Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 03 maart 2025 19:45

Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
LoJack ervaringen gezocht 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: LoJack ervaringen gezocht
Dank voor jullie bijdragen.
Lojack ook nog even gebeld wat de kosten zijn voor een klassieker na de eerste vijf jaar: E 9,50/maand

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

02 jul 2015 11:58
Profiel
981 Boxster GTS
horn schreef:
Henk Hertog heeft wel een aantal forummers onder zijn (tevreden) klanten, maar 'forum verzekeraar' zou ik echt teveel eer vinden...

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik wist niet eens dat Jos werkzaam is in de verzekeringen scene :wink:
Henk is eveneens Porscherijder, jarenlang aktief in de verzekeringsbranche en heeft een inzet gelijkend jouw avatar :wink: en is derhalve, voor mij althans, de ideale persoon om mijn verzekering belangen te behartigen.

Een tevreden klant :D

02 jul 2015 12:26
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
horn schreef:
Nine-eleven schreef:
Ik zou Henk, onze "forum verzekeraar" (http://hertogassurantien.nl/) eens benaderen

Volgens mij is Jos Targa de forumverzekeraar (want al jaren actief lid van dit forum als Porsche enthousiast en eigenaar, ook vóórdat hij deze verzekeringen deed). Henk Hertog heeft wel een aantal forummers onder zijn (tevreden) klanten, maar 'forum verzekeraar' zou ik echt teveel eer vinden...

Potrvr3 Harald, kan ik weer een dag niet zitten met die veren in mijn r..... :mrgreen:

02 jul 2015 12:31
Profiel WWW Facebook 
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Nine-eleven schreef:
horn schreef:
Henk Hertog heeft wel een aantal forummers onder zijn (tevreden) klanten, maar 'forum verzekeraar' zou ik echt teveel eer vinden...

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik wist niet eens dat Jos werkzaam is in de verzekeringen scene :wink:
Henk is eveneens Porscherijder, jarenlang aktief in de verzekeringsbranche en heeft een inzet gelijkend jouw avatar :wink: en is derhalve, voor mij althans, de ideale persoon om mijn verzekering belangen te behartigen.

Een tevreden klant :D

Zit Henk ook op het forum dan? Dan weet hij zich beter te verbergen dan Jos. :wink:

02 jul 2015 13:06
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Nine-eleven schreef:
Het meest eenvoudige is m.i. toch hetgene wat een potentiele "dief" niet verwacht.

Heel eenvoudig, een massakabeltje van bijvoorbeeld de brandstofpomp onderbreken met een slim verstopt schakelaartje -klik- en de Porsche start echt niet.

Ben het wel met je eens. Zo'n simpele voorziening is een horde van jewelste. Maar de echt waardevolle objecten trekken een ander gilde aan dat ook met de trailer langskomt.

02 jul 2015 14:26
Profiel ICQ 
PorscheForum Rakker
964C2 '91 Amethist
Regio Arnhem
LoJack is net zo veilig als elk ander tracking systeem.

LoJack zend uit op een vaste frequentie in Europa, frequentie is gemakkelijk te vinden omdat men hiervoor een vergunning heeft aan moeten vragen en dit is publieke info.

Jammer voor een specifieke frequentie kost een paar tientjes, en jammers zijn al gewoon te koop op ebay met specifiek de omschrijving dat ze de LoJack jammen.

Uiteindelijk kun je ALLE tracking systemen gemakkelijk lam leggen door de auto in een gesloten vrachtwagen of container te vervoeren.

02 jul 2015 15:02
Profiel
Moderator
PF #57
Bij lojack moet je hem dan wel voortaan in de container laten staan... :idea:

02 jul 2015 15:28
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Ik begrijp dat de zender inactief is totdat hij geactiveerd wordt (op afstand) door Lojack.

een dief die dus niet weet dat het systeem geinstalleerd is in de auto kun je dus zo om de tuin leiden....

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

02 jul 2015 15:44
Profiel
PorscheForum Rakker
964C2 '91 Amethist
Regio Arnhem
@Horn

garage met kippengaas doet wonderen, lojack is met een beetje inspanning te vinden in de auto, de antenne van de lojack
zal ergens aan de buitenkant moeten zitten of aan de binnenkant in de buurt van de ramen.

Ik wil lojack niet afkraken maar het is geen failsafe systeem, en lojack is bijvoorbeeld niet actief in litouwen.

