Re: Geflitst Autobahn; zijn deze tarieven juist ?
Een keer geflitst in Duitsland bij het begin van wegwerkzaamheden, maximale snelheid 100, 80, 60 en bij de werkzaamheden zelf weer 80. Foto thuisgekregen met de vraag of ik de bestuurder was en waarom ik te snel reed. Geantwoord dat ik nog aan het afremmen was (snelheid was nog 110-120kmh bij 80) en nooit meer wat van gehoord. Gebeurd hier helaas niet, denk ik.
2 jaar geleden voor het werk een weekje in Berlijn gezeten met de auto, nee niet de Porsche, en in drie dagen tijd 7 bekeuringen gekregen. Maandagavond aangekomen en geen tijd gehad voor een garage te zoeken voor de grune umweltkleber. Auto geparkeerd en naar het appartement gaan kijken, 5 minuten later koffers gaan pakken en bij terugkomst bij de auto de eerste 2 bekeuringen voor niet betalen en geen sticker.
Dinsdag was een feestdag in Duitsland dus nog geen sticker dus Nr 3 en te weinig munten op zak voor de automaat Nr 4.
Woensdag netjes betaald, toch weer een bekeuring voor de sticker Nr 5 (we hadden 's nachts gewerkt dus geen tijd gehad en te moe voor een garage te zoeken) en een bekeuring omdat de auto in de verkeerde richting stond Nr 6. 'S middags garage gezocht en gevonden en een sticker gekocht, dus dat probleem was opgelost. Bij terugkomst de auto een paar straten verder geparkeerd waar niet meer betaald hoefde te worden. Nergens een betaalautomaat te zien, maar de dag erna toch bekeuring Nr 7 voor het niet betalen.
Tot nu toe nog niets van gehoord, terwijl we als nette burgers de Duitsers toch echt wel willen betalen
Een bekeuring hebben we wel moeten betalen in Duitsland. De auto was fout geparkeerd (op een bushalte, hartje Berlijn
) en weggesleept.
Bij terugkomst bij de lege plek schrikken, gestolen? eerste gedachte, we hadden hem/haar nog niet zo lang. Politieagenten aangesproken en die wezen ons op de bushalte, op naar het politiebureau.
Eerste vraag ... PAPIEREN, tsja die lagen nog in de auto .
Tweede vraag ...KENZEICHEN, tsja zolang hadden we de auto nog niet dat we die op konden noemen, dus was er een probleem.
Toen gevraagd of we niet naar het parkeerterein voor foutgeparkeerde auto's konden om de auto aan te wijzen. NEIN was het duidelijke antwoord.
Na 15 minuten onduidelijke antwoorden en gebel van de agent was de auto terecht. Blijkt dat ze de auto wegslepen en drie straten (kunnen er ook vier zijn) verder weer parkeren.
Kortom van de 9 bekeuringen slechts 1 hoeven te betalen. Zo slecht zijn die Duitsers nog niet