Auteur |
Bericht |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Aanrijding motorrijder en 991 in Putten
Rijd ook wel eens tussen files door, meestal met een redelijke snelheid (geen 80-90) Ben nog nooit een automobilist tegen gekomen die moedwillig de doorgang versperde. Als ze al weinig ruimte laten, zitten ze meestal gewoon te slapen in hun blikkie.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
24 jul 2015 14:48 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Wat een onzin. Waarom zou je een motorrijder niet gewoon doorlaten? De file wordt niet langer van een paar motoren die tussendoor glippen. Frustratie?
|
24 jul 2015 14:52 |
|
|
giulia
|
Helemaal geen onzin. Goed lezen
Ik heb het over langzaamrijdend verkeer op de snelweg (50-70). Dat is wat anders dan filekruipen en dan is het prima.
Als je 70 rijdt op de snelweg ben je er gewoon niet op bedacht dat er iemand tussendoor komt. En je gaat daar ook niet de hele tijd op letten ook omdat het gewoon niet mag. Simpel. Plus het feit dat het van kwaad tot erger gaat. Komen ze tussendoor terwijl je gewoon netjes 120-130 rijdt.
|
24 jul 2015 15:04 |
|
|
Taxi Hans
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODENGelderland
|
vanaf 50 km of lager maak ik ruimte om motorrijders er tussendoor te laten gaan, daar boven belet ik het die eikels. dan mogen ze van mij "groen" gaan happen in de berm.
_________________________________________ Picasa album
|
24 jul 2015 15:33 |
|
|
Frans D
|
Ik hinder nooit een motorrijder, zelfs al rijden ze hufterig. Ze zijn er veel te kwetsbaar voor en ik wil niemand met opzet verwonden. Ik geef ze dus gewoon altijd de ruimte. Overigens maak ik het hier weinig mee, dat ze bij hogere snelheden tussen het verkeer doorgaan. Zomers maak ik dat wel veel mee in België, ook de Nederlandse rijders doen er dan vrolijk aan mee.
|
24 jul 2015 15:43 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Ik maak eigenlijk ook altijd ruimte vrij voor motorrijders, maar ook voor vrachtwagens zodat ze kunnen invoegen en laat vrachtverkeer meestal ook voor (even knipperen met de lichten) bij wegversmallingen waar ik voorrang heb zodat ze niet helemaal hoeven af te remmen. Maar zo af en toe schrik ik me wel eens de tering als er zo'n debiel tussen twee auto's door komt scheuren. Vooral in april als de hobbyisten dat ding weer uit de garage halen zie je ze de meest vreemde capriolen op de weg uithalen. Sommigen zijn wat dat betreft echt levensmoe en van een bepaald slag volk. Damn.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
24 jul 2015 16:10 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
|
24 jul 2015 17:09 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Vrijheid blijheid….ik laat iedereen er langs als hij of zij dat wil, maar andersom verwacht ik dat ook, en daar hapert het nog wel eens… Ik geef motorrijders ALTIJD ruimte. In de file slaap ik niet in, maar blijf spiegelen om te kijken of er een motor aankomt. En ik geef toe, ik ben een absolute switser….huppekee…van links naar rechts, als ik maar door kan rijden, er zitten altijd een aantal te maffen En wat me altijd weer opvalt, is dat de rechter baan meestal 1 snelheid blijft rijden, en vaak nog de snelste kant is. En dat komt absoluut omdat Koos Spee nog steeds geen harde actie onderneemt tegen de eeuwige linksrijders.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
24 jul 2015 17:17 |
|
|
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
Ik had het ook gelezen en snapte nou echt niet wat de meerwaarde was van de informatie in die laatste zin
|
24 jul 2015 17:24 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
|
24 jul 2015 17:39 |
|
|
geertsabine
|
Pfff, veel frustratie hier. Wat is er nu mis mee om de motorrijder de ruimte te geven? Ik rij zelf geen motor maar ik denk dat ik het niet mis heb als ik zeg dat als een motorrijder tussen een file doorknalt daar zelf meer schade van kan oplopen dan de gemiddelde automobilist. Eigen rechtertje spelen vind ik in dit geval levensgevaarlijk. Motorrijders zijn kwetsbaar(der). Alsof automobilisten nooit eens knallen of minder verantwoorde acties uithalen. En, ja op de A2, regelmatig 'automobilisten' alias verkeershufters die de boel dichtgooien voor motorrijders.
|
24 jul 2015 17:41 |
|
|
geertsabine
|
Toevoeging: je ziet bij dit ongeluk ook maar weer eens hoe kwetsbaar een motorrijder is. Maar het gevoel dat je de motorrijder dwars hebt gezeten zal bij sommigen prettiger zijn dan op bezoek gaan in het ziekenhuis bij de motorrijder...
|
24 jul 2015 17:44 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Ik ben "gestopt" met motorrijden in de zin van dat ik mijn geliefde Honda VFR weggedaan heb een paar jaar nadat ik vader ben geworden; rij occasioneel nog wel eens met een andere moto, maar ik betrap me er dan elke keer weer op dat ik er de lol niet meer van inzie in het hedendaags verkeer in België. Nochtans 200K+ kilometers gereden met diverse tweewielers van Japanse pluimage. Ik geef ze altijd de ruimte, ook al willen ze in de "put" naar de Kennedy tunnel die ik 2x per dag door moet rijden soms stomme toeren uithalen ... Beleef intussen veel meer plezier aan cabrio rijden als hobby (MX-5 en Lotus Elise). En zoon van 5 kan dan tenminste ook nog veilig meerijden
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
24 jul 2015 20:34 |
|
|