Bendes die uit zijn op onze lufti's zijn geen gelegenheids dieven, en zullen zich goed voorbereiden.

Om de auto te beveiligen tegen de "standaard" dief is een schakelaar van 30cent (zoals eerder al hier beschreven) voldoende.

Het allerbelangrijkste is dat het niet ingebouwd wordt door een bedrijf (omdat zij waarschijnlijk alles standaard in bouwen).

Dat geld trouwens ook voor lojack, als ik bijv lojack in mijn 964 laat bouwen dan weet ik bijna zeker dat ze bij elke volgende 964 het op dezelfde plek zullen doen.

02 jul 2015 21:12
Profiel
Urmond
Je zit er redelijk naast voor wat betreft Lojack, zowel locatie, antenne aan de buitenkant of raam?????.

Je mag hem bij mijn Macan komen zoeken.

Dit systeem heeft zijn succes reeds bewezen. Ook voor wat betreft de frequentie en de opmerking dat he voor een paar centen meerdere frequenties kunt kopen klopt niet. Hier zijn doodsimpel afspraken over gemaakt. Er zijn in Europa 3 frequenties vrijgegeven voor opsporingsdoeleinden. Hier maakt Lojack ook gebruik van.

02 jul 2015 21:27
Profiel WWW Facebook 
Urmond
outletvalve schreef:
Ik begrijp dat de zender inactief is totdat hij geactiveerd wordt (op afstand) door Lojack.

een dief die dus niet weet dat het systeem geinstalleerd is in de auto kun je dus zo om de tuin leiden....

Klopt volledig, je kunt dus op voorhand niks uitreiken of jammen, want er is geen signaal. Pas na de melding van de diefstal wordt dit pas van kracht.

02 jul 2015 21:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Zo'n Lojack lijkt me toch wel een slim volgsysteem. Maar waarom maakt Turien dan naar zijn clientele (waaronder ik dus) daar geen melding van. Ik lees het hier, mijn verzekeraar komt evenals mijn agent Jos steeds naar voren en ik weet van niks. Wat heb ik gemist of is het voor een 993 van '95 niet nodig. Die worden toch ook gepikt?

02 jul 2015 21:42
Profiel
Urmond
Klopt, enkel als een verzekeraar een voertuigvolgsysteem eist kan Lojack een alternatief zijn. Bij klassiekers of Porscheproduct van Turien is dit niet het geval. Echter adviseren wij steeds meer Lojack ook bij auto's waar de verzekeraar dit niet bij eist!

02 jul 2015 22:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964C2 '91 Amethist
Regio Arnhem
Jos,

ik zeg niet dat je voor een paar centen een frequentie kunt kopen, ik zeg dat de gebruikte frequenties voor lojack bekend zijn.

Voor de frequenties kun je gemakkelijk een jammer maken / kopen.

Als ik op die frequentie jam, wordt de lojack niet aktief en gaat ook niet zenden.

Neem ik dan de auto mee en zet hem in een garage die afgeschermd is, heb ik tijd genoeg om de auto te strippen of
om de lojack te zoeken.

Nogmaals ik zeg niet dat het een slecht systeem is maar er wordt volgens mij te veel reclame gemaakt dat dit systeem superieur is en dat is het niet.

En misschien is het wel een leuk idee om een proef met je macan te doen. Je geeft me de sleutels (Ik laat mijn 964 bij jou staan :) )

En dan kijken of je binnen 24 uur de auto terug kunt vinden.

02 jul 2015 22:08
Profiel
Urmond
Het systeem is in ieder geval superieur ten opzichte van de huidige klasse 4 en 5 alarmen die op basis van GPS werken. Het is niet voor niks dat bijna alle grote verzekeraars Lojack accepteren!

02 jul 2015 22:17
Profiel WWW Facebook 
Urmond
en als je de Lojack niet vind dan breng je de auto netjes terug en is de 964 van mij.

Ik voel een uitbreiding van mijn wagenpark aankomen....

02 jul 2015 22:20
Profiel WWW Facebook 
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Zou daar voorzichtig mee zijn. :wink:

Hoe goed LoJack ook is, zoals alles met beveiliging, 100% beveiligen kan niet en als het beveiligd is is het ook te kraken (hacken). Het is dan meestal alleen nog een kosten/baten afweging (voor de hacker / kraker dan).

02 jul 2015 22:54
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 Turbo 3.3
Nou Jos&Mark, wie heeft de grootste :ba: ?
Zo'n weddenschap vanaf de zijlijn is best spannend, ik ga m'n auto er niet om verwedden iig
Systeem klinkt zeker goed overigens, "niet te hacken" lijkt me ook net even een brug te ver maar zoals gezegd, mijn auto wed ik er niet om.

02 jul 2015 23:30
Profiel
Ik gaf slechts wat input bij een mogelijk op handen zijnde weddenschap tussen Jeroen en Jos.

:popcorn:

02 jul 2015 23:37
Profiel
PorscheForum Rakker
964C2 '91 Amethist
Regio Arnhem
Jos,

Ik durf die weddenschap wel aan maar dan moet je ook zeggen dat de macan van mij is als je hem binnen 24uur niet terug vind.

Maar ff terug op het topic, met alle respect voor jou (heb zelfs mijn auto bij je verzekerd) maar ik denk niet dat een verzekerings agent uitspraken kan doen over de kwaliteit van een electronisch systeem.

Iedereen heeft zijn eigen vakkennis, ik zit nu eenmal meer dan 20 jaar in electronica design, en denk dat ik iets beter electronische systemen met elkaar kan vergelijken.

Maar ipv een welles nietes spelletje moeten we denk ik maar eens een keer een onafhaneklijke proef doen.
Misschien heb jij connecties met lojack dat ze meewerken aan zo'n proef.

03 jul 2015 7:41
Profiel
Urmond
Ik heb zeker connecties bij Lojack aangezien wij dit systeem al sinds de introductie adviseren, en daarom ook wel iets hiervan af weet. Zou een beetje vreemd zijn als wij iets adviseren waar wij geen verstand van hebben :wink:

daarnaast heb ik dan wel een verzekeringskantoor, maar mijn achtergronden zitten al meer dan 20 jaar in de automotive en ben redelijk thuis in de alarmsystemen en de inbouwmethodes. 8)

Uiteraard ga ik geen auto's verwedden, lijkt mij een beetje zinloze acties daar ook ik wel weet dat als je 24 uur de tijd hebt om een auto binnenste buiten te keren dat het wel te vinden is. echter gaat het hier om feiten en cijfers. In de praktijk blijkt het gewoon een zeer effectief systeem te zijn wat de dievengilde niet afschrikt, maar de verzekeraar wel het voertuig in vele gevallen weer terug bezorgt. en om dat laatste gaat het nu eenmaal. Schadebeperking door goede traceerbaarheid!

03 jul 2015 9:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
kurkentrekker
De vraag die nog blijft staan is waarom Porsche Insurance (Turien) enkel met SCM 5 wil verzekeren en niet met LOJACK. Bij Turien direct willen accepteren ze wel LOJACK maar gaat gelijk het eigen risico naar 900,-- . Bij Porsche 0,- :salut: :scratch:

03 jul 2015 14:55
Profiel
Urmond
Je geeft feitelijk het antwoord al, porsche heeft andere afspraken met Turien waardoor je eigen risico 0€ is maar er andere voorwaarden worden gesteld aan het alarm.

03 jul 2015 15:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
kurkentrekker
Allen, even een update. Na lang heen en weer gelummel had ik gekozen voor Lojack. Maar tijdens het in orde maken van de polis bleek dat de verzekeraars ipv klasse 1 plus Lojack nu klasse 3 met Lojack accepteren. Dat was voor mij, auto komt uit Duitsland, reden om toch voor hele pakket SCM 5 te gaan. Omdat de installatie toch in de buurt komt qua kosten als met Lojack. Dan liever via Porsche verzekerd en GEEN eigen risico ipv met Lojack en 900,-- eigen risico. Er schijnen veel met Lojack te rijden die klasse 1 enkel hebben, wellicht dat zij eens moeten informeren of de dekking wel gegarandeerd is. Is maar een tip hoor, ik ben geen verzekeringsadviseur maar geef door wat ik hoorde. Tnx voor de discussie! Wel wat geleerd ieder geval. :drive:

04 jul 2015 23:54
Profiel
Urmond
Het klopt dat vele rijden met standaard fabrieksalarm, ( vaak trouwens klasse 2). Echter dit wordt dan overlegd met de verzekeraar en op de polis aangetekend.

Controle kan uiteraard nooit kwaad!

05 jul 2015 8:55
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende