Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:57

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 100  Volgende
Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2
En dus storingsgevoeliger, want meer sensoren. Zou misschien zelf de Alpina D5 overwegen. Maar dan wel met andere uitlaat.

26 jul 2015 10:10
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Marcel schreef:
ASW schreef:
Tot aan de lente volgend jaar blijf ik voorlopig lekker genieten van de 550d en zal ik jullie op de hoogte houden over mijn uitdaging om een geschikte opvolger te vinden. Mooie dingen :thumleft:

Vraagje uit nieuwsgierigheid, wat voegt een 550d toe tov een 535d?

Toen ik de 535d uitzocht was het de snelste diesel in de markt met 300 pk en 600 nm. Kort erna kwam de 550d op de markt en vond ik het jammer dat ik die niet had. De verkoper bij mijn dealer regelde direct een demo om een dagje proef te rijden. Ik was niet overtuigd en in mijn hoofd stond de X-drive mij ook niet aan. Dus in totaal ruim twee jaar genoten van de F10 535d met M pakket. Doch; toen ik ging nadenken wat de opvolger moest worden werd het een hele uitdaging. De 535d kende ik al en de Alpina D5 vond ik ook niet overtuigend. Hoewel velen Alpina het toppunt van smaak vinden (op drivingfun forum bijvoorbeeld), vind ik de uitlaten en voorbumper eerder ordinair. Om mij nogmaals te overtuigen (want er stonden een paar 550d pre-facelift bij de importeur met interessante kortingen) mocht ik ditmaal een week lang sturen in een demo. Tijdens deze week raakte ik overtuigd van de kwaliteiten van de auto. Dit heeft te maken met (toch) het extra vermogen (koppel is echt impressive), de aangepaste rijdynamiek (onderstel is echt anders) maar eigenlijk ook met het praktische nut van de X-drive.

Ik heb hierna gekozen voor het nieuwe 2014 model (dus zonder interessante kortingen) en heb deze volledig naar mijn smaak samengesteld. Dus met nieuwe adaptieve LED verlichting en diverse luxe zaken als Head-up, softclose, etc. Belangrijkste was de individual kleur (LeMans Blue) en het alcantara interieur.
Tot de dag van vandaag ben ik helemaal in mijn nopjes met de auto en mag ik stellen dat ik nimmer zo blij ben geweest met mijn (daily) autokeuze. Voor mij is het de ideale auto gebleken als liefhebber van sportief rijden, (zakelijke) kilometervreter en vader van drie kinderen. Vorige week reed ik 's nachts terug uit Venetië in een record tijd (volgeladen met vakantiespullen) waarbij ik regelmatig een driecijferig getal beginnend met een 2 op de teller zag en de auto was volledig in z'n element immer rust uitstralend. Ik werd er bijna emotioneel van met daarbij oprechte bewondering voor dit vernuftige stuk techniek. Net als die keer toen ik moeiteloos een rondje NS deed samen met een 1M van een vriend. Maar ook zakelijk rijd ik altijd een auto met een nette uitstraling die door de samenstelling louter mijn liefhebbershart verraad. Potverdrie; het wordt nog lastiger dit keer....

26 jul 2015 13:30
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
hoe vaak wissel jij van auto? Elke 2 jaar?

26 jul 2015 14:15
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Mooi geschreven lang antwoord, maar wat voegt het nou toe aan een 535d? Meeste gaat over hoe ie er uit ziet en ja zal best van alles een beetje meer hebben.

26 jul 2015 14:44
Profiel
993 4S
Wel een beetje herkenbaar, hoewel mijn 535i wel een stukje langzamer is dan de 550D.
Echt een waanzinnig goed auto, die moeiteloos en in volkomen rust 200+ rijdt.
En Franz, ook al 2 jaar volkomen storingsvrij is, ja dat kan (bij een BMW) :thumleft:

26 jul 2015 15:35
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Targa Floriaan schreef:
hoe vaak wissel jij van auto? Elke 2 jaar?

Ongeveer elke 30 maanden

Marcel schreef:
Mooi geschreven lang antwoord, maar wat voegt het nou toe aan een 535d? Meeste gaat over hoe ie er uit ziet en ja zal best van alles een beetje meer hebben.

Dit heeft te maken met (toch) het extra vermogen (koppel is echt impressive), de aangepaste rijdynamiek (onderstel is echt anders) maar eigenlijk ook met het praktische nut van de X-drive... :wink:

26 jul 2015 15:49
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Ga het zelf eens proberen Marcel.

Heb een M550d gehad en kan ASW alleen maar gelijk geven. Van alles net iets meer en all in een super indrukwekkende auto.

Maar ja, dat is een 530d ook. Een 535d helemaal, en een 535i is ook niet mis.

De rationele keuze is een 530d. Als je je het kan veroorloven, dan is een M550d gewoon leuker.

27 jul 2015 7:08
Profiel
Noord-Brabant
Cazzo Super Veloce schreef:
En Franz, ook al 2 jaar volkomen storingsvrij is, ja dat kan (bij een BMW) :thumleft:

Dat bedacht deze meneer gisterochtend aan zijn ontbijttafel ook. Totdat...... http://www.omroepbrabant.nl/?news/23344 ... Bosch.aspx

:mrgreen:

Maar zoals eerder gezegd, het blijft een kwestie van 'stop er maar zoveel mogelijk turbo's in....dan gaat dat vermogen vanzelf wel omhoog'. Dat geeft op den duur gewoon problemen. Las al over versnellingsbakken die door het hoge koppel problemen gaven en storingen in sensoren. Een 530d is onverwoestbaar. Begrijp ook steeds die vergelijkingen van een M550d met een M5 niet op diverse fora. M5 is toch een heel andere en veel snellere auto in alles?.

27 jul 2015 8:25
Profiel
Nou........

27 jul 2015 8:44
Profiel
Noord-Brabant
Tuurlijk wel. Stoplichtsprintjes en tussensprintjes is zo'n ding natuurlijk wel sneller maar dat heeft meer te maken met de x-drive, de kortere bakverhouding en een auto volproppen met turbo's. Maar voor de rest draait zo'n M5 rondjes om een M550d. Het is gewoon een ontzettende snelle diesel maar die M-badge hoort daar gewoon niet op natuurlijk.

27 jul 2015 10:31
Profiel
993 4S
Laatste ben ik het dan weer mee eens, een diesel zou geen M-badge moeten dragen.
Maar goed, ik vind ook dat een Porsche luchtgekoeld moet zijn...

27 jul 2015 10:57
Profiel
Noord-Brabant
Maar dan heb je het over een mening, karakter, en dat soort dingen, De M550d is gewoon in alles geen echte ///M. Ik heb dat eerlijk gezegd nooit begrepen van BMW. Of ze moeten bedoeld hebben dat die M voor performance staat. Zoals dat bij meerdere modellen optioneel aan te vinken valt. Neemt niet weg dat het een lekkere snelle reisauto is, maar meer ook niet.

27 jul 2015 12:06
Profiel
993 4S
De ///M van Marketing.

27 jul 2015 12:08
Profiel
Noord-Brabant
Daar zijn alle Duitse merken wel goed in de laatste jaren. :cry:

27 jul 2015 13:22
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Met dat M logo heb ik eigenlijk weinig problemen mee. Het verschil blijft duidelijk genoeg dat het geen ///M raspaardje gaat.
M550d , M135i, M235i, ... je ziet het direct aan de benaming dat het niet om een M5 of 1M gaat.
Bijvoorbeeld bij Audi heb je ook de S-modellen. Toch wel tof om zo een klein onderscheid te hebben tov de lichtere motorisaties, zonder dat je een extreem model moet gaan kopen.
En ja het is marketing. Maar ik vind het toch wel iets hebben :D .

Franz schreef:
Een 530d is onverwoestbaar.

Wel... wij hadden een 530d xdrive. Laatste model en facelift. Na zo'n 20k kilometers begon de motor enorm te zweten. Netjes opgelost in garantie, dat wel, maar toch. :D
Niet dat ik hiermee wil zeggen dat alle 530d's slecht zijn, wij hadden er dan ook maar 1. Geen 1000 om te zien of er een trend is :wink:

27 jul 2015 13:31
Profiel
Noord-Brabant
Maar dan is zo'n M135i, M235i en M550d toch niet meer dan een x35i of x50d met een M-pakket? En dan prositioneren ze die modellen ook nog eens tussen een normale x35i en een M3/M5. :lol:

27 jul 2015 14:07
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Derde maal dat het delen van gebruikerservaringen van de 550d tot een discussie leidt dat het geen echte M is en dat hij eigenlijk zijn meerprijs niet waard zou zijn ten opzichte van een 535d of 530d…

27 jul 2015 14:14
Profiel
993 4S
Tsja, PF he, hier heeft iedereen een mening...

27 jul 2015 14:26
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Eens. Puur een constatering waar ik op mijn beurt weer iets van vind. Doch; er vanuit gaande dat de vragen over mijn ervaring als gebruiker oprecht zijn, zal ik ze ook volgende keer weer netjes proberen te beantwoorden.

27 jul 2015 15:40
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Cazzo Super Veloce schreef:
Wel een beetje herkenbaar, hoewel mijn 535i wel een stukje langzamer is dan de 550D.
Echt een waanzinnig goed auto, die moeiteloos en in volkomen rust 200+ rijdt.

+1
Maar vraag me af of een 530-535d nou echt sneller is dan de 535i

1 groot minpunt vind ik alleen de navigatie.Wat een drama .Als ik die had aangehouden reed ik denk nog ergens in Spanje rond. :evil:
Vriend van me heeft een X6 en noemde dat ook al op.

27 jul 2015 16:36
Profiel
Noord-Brabant
ASW schreef:
Derde maal dat het delen van gebruikerservaringen van de 550d tot een discussie leidt dat het geen echte M is en dat hij eigenlijk zijn meerprijs niet waard zou zijn ten opzichte van een 535d of 530d…

Volgens mij was de vraag toch ook of de meerprijs gerechtvaardigd is tov een 535d? Dat de verschillen zitten in het onderstel en extra vermogen zou je bij een 535d kunnen oplossen door de 535d M sport Edition met chip te nemen. En dan is het verschil nog 25k keiharde euro's tov de M550d. Dat is dan toch een terechte vraagstelling?

27 jul 2015 17:18
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Nee hoor, dit was de vraagstelling:
Marcel schreef:
Vraagje uit nieuwsgierigheid, wat voegt een 550d toe tov een 535d?

In jouw ogen een vraag die blijkbaar louter over keiharde euro's gaat als ik je bijdragen mag lezen. In dat geval heeft Enguess het antwoord al gegeven hierboven: de rationele keuze is een 530d. Als je je het kan veroorloven, dan is een M550d gewoon leuker.

Mocht je oprecht geïnteresseerd zijn in het verschil dan zal ik je hetzelfde advies geven wat Enguess aan Marcel gaf: ga het zelf eens proberen.

27 jul 2015 19:16
Profiel
Franz schreef:
Het is gewoon een ontzettende snelle diesel maar die M-badge hoort daar gewoon niet op natuurlijk.

Dat ben ik volledig met je eens en is ook al vaker besproken. Ik had alle badges eraf :wink:
Rest vd discussie laat ik verder maar zitten.

27 jul 2015 20:15
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Reed laatst achter een Merc. met het hele alfabet achterop en veel uitlaten, werkelijk afzichtelijk :oops:
Mijn beamer is van alles ontdaan en gaat werkelijk als de brandweer, maar wanneer ik een leen (BMW) mee krijg schrik ik van de actieradius, 1000 km op een tank :res:
Mag blij zijn met minder dan de helft :( , maar de plezier bij elke rit is niet te vergelijken :drive:

27 jul 2015 21:26
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Idd zonder emblemen staat het veel mooier.
Zeker die Alpinas zijn rampzalig. Onvoorstelbaar dat er nog mensen zijn die alles er op laten.

27 jul 2015 22:03
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 100  Volgende