Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 03 maart 2025 19:56

Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
LoJack ervaringen gezocht 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht LoJack ervaringen gezocht
Hi all,

iemand ervaring met LoJack in de Benelux?
Zit er aan te denken om dit in te laten bouwen.

Dank voor jullie reply.

04 apr 2013 22:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: LoJack ervaringen gezocht
Hoi

Vandaag in laten bouwen als aanbieding van Turien.

399 excl. btw inclusief 3 jaar abbo.
Schijnt beter en veiliger te zijn dan GPS/GSM welke (tegenwoordig?) eenvoudig te omzeilen lijken.
Omdat dit op radio frequentie werkt zou dit een stuk moeilijker moeten zijn.

Laten doen door de mannen van http://www.voertuigvolg.nl/ in Oss in mijn 911.
Ik heb er naast gestaan en kan niet ander zeggen dat ze het snel het vooral netjes doen.
Ik ben er zeer tevreden over.

Voor wat betreft de werking......
Belangrijkste voor mij is dat ik aan de voorwaarden voldoe. gezien Turien dit accepteert of zelfs adviseerd zie ik dit een beetje als hun 'probleem' :) Ik neem wel aan dat ze dit niet zomaar doen. Daar zullen zij ook hun redenen voor hebben. Ik denk dan dat het goed moeten werken.

Als je nog vragen en/of opmerkingen hebt hoor ik het wel.

10 sep 2013 18:02
Profiel
PorscheForum Rakker
koekebakker 930
uden
Ken ik niet. Las net dat als je 1 maand niet met de auto rijdt je de unit moet laten controleren?
AFIC (van Jos) heeft hem via Turien ook. Werking?

11 sep 2013 14:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Wij adviseren onze klanten de laatste tijd dit systeem. Ze zijn pas kort op de markt en zijn door meerdere verzekeraars geaccepteerd als alternatief op het huidige SCM systeem.

Kost verhoudingsgewijs weinig en ik hoor tot op heden geen klachten, enkel maar positieve reacties. maar goed. daar zijn ze denk ik ook te kort voor in de markt. Ze werken snel en komen hun afspraken keurig na!

11 sep 2013 16:31
Profiel WWW Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Wat is eigenlijk het verschil met een conventioneel klasse 3/4/5 systeem?

11 sep 2013 18:13
Profiel
Urmond
Lojack werkt op basis van VHF signaal, terwijl 4/5 op basis van GPS/ GSM signalen functioneert.

11 sep 2013 18:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
993 4S
Goedereede
En 3 is alleen alarm + hellings detectie.

Interessant, nog niet eerder van gehoord.
Is dit signaal ook net zo makkelijk te storen zoals bij GPS/GSM systemen gebeurd?

11 sep 2013 20:08
Profiel
Urmond
Dat blijkt nu juist hetgeen te zijn waar men van claimt dat het nauwelijks te storen is.

11 sep 2013 20:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Laat volgende week LoJack inbouwen (overstap van ASR naar Turien). Heb me er even in verdiept: LoJack is niet vergelijkbaar met SCM wat voor klasse ook. Het is geen alarm, maar een passief systeem dat in de auto wordt ingebouwd en gevoed wordt ofwel door het "boordnet" of wel door een ingebouwde batterij die een 5 tot 7 jaar meegaat. De unit kan op afstand worden geactiveerd (hij "luistert" dus continu, jaren lang..) waarna er een positioneringssignaal wordt uitgezonden. Dit wordt opgevangen door het LoJack radio netwerk (een prive radionet wereldwijd volgens hun website) waarna een exacte positie wordt berekend en doorgegeven aan de politie en/of verzekering/ andere opsporingsclub.
Mooi eraan is dat je aan de buitenkant van de auto niets kunt zien of waar kunt nemen met detectors. Het kastje doet dus nogmaals niets totdat het wordt geactiveerd. GSM "jammers" die signalen blokkeren of detectie apparatuur werken dus niet. Dus de potentiele dief denkt dat de auto geen track en trace systeem heeft, en denkt hem onbezorgd te kunnen meenemen. Na aangifte van diefstal (politie, verzekering) wordt LoJack gewaarschuwd die het apparaat activeert, en het "peilsignaal" wordt opgevangen, positie bepaalt en de auto wordt gevonden. Daarna wordt waarschijnlijk de crimineel aangehouden en veroordeeld tot een werkstraf van 12 uur maar dat is weer een ander verhaal...

