Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 9:31

Antwoord op onderwerp  [ 839 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 34  Volgende
996, I love it 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: 996, I love it
horn schreef:
ik herkende dit niet als origineel. heb even wat foto's bekeken van GT3's en vind het idd icm de voorbumper iets mooier, maar nog steeds niet heel mooi. Zal wss wel functioneel zijn. Dank voor de les.

Begrijp je mening wel hoor. Moest zelf ook wennen, maar het heeft ook wel met de kleur te maken in hoeverre het opvalt. Op mijn blauwe vind ik het icm de gt3 neus en wielen alweer veel meer een geheel...
59102

29 jun 2015 16:25
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
leuk topic, de 996 wordt langzaam populairder aangezien de luchtkoeler verzamelaars en speculatie obejcten zijn geworden. Je ziet ze ook minder rijden vlg mij. Mocht iemand nog een 996 tip zoeken, een vriend verkoopt zijn - dealer en Koen exclusief onderhouden zwarte 996.
PB maar voor meer info.

29 jun 2015 16:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Kan je je Boxster er niet op inruilen Frits?

29 jun 2015 22:19
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
Nee, hij wil er vanaf en geen andere P voorlopig. Te veel kids en dus te weinig tijd want ze kunnen er niet allemaal in.

29 jun 2015 22:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Tja, dat herken ik. Maar ik heb mezelf een 911 beloofd over een jaar of 6. Dat wordt dus heel lange voorpret en dat is de positieve uitleg. In werkelijkheid kost het me ontzettend veel moeite me in te houden. :mrgreen: :mrgreen:

29 jun 2015 22:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex Porsche 911 ex. 944 2.7 Bollenstreek
Mijn kids passen prima achterin 2 jaar en 6 jaar. We gaan dan ook regelmatig gezellig met z'n allen een dagje weg.

29 jun 2015 22:36
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
Die maat van mij die zijn 996 aanbiedt, heeft 3 kids...

29 jun 2015 22:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Misschien zijn er in dit geval meer dan 2 kinderen?

29 jun 2015 22:37
Profiel
PorscheForum Junkie
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: dat scheelde 2 seconden in 'posttijd'.

29 jun 2015 22:38
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Wijnand 2.7 schreef:
Mijn kids passen prima achterin 2 jaar en 6 jaar. We gaan dan ook regelmatig gezellig met z'n allen een dagje weg.

Ik kocht een 911 omdat ik een praktische gezinsauto zocht... En dat was een 3.2 carrera. De 996 heeft serieus veel ruimte en dus met het hele gezin, met meiden van 8 en 10 op vakantie naar Frankrijk geweest. En om de grappenmakers voor te zijn: nee, geen naturistenkamp... :mrgreen:

29 jun 2015 23:16
Profiel
PorscheForum Junkie
@Mick: + 1 :mrgreen:

29 jun 2015 23:27
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Hij vergeet erbij te vermelden dat ie z'n sleurhut ook mee had: :wink:

Afbeelding

01 jul 2015 16:20
Profiel
PorscheForum Junkie
3 kids past ook hoor, gewoon de totmbo thuis laten :mrgreen:

Ik zag pas een 996 turbo gts op internet (duitsland). Bestaat zoiets? Of hebben ze dat er zelf van gemaakt? GTS stond in rode letters door/achter turbo op de achterkant.

12 jul 2015 21:10
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Vanavond eindelijk de tank weer leeg en in Duitsland Aral Ultimate 102 getankt. Lekker stuk meegereden en het lijkt écht sneller te gaan. Bij het starten een super geluid. (Gromt een keer!) de mondhoeken gaan omhoog en rijden maar.
Het zal wel tussen de oren zitten verhaal, gaat volgens mij niet op.
Wat zijn jullie ervaringen?

14 jul 2015 23:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Den Dungen, N-Brabant
Ik rijd nu sinds maart in een 996 MK2 Targa, al fijn 3.000km er mee af gelegd, so far so good. De auto heeft nu 87K op de teller staan.

Alleen vind ik 'm nogal zoekerig op hoge snelheid...
Op de NL snelwegen met een behoorlijke vaart er in (+/-180kmu), 'zoekt' de neus enigszins.
Afgelopen zondag met 3 andere PF'ers naar de Classic Remise geweest, en meteen bij Roermond de Duitse autobahn op geknald en snelheden boven de 250 aangetikt. En dat gaat niet echt relaxed...
Ik moet wel zeggen dat het daar bochtig is en het wegdek niet al te zuiver en boven de 200km/h moeten het stuur echt goed in de knuisten gehouden worden want de 996 geeft een soort 'schaats-achtig' gevoel. Zoekerig van links naar rechts. Tevens ook behoorlijk springerig (Schokbrekers op?).

Nu viel er destijds tijdens de AKK op dat de auto heeeeel licht naar rechts trekt, dus een uitlijning was het advies. De achterbanden heb ik onlangs vervangen (Michelin Pilot Sport N 285/30/18), die waren overjarig.
Nu mag dat misschien bij de voorbanden ook gebeuren, die zijn van 2008 met overigens nog genoeg profiel, maar geen droogtescheurtjes.

Ik zie op MP advertenties van verlagingsveren van Eibach en H&R. Is dat een goedkoop alternatief voor een sportpakket en levert het een positieve bijdrage in de wegligging?
Graag advies mbt het verbeteren van de wegligging en waar dit in Brabant uit te laten voeren. Ik dacht binnenkort eens bij Geeris in Heeze langs te gaan, gezien hij ervaring in de racerij heeft en je er dus van uit mag gaan dat daar wel wat ervaring zit op het gebied van wegligging.

15 jul 2015 23:41
Profiel
M140i
@Marc996, wellicht zijn er wat onderdelen aan vervanging toe, maar volgens mij is de 996 ook niet superstabiel op hoge snelheden. Bij snelheden van 220+ was althans mijn Audi S3 véél stabieler, de S3 liep op rails en de 996 was wat minder stabiel.

16 jul 2015 12:52
Profiel
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Marc,

Deze ervaring heb ik helemaal niet. Het zoeken wat je beschrijft is voor mij nieuw.
De wagen blijft mooi stabiel met hoge snelheden en ik zit ontspannen achter het stuur.
Ik denk dat je toch even je schokbrekers na moet laten kijken. Want het is niet normaal dat hij zo zoekt aan de voorkant.
Ik zou hem eerst even uit laten lijnen Marc. Dat naar rechts trekken is natuurlijk niet bevorderlijk met hoge snelheden.

:cheers:

20 jul 2015 22:36
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Den Dungen, N-Brabant
Ber, Erwin,

Bedankt voor jