Hallo, Mijn gashendel dat naast de handrem staat ( dus mechanische choke ) is binnenin het plastiekje afgebroken die tegen de gaskabel duwt bij stationair toerental. ( dus kan nu geen gas meer bijgeven als hij stationair draait ) Ik heb een nieuwe besteld.
Nu mijn vraag, bij de bestelling zag ik dat die gashendel ( mechanische choke) is geplaatst van 1966 tot 1977 bij Porsche. Nu de motor die er bij mij in ligt is een 3.0 sc van 1981.
Heb ik dat dan nog nodig? Aangezien ze dit dan blijkbaar maar hebben gebruikt tot 1977, wat hebben ze dan vanaf 1978 gebruikt? Ik ging er vanuit dat elke sc dit had tot ergens eind jaren 80.
Niet dus?
04 aug 2015 22:51
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
Ik heb hem er ook in zitten. Is dat niet gewoon een handgas handle? Hij werkt bij niet, maar ik heb hem zeker niet nodig om het stationair toerental te verhogen. Hij slaat nooit af, toerental wordt automatosch geregeld bij koude motor.
_________________________________________ Trained byGP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
Ik heb hem wel nodig om het gas te verhogen, toch voor de eerste 5 km, dan niet meer. Dus zonder die extra gas met gashendel val ik de eerste kruispunten stil.
Na 5 km draait hij perfect, dus toch nodig bij mij
Vroeger wilde je met dat hendeltje de carburateurs tijdelijk handmatig bedienen... Later moest dat met een WUR, luchtweger en brandstofverdeler automatisch gaan... Ik denk daarom dat dat hendeltje er nog in zat om te overbruggen van carburateurs naar een goed en betrouwbaar K-jetronic systeem...
Edit:
So what can go wrong on with the CIS? Plenty. Although the CIS has a reputation for reliability, it is also known for having a few characteristic problems. Warm and cold start problems are common, as well as backfiring and poor performance at startup. On the early 911s, the CIS didn't even operate properly, until the car was warmed up. A hand throttle was a standard part of the car in order to facilitate easier starting and warm-up. On the later model CIS cars, the addition of the auxiliary air valve eliminated the need for the hand throttle.
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum