Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 10:54



Antwoord op onderwerp  [ 229 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende
Goedkope merken banden 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Citaat:
Dit is een antwoord van Porsche zelf.
hier volledig te lezen.


Dat zal wel een puur commerciëel antwoord zijn :roll: :roll: :wink:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


04 sep 2005 10:26
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Citaat:
Je eerst goed informeren aub voor je wat neertikt ... heb 25.000 km met Fulda N coderingsbanden rondgereden.
Prachtige band ... als hij warm was ... en dat was het "probleem" ... bij normaal gebruik kreeg je ze haast niet warm genoeg ...


Hoezo niet goed geïnformeerd?

Eehh... Dit mailtje kreeg een kennis van me van Fulda:
Citaat:
Dear Mr Van Wijk

Thanks for your interest in our Fulda brand and our products.

The N marking you are refering to should be considered as
recommendation by Porsche. However only original equipment tyres can have
an N marking. Fulda is not one of them.
Since the year 2000 there is no obligation by law to mount the recommended tyres.
In fact we have very good experience with our new Carat Exelero tyre on all
kind of Porsche vehicles, especially in Germany.
However if you send us more details of your Porsche vehicle we can send you
a document from the German TÜV which certifies that there is no problem to
mount Fulda tyres on your car.


Fulda is dus geen merk dat standaard op een porsche wordt geleverd.
Geen N-codering dus voor Fulda banden. Datzelfde geldt voor Toyo's.

Hé, vedikkeme... @Dirkie: dan heb jij ook rondgereden met banden zónder N-codering, terwijl je dacht dat die banden dat wél hadden. Bovendien heb je die banden kennelijk behoorlijk 'aan de tand gevoeld' en hebben ze het prima gedaan...

Citaat:
Omdat de wet voorschrijft dat je GEEN verschillende banden mag monteren


:shock: In België dan misschien, maar in Nederland geldt dat inderdaad
per as en zelfs dan geldt -ook voor Porsches- dat de Speed Rating moet kloppen; over N-codering voor Porsches wordt niet gerept!

Hier een -uitreksel uit een- mailtje van de RDW met betrekking tot dit onderwerp:

Citaat:
Geachte heer Gottschalk,

....

Met betekking tot de banden kunnen wij u het volgende mededelen.

Het voertuig moet zijn voorzien van twee gelijke banden (merk en maatvoering) per as met een minimale profieldiepte van 2 mm over de gehele profielbreedte en de voor het voertuig correcte snelheidscoëfficient (Speed Rating) en beladingscoëfficient (Load Index).
...
Met betrekking tot de door u aangehaalde N-codering kunnen wij u melden dat deze niet verplicht is op voertuigen van het merk Porsche.
....


Hoezo geen goed onderzoek gedaan?

Oh ja...

En dit mailtje kreeg ik van Bridgestone:
(ik moest even zoeken)
Citaat:
Please take the advice of your local dealer concerning the exact choice of tyre and suitability for your requirements. All tyres should be fitted by a trained professional.
We can only give you information about the STANDARD delivery fitment for your car. If you selected an optional wheel fitment size, or your car was originally fitted with Bridgestone tyres, please Contact Bridgestone in your country for further information or seek advice from your local Bridgestone tyre dealer. We no longer have the N-coded tyres in production. The specifications of these tyres were not different from the 'regular' tyres we produce. Bridgestone takes great pride in producing some of the best tyres in the world. Our tyres are suitable for all vehicles alike, unregarding the make or model.


Hoezo ik al die mailtjes heb?

Ik heb pas uitgezocht wat de beste banden zouden zijn voor mijn 944 met 17" Cup 1 velgen. Aangezien een 944 nooit met 17" geleverd is, vond ik het wel leuk om eens uit te zoeken welke maatvoering ik nodig had. Daarbij rees ook de vraag met betrekking tot de N-codering. Ik heb dus verschillende producenten en instanties aangeschreven en gewoon gevraagd hoe dat zit. Sommige instanties en producenten reageerden (nog) niet, of stuurden een standaardverhaaltje waar verder niets in vermeld stond over N-codering. Anderen reageerden wel en hierboven kun je een aantal van die reacties lezen...

Ik heb me dus zeer zeker goed geïnformeerd. Sterker nog: ik heb meer onderzoek gedaan dan de gemiddelde Porsche-rijder.

Welke banden ik uiteindelijk gekozen heb?

De Fulda Carat Exelero's... Dus zónder N-codering...
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


Laatst bijgewerkt door Black Betty op 04 sep 2005 12:23, in totaal 1 keer bewerkt.



04 sep 2005 10:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ppp 356 schreef:
Als je ooit al eens goed op je 911 getrapt hebt, wat heel veel Porsche rijders niet doen. Moet je jehanden maar eens op de achterbanden leggen, dan kan je de stukken rubber er zo af pulken. Dar heb ik nog met geen enkele andere wagen gehad, ook niet aan de voorkant.


Ik heb op de Ring nog nooit een 964 voor hoeven te laten op geprepareerde RS-en na (en ook die haal ik wel eens in). Mijn banden werden zo warm dat ze terug moesten naar 2.0 koud om nog voldoende grip te hebben. Ergo: ik maak wel eens wat mee ja...

Sorry dat ik het zeg, maar als je echt gelooft dat alleen een Porsche 911 superbanden nodig heeft, dan heb je er weinig kijk op.


04 sep 2005 12:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ppp 356 schreef:
Dat zal wel een puur commerciëel antwoord zijn :roll: :roll: :wink:


Want als je aan George Lucas vraagt of THX eigenlijk kul is, dan antwoord hij ook eerlijk dat het voor hem lekker geld verdienen is en dat je ook hele goede apparatuur zonder THX logo hebt... :roll:


04 sep 2005 12:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
dirkie schreef:
An N-spec tire will have the same outward appearance (tread
pattern, dimensions) as a 'regular' tire, but the rubber compound and
carcass construction will be different.


Op twee na laatste woordje (will) vervangen door may en het zal best kloppen. Maar dan bijt het mijn verhaal niet.


04 sep 2005 12:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht pffff
tis best interessant :?
Ik zal maar geen vraag stellen over nog aan te schaffen winterbanden voor mijn boxster S waarvoor ik overigens nog een setje 17"velgen voor moet kopen.....misschien later :D

Greetings kenners.

Edward


07 sep 2005 19:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Devils son schreef:
ppp 356 schreef:
Als je ooit al eens goed op je 911 getrapt hebt, wat heel veel Porsche rijders niet doen. Moet je jehanden maar eens op de achterbanden leggen, dan kan je de stukken rubber er zo af pulken. Dar heb ik nog met geen enkele andere wagen gehad, ook niet aan de voorkant.


Ik heb op de Ring nog nooit een 964 voor hoeven te laten op geprepareerde RS-en na (en ook die haal ik wel eens in). Mijn banden werden zo warm dat ze terug moesten naar 2.0 koud om nog voldoende grip te hebben. Ergo: ik maak wel eens wat mee ja...

Sorry dat ik het zeg, maar als je echt gelooft dat alleen een Porsche 911 superbanden nodig heeft, dan heb je er weinig kijk op.


Heb ik nooit beweerd :roll: , wel is het volgens mij zo, dat het een van de weinige wagens is waar de warmte van de motor, zo dicht tegen de banden wordt vrijgegeven.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


07 sep 2005 19:23
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ppp 356 schreef:

Heb ik nooit beweerd :roll: , wel is het volgens mij zo, dat het een van de weinige wagens is waar de warmte van de motor, zo dicht tegen de banden wordt vrijgegeven.


Nog daargelaten of dat zo is (ik denk het niet), de banden hebben veel meer te lijden van bochtenwerk, remmen, accelereren, enz.


07 sep 2005 20:28
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Lees dit draadje nu pas. Interessant, weer een hoop geleerd! Dank hiervoor :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


07 sep 2005 22:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
horn schreef:
Lees dit draadje nu pas. Interessant, weer een hoop geleerd! Dank hiervoor :salut:


Lees het ook nu pas, nog nooit zoveel onwaarheden gelezen over banden als in dit topic. :(

Ik kan jullie één ding zeggen, N- codering is geen onzin! :shock:
En dus ook geen geldklopperij, wat ik volgens mij ergens las.
Maar wil je banden zonder N-codering onder jouw Porsche zetten , dan mag dat. Niemand kan je dat verbieden. Voor 1989 kun je het sowieso zonder problemen doen, want in die tijd bestonden de speciaal voor Porsche aangepaste banden nog niet. Maar doe je het wel, dan krijg je gewoon een strakker sturende auto.
Vanaf de nieuwere modellen banden zijn er inderdaad merken die geen banden met N-codering meer maken.
Zoals de S-03. Fijne band overigens.
_________________________________________
Rebel engineering


07 sep 2005 23:40
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
Hoezo niet goed geïnformeerd?

:arrow:

Geen N-codering dus voor Fulda banden. Datzelfde geldt voor Toyo's.


Zou ik toch (nog) maar eens een mailtje naar TOYO sturen :wink:

Proxes F1-S
De Proxes F1-S is een 1e montageband voor de Porsche 968, 911 Carrera 2 en 4. Tevens gehomologeerd voor vergelijkbare eerdere types.

Helaas zijn de Toyo's nieuw niet meer leverbaar en ben ik jammergenoeg overgestapt naar Continentals :shock:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


07 sep 2005 23:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
Olaf schreef:
SPEEDY944 schreef:
Hoezo niet goed geïnformeerd?

:arrow:

Geen N-codering dus voor Fulda banden. Datzelfde geldt voor Toyo's.


Zou ik toch (nog) maar eens een mailtje naar TOYO sturen :wink:

Proxes F1-S
De Proxes F1-S is een 1e montageband voor de Porsche 968, 911 Carrera 2 en 4. Tevens gehomologeerd voor vergelijkbare eerdere types.

Helaas zijn de Toyo's nieuw niet meer leverbaar en ben ik

jammergenoeg overgestapt naar Continentals

:shock:


Dat was de Toyo F1-S N-0 dus, helaas niet meer verkrijgbaar.
Hè Olaf :cry:
_________________________________________
Rebel engineering


07 sep 2005 23:47
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Erwin schreef:
Dat was de Toyo F1-S N-0 dus, helaas niet meer verkrijgbaar.
Hè Olaf :cry:



Inderdaad :arrow: IMO een superband in vergelijking met de Conti's, Bridgestones en welke heb ik er nou nog meer onder (gehad) :?:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


07 sep 2005 23:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Dus niet meer leverbaar; dus geen N-codering (meer) :wink:
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


08 sep 2005 0:14
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
Dus niet meer leverbaar; dus geen N-codering (meer) :wink:


Zo moeilijk is het toch niet :?:

Niet meer 'nieuw' maar wel ongebruikt leverbaar :arrow: ga maar eens naar die bandenhandel aan de Giessenweg in Rotterdam :wink:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


08 sep 2005 2:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Erwin schreef:
Ik kan jullie één ding zeggen, N- codering is geen onzin! :shock:
En dus ook geen geldklopperij, wat ik volgens mij ergens las.
Maar wil je banden zonder N-codering onder jouw Porsche zetten , dan mag dat. Niemand kan je dat verbieden. Voor 1989 kun je het sowieso zonder problemen doen, want in die tijd bestonden de speciaal voor Porsche aangepaste banden nog niet. Maar doe je het wel, dan krijg je gewoon een strakker sturende auto.
Vanaf de nieuwere modellen banden zijn er inderdaad merken die geen banden met N-codering meer maken.
Zoals de S-03. Fijne band overigens.


Sorry dat ik het zeg, maar je spreekt jezelf tegen.

Ik lees: Met N-codering stuurt je auto beter (strakker).

De S-03 (zonder N-codering) kun je wel nemen, want dat is een fijne band.

Het is echt van tweeën één. OFWEL: N-codering banden zijn per definitie beter dan niet N-codering banden. Ofwel er zijn ook niet N-codering banden die beter/fijner zijn dan bepaalde wel N-codering banden.

Jij bent technisch onderlegd. Leg mij dan eens uit wat de meerwaarde is van N-codering. Ik stel (nog steeds) dat het niet meer is dan dat Porsche de band heeft getest en goed (genoeg) bevonden voor montage onder een Porsche. Dus het zegt iets over de kwaliteit. Maar het ontbreken van de N-codering zegt dus NIETS over de kwaliteit. Niet getest door Porsche. Omdat bijvoorbeeld in het geval Bridgestone, de fabriekant vindt dat het idioot is om geld uit te geven voor een test door Porsche, terwijl Bridgestone zelf hogere standaarden hanteert voor de Potenza lijn...

Ik blijf erbij: de N-codering is handig voor mensen die niets van banden weten. Koop je een band met N-codering dan is deze geschikt voor een Porsche. Maar de buurman kan best een beter band hebben gekocht voor diezelfde Porsche, zonder dat er een N-codering op zit.

Ergo: je betaalt dus geld aan Porsche voor een test. En dat is voor mij geldklopperij, want ik hoef niet van Porsche te weten wat zij van een band vinden.

Nog wat info. Adrian Streather schrijft in zijn bekende boek: Non-N-rating tires should be considered when looking at the new generation of tires, as long as some testing was carried out by the tyre manufacture on Porsche products.

Of ik het volledig eens ben met het laatste deel is een tweede, ik geloof immers niet dat een Porsche meer stress legt op banden dan welke andere sportauto dan ook. Maar hoe dan ook, Adrian Streather, die eerder als "anal" kan worden omschreven, dan als het "laat maar waaien" type, is kennelijk eveneens niet overtuigd van het nut van N-coderingen bij de nieuwe reeks banden.


08 sep 2005 9:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Devils son schreef:
Het is echt van tweeën één. OFWEL: N-codering banden zijn per definitie beter dan niet N-codering banden. Ofwel er zijn ook niet N-codering banden die beter/fijner zijn dan bepaalde wel N-codering banden.
..........
...ik stel (nog steeds) dat het niet meer is dan dat Porsche de band heeft getest en goed (genoeg) bevonden voor montage onder een Porsche. Dus het zegt iets over de kwaliteit. Maar het ontbreken van de N-codering zegt dus NIETS over de kwaliteit. Niet getest door Porsche......



Je spreekt jezelf ook tegen hoor, lees je eigen 2 stukken tekst nog maasr eens even na.

Verhaal onder de streep lijkt me helder:
Er zijn fabrikanten die maken goeie en minder goeie banden, en er is Porsche die er een kwaliteitsoordeel aan geeft:

Met N-codering, is duidelijk:
-> P heeft ze getest en goed genoeg bevonden

Geen N-codering, dan zijn er 3 situaties denkbaar:
-> P heeft ze getest maar niet goed genoeg bevonden, OF
-> P heeft ze niet getest maar zouden door P wel goed genoeg bevonden worden, OF
-> P heeft ze niet getest maar zouden ook niet goed genoeg bevonden worden.

Van Renntech begrijp ik dat er inmiddels fabrikanten zijn die hun NIEUWE modellen banden niet meer laten testen, terwijl hun OUDERE modellen vroeger wel de N-codering kregen.
Als je de aanname doet dat zo'n nieuwe versie van een band die vroger de N codering had een vebeterde versie is, dan zal die in de categorie vallen: " P heeft ze niet getest maar zouden door P wel goed genoeg bevonden worden".
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


08 sep 2005 9:38
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Devils son schreef:
Ik stel (nog steeds) dat het niet meer is dan dat Porsche de band heeft getest en goed (genoeg) bevonden voor montage onder een Porsche. Dus het zegt iets over de kwaliteit. Maar het ontbreken van de N-codering zegt dus NIETS over de kwaliteit. Niet getest door Porsche.

Precies :!:
N-codering zegt dus wel iets over de band met die codering, maar niets over iedere band zonder. Je kunt derhalve wel een algemene uitspraak doen over banden met de N-codering, maar niet over alle banden zonder. Zoals Erwin aangeeft kan een band zonder N-codering wel een fijne band zijn (ik lees overigens niet bij hem "De S-03 (zonder N-codering) kun je wel nemen, want dat is een fijne band." :wink: ).

Met N-codering weet je dus zeker dat je een geschikte band hebt en zonder zou dat ook kunnen zijn. 8)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


08 sep 2005 9:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Reeds op 2 september schreef ik: "Dan nog even over de N-codering. Dat is zoiets als THX. Het zegt iets als het erop zit (dan is deze door de fabriek goedgekeurd), maar het ontbreken zegt in beginsel niets."

DAT was het begin van alle discussie. Ik begrijp dan niet dat EricC4C nu doet alsof de herhaling van die stelling een genuanceerde versie is van een eerder door mij gedane stelling.

@lindemans: leg even uit hoe ik mij tegen spreek? En hoezo begrijp jij pas van Renntech dat er fabriekanten zijn die hun nieuwe banden niet meer laten testen? Ik meen dat ik het Nederlands goed genoeg beheers, dus dat je dat in de rest van de draad hebt gemist begrijp ik werkelijk niet.

Ik begrijp best dat Renntech hier een zekere standing heeft en ik maar een nieuw gezicht ben. Maar lees gewoon nu eens de hele draad en dan denk ik dat je moet toegeven dat mijn mening tot op heden door niemand onderuit is gehaald. En ik heb ook geschreven dat geen N-codering zou kunnen inhouden dat Porsche ze heeft getest en niet goed genoeg bevonden. Maar daar wil ik nog dit op zeggen: een fabriek die de N-codering wil past dan zijn band aan... Optie 3 is dan meer waarschijnlijk. Maar met alle respect, die banden kun je voor het overgrote deel eenvoudig herkennen. Dat zijn nl. geen topklasse sportbanden. Lees testen. Zoek uit welke banden eerste montage zijn op topsportauto's, enz.

Of pak N-codering. Dan is het iig goed genoeg. Maar of het het beste is, dat is dan altijd de vraag. Er zijn banden met N-codering die zijn ontwikkeld eind 80-er jaren. Nu, 15 jaar later zijn die banden echt niet meer de top. Net zo goed als dat de prestaties van een 964 thans binnen het bereik liggen van auto's in de zgn. c-klasse (Golf, A3, enz.)...


08 sep 2005 10:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Devils son schreef:
. Net zo goed als dat de prestaties van een 964 thans binnen het bereik liggen van auto's in de zgn. c-klasse (Golf, A3, enz.)...


Dat is effe slikken 8)
_________________________________________
t beste maar weer...


08 sep 2005 10:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ome piet schreef:
Dat is effe slikken 8)


Om in een golf te rijden? Tsja, dat lijkt mij idd niet echt eenvoudig te accepteren.


08 sep 2005 10:42
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Devils son schreef:
Reeds op 2 september schreef ik: "Dan nog even over de N-codering. Dat is zoiets als THX. Het zegt iets als het erop zit (dan is deze door de fabriek goedgekeurd), maar het ontbreken zegt in beginsel niets."

DAT was het begin van alle discussie. Ik begrijp dan niet dat EricC4C nu doet alsof de herhaling van die stelling een genuanceerde versie is van een eerder door mij gedane stelling.
..... Ik meen dat ik het Nederlands goed genoeg beheers .....

Taaltechnisch zal ik geen uitspraak over doen, maar begrijpend lezen :? ..... ach, je bent niet de enige hier. :^:
Zou mijn opmerking wellicht ook relativerend kunnen zijn, omdat (b)lijkbaar jouw eerdere opmerking van vergelijkbare strekking verloren (b)lijkt te zijn gegaan :?: :roll:
Als je graagt gelijk krijgt en de credits wil hebben, mijn zegen heb je hoor :!: 8)

Devils son schreef:
Ik begrijp best dat Renntech hier een zekere standing heeft en ik maar een nieuw gezicht ben.

Wat je blijkbaar niet begrijpt is dat iedere mening hier wordt gerespecteerd, echter niet iedere manier waarop deze wordt gebracht. :salut:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


08 sep 2005 10:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Mooi topic mannen! Ga door!!! :P
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


08 sep 2005 11:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
EriC4C schreef:
Zou mijn opmerking wellicht ook relativerend kunnen zijn, omdat (b)lijkbaar jouw eerdere opmerking van vergelijkbare strekking verloren (b)lijkt te zijn gegaan :?: :roll:


Ik weet niet, maar als ik alles bij iedere post eerst moet gaan herhalen, dan worden mijn posts wel heel erg lang... Ik ga er dus vanuit dat mensen een draad van voor naar achteren lezen. Indien dat gebeurt, dan kan er van verwarring geen sprake zijn.

Gezien jouw onderstrepingen en vet gemaakte woorden lijkt jouw post (kennelijk dus onbedoeld) corrigerend bedoeld.

Voorts viel mij op dat nu Renntech had gesproken de discussie ineens draaide. Vandaar mijn opmerking.

Vwb mijn gelijk. Daar doe ik het niet om. Ik zie zelf in de diverse fora dat meningen worden geponeert als feiten en dat onwetenden daardoor de verkeerde kant op gestuurd kunnen worden. Meer dan 90% van de Porscherijders denkt (althans zo lijkt het) dat een band zonder N-codering niet op een Porsche gemonteerd kan worden, dan wel dat het iig een mindere keuze is. Dat is volledig onjuist en om te voorkomen dat deze mythe als waarheid rond blijft hangen blijf ik er op hameren dat het niet zo is. Niet voor mijzelf, maar voor anderen. We zijn hier met z'n allen ook om elkaar te helpen, en m.i. help je elkaar door elkaar wijzer te maken.


08 sep 2005 12:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Heir,heir. :wink:
Volkomen gelijk.
Toevallig gisteren hierover leuk gesprek gehad met een Porsche race-monteur.
Het gros van de banden kan idd. gebruikt wordem, er zijn fabrikanten( Bridgestone,Dunlop) die niet meer specifiek op Porsche testen,
deze banden kunnen zeer zeker wel gebruikt wordem, ook al omdat het gros er toch niet kan uithalen wat erin zit. :lol:
Maar de N-codering is er niet voor niets, heb je de keuze dan (bijna)altijd de N-codering nemen.


08 sep 2005 12:45
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 229 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.