11 sep 2013 23:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Oh ja, en de frequenties van het LoJack radio netwerk zijn niet dezelfde als GSM (900/1800 MHz), en als je niet weet waar dan wel, is het niet te storen..

11 sep 2013 23:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Groningen
Jos Targa schreef:
Dat blijkt nu juist hetgeen te zijn waar men van claimt dat het nauwelijks te storen is.

http://www.ctstechnologys.com/uhf-vhf-jammers/591039.html

12 sep 2013 0:00
Profiel WWW
Lada
Helemaal in het zuiden.
Waar een wil is is een weg :wink:

12 sep 2013 0:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Jos Targa schreef:

Het gaat niet om het storen. Elk radiosignaal is relatief eenvoudig te storen, dus ook het LoJack signaal.
De clou is volgens mij hier dat enerzijds het signaal door de gebruikte frequentie veel moeilijker is af te schermen en anderzijds dat het apparaat passief blijft totdat het getriggerd is.

De GSM dief stoort het signaal of schermt het signaal af (bijvoorbeeld in een container) of doet beide. Hij gaat dan met een ontvangertje op zoek naar de actieve zender. Dit is allemaal relatief makkelijk.

Bij de LoJack werkt dit niet. De LoJack dief heeft dan volgens mij twee opties;
- hij gaat het trigger signaal continue storen en ondertussen zoeken naar het appparaat in de auto. Dat is niet makkelijk want het ding blijft passief en kan overal zitten.
- hij wacht met storen totdat het apparaat geactiveerd is, gaat dan storen, hoopt dat hij snel genoeg is en ze het signaal nog niet ingepeild hebben (ik heb geen idee hoeveel peilstations LoJack heeft), en kan dan relatief makkelijk met een ontvangertje het signaal van het nu actieve apparaat in de auto zoeken (net zoals ze dat bij het GSM signaal doen). Ik weet niet of de LoJack blijft zenden nadat het trigger signaal ontvangen is of dat hij stopt zodra het signaal wegvalt. In dat geval is het dus nog moeilijker.

Wellicht zijn er nog andere opties maar dit is wat ik zo snel even kan bedenken.
Voor de doortastende dief is het dus nog steeds te doen maar in ieder geval veel lastiger dan een actief GSM signaal.
Just my 2c.

12 sep 2013 2:04
Profiel
PorscheForum Rookie
Hoi,

Ik heb laatst een demonstratie gehad van het Lo Jack systeem. We zijn met een auto met een peilzender naar een verstopte auto gaan zoeken.

Dit werkte feilloos. Het is eigenlijk een stokoud systeem, maar niet te jammen. Tegenwoordig stelen ze je auto, en het eerste wat ze doen is een jammer in je sigarettenplug steken en de gsm module zend geen signaal meer uit.

Ik was onder de indruk.

Heino

13 sep 2013 11:01
Profiel
981 Boxster GTS
Het meest eenvoudige is m.i. toch hetgene wat een potentiele "dief" niet verwacht.

Heel eenvoudig, een massakabeltje van bijvoorbeeld de brandstofpomp onderbreken met een slim verstopt schakelaartje -klik- en de Porsche start echt niet.

16 sep 2013 12:10
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Iemand nog recente ervaringen met dit systeem? Ik overweeg (op aanraden van de verzekering) dit in te bouwen.

Voor een klassieker verzekering via Turien kost dit met inbouwen en 5 jaar abonnement 299 Ex Btw

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

30 jun 2015 15:07
Profiel
Urmond
Werkt uitstekend. Je hebt er geen omkijken naar, geen knopjes, niks aan of uit zetten. Wij adviseren dit al sinds de goedkeuring van de verzekeraar en er worden maandelijks tientallen via ons geadviseerd en ingebouwd en nooit klachten!

30 jun 2015 15:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex- 964 C2C Indisch rood, nu 996 C2 handbak.
Regio Den Haag
Ik heb van diverse mensen die in eem Mitsubishi Outlander PHEV begrepen dat zij ook een LoJack hebben (moeten) laten inbouwen.

De verzekeraar stond daarop.

30 jun 2015 15:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Wie wil er nou een Mitsubishi Outlander PHEV :mrgreen: , zou me zeker de moeite niet doen om er eentje te stelen.....

ff on toppic

Lijkt me een goed en betaalbaar alternatief. Zal er zeker aan denken bij de nieuwe Porsche

30 jun 2015 16:39
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Citaat:
Hybride auto's doelwit Oost-Europese bendes
Ondanks dat de Mitsubishi Outlander PHEV goed is beveiligd loopt u het risico dat uw auto wordt gestolen. Uit diefstalcijfers blijkt dat dieven uit Oost-Europa grote belangstelling hebben voor hybride auto's. Dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat Oost-Europese steden subsidies geven aan gebruikers van hybride auto's.

Daders zijn goed georganiseerde bendes die in Nederland rondtrekken en met behulp van high-tech apparatuur auto's stelen. Zij hebben het vooral voorzien op hybride auto's en dan met name de SUV's. Zo zijn van de Lexus RX die in de afgelopen 3 jaar zijn afgeleverd
1 op de 18 gestolen. Vooralsnog is Nederland het eerste land waar de Outlander PHEV te verkrijgen is, waardoor het diefstalrisico voor uw auto toeneemt. Daarom is het belangrijk dat u het dieven lastig maakt door uw auto extra te beveiligen.

Nu nog een oplaadpaal vinden in Oost-Europa :mrgreen:

30 jun 2015 17:02
Profiel
PorscheForum Rakker
ex- 964 C2C Indisch rood, nu 996 C2 handbak.
Regio Den Haag
RichardP schreef:
Nu nog een oplaadpaal vinden in Oost-Europa :mrgreen:

Of een heel lang verlengsnoer.......

Mij verbaasde overigens dat ik voor mijn V60 PIH een LoJack niet verplicht was.

30 jun 2015 17:17
Profiel
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Boxy&Boraman schreef:
Mitsubishi Outlander
Sorry hoor, maar je maakt een schrijffoutje. Het is Mitsubsidie Foutlander :mrgreen:

30 jun 2015 22:27
Profiel
PorscheForum Rookie
kurkentrekker
Heren, ik ben aan het uitvogelen waarom de verzekering (bv Turien) ca 900,-- eigen risico hanteert bij installatie Lojack en dat Porsche insurrance (ook Turien) geen eiegne risico hanteert maar ook geen genoegen neemt met Lojack. Zij willen minimaal klasse 5 SCM. Zou het kunnen omdat Lojack verder geen alarm is? Ik bedoel als je schade hebt doordat iemand je navigatie probeert te pikken gaat er geen alarm af. Maar als iemand even met zijn sleutel langs je auto loopt is het toch ook niet verzekerd. Moeilijke keuze maar ik denk dat Lojack in verhouding tot SCM 5 3 keer voordeliger is in aanschaf. Dus je hebt wat wisselgeld. Wat jullie?
tnx alvast en groeten!

PS
gaat om nieuwe (3 maanden oud) 911 GTS, youhoeoeoeoeoeeeeeeeeee :cheers: :cheers: :ba: :ba: :cheers: :cheers: :ba: :ba:

01 jul 2015 21:07
Profiel
981 Boxster GTS
Gefeliciteerd met de GTS :cheers:

Ik zou Henk, onze "forum verzekeraar" (http://hertogassurantien.nl/) eens benaderen, hij weet absoluut van de hoed en de rand.

Persoonlijk zou ik Lojack alleen maar zien als een aanvulling op een goed alarm en dan met name op het onderdeel "trace".

02 jul 2015 10:42
Profiel
Moderator
PF #57
Nine-eleven schreef:
Ik zou Henk, onze "forum verzekeraar" (http://hertogassurantien.nl/) eens benaderen

Volgens mij is Jos Targa de forumverzekeraar (want al jaren actief lid van dit forum als Porsche enthousiast en eigenaar, ook vóórdat hij deze verzekeringen deed). Henk Hertog heeft wel een aantal forummers onder zijn (tevreden) klanten, maar 'forum verzekeraar' zou ik echt teveel eer vinden...

02 jul 2015 11:16
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 91 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende