel
PorscheForum Rakker
ex Boxster 986 2.5
Ede
Welkom op dit forum.
Veel plezier met de nieuwe aanwinst.
Ziet er zo op het oog toppie uit.
Hoe kom je er bij dat de stoelen uit een Boxster zouden komen?
Zijn/waren dit niet gewoon de standaard stoelen die er altijd in gezeten hebben?

19 jun 2015 16:30
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Als tip ik weet niet of de 996 de modificatie al heeft ondergaan maar lees je even in over de resto mod.

19 jun 2015 16:35
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Welkom op het forum mede-Limburger.

Het wordt steeds mooier op onze Limburgse wegen!

19 jun 2015 20:49
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Welkom en je 996 ziet er goed uit. Voor Limburgers is er een aparte maandelijkse meeting in Meijel. Met soms een verdwaalde brabo ;)

20 jun 2015 0:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Welkom, aoch oet Mestreech :-)

Veel plezier met je 996!

20 jun 2015 7:26
Profiel
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Welkom Joel,

Gefeliciteerd met je aankoop. Mooi interieur (stoelen, middenconsole) ook trouwens

20 jun 2015 7:35
Profiel WWW Facebook  Twitter 
LEEUWARDEN
Welkom!
Veel plezier gewenst met de P.

20 jun 2015 9:09
Profiel
ex 993 ex 996
welkom joel en heel veel :drive:

21 jun 2015 9:29
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
JV996 schreef:
Bedankt allen.
De optie codes heb ik al gechecked en daar staan geen sportstoelen op. Wel stoelverwarming. Op de akk van de vorige eigenaar stond vermeld "waarschijnlijk stoelen uit een Boxster"
Nu hoop ik eigenlijk dat de stoelverwarming wel werkt want dat was een van de gewilde opties van met name mijn vriendin. Die gebruikt hem denk ik straks ook het meeste.
De wisser kijk ik nog even aan, als hij idd handig is in dagelijks gebruik dan blijft ie mooi zitten natuurlijk.
Verder weinig opties vermeld, ook niets over alu accenten in interieur dus dat is dan inderdaad achteraf gespoten. Wel netjes gedaan moet ik zeggen...
Uitlaat, rijhoogte en wielen waren voor mij belangrijkste dingen die standaard moesten zijn. Heb wel ovale RVS eindpijpen als originele optie, maar het geluid dat daar uitkomt is standaard.

Welkom hier en gefeliciteerd met de goede keuze, de 996 coupe is een fijne en zeer snelle auto! De stoelen zijn de originele sportstoelen, die zowel verkrijgbaar zijn op de Boxster als op de 996. Als de verwarmingselementen het niet doen ligt het 9 van de 10 keer aan het contact onder de stoel, was bij mij ook bij één van de twee. En haha, ik heb ze zelf nooit aanstaan, maar mijn vriendin wel :D

De wisser is ideaal, als de auto in de regen heeft buitengestaan, één wisserbeweging en je ziet alles weer. Aangezien de vorige eigenaar de stoelen heeft gewisseld, kan het natuurlijk ook zo zijn dat hij uit dezelfde donorauto de aludelen heeft gehaald. Want spuiten zou ik toch huiverig voor zijn, vanwege slijtage!

Veel plezier!

21 jun 2015 9:43
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C2
Maastricht
ver boven de 200 schreef:
De stoelen zijn de originele sportstoelen, die zowel verkrijgbaar zijn op de Boxster als op de 996.

Stoelen van een 996 zijn niet hetzelfde als van de Boxster. Het verschil zit hem in het lusje.... Boxster stoelen hebben een extra lusje voor de gordels, 996 stoelen niet. Verder lijken ze hetzelfde. Mijne hebben een lusje, dus vandaar de opmerking dat het stoelen uit een Boxster zijn. Staan ook niet als optie op mijn sticker vermeld. Niet origineel dus, wel mooi.

De Porsche bevalt tot nu uitstekend. Wordt zelfs al vaker ingezet als daily driver dan vooraf de bedoeling was, dus dat zegt genoeg. Fijne auto, snel ook. Hier de vrouw des huizes in actie.... :x

Afbeelding

13 jul 2015 12:46
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Haha, leuk die actie foto's :mrgreen: 8) Ik bestel wel eens een foto na een rondje Ring, maar dit kan natuurlijk ook. Wel beetje slechte prijs/kwaliteit verhouding :-p :drive:

13 jul 2015 21:24
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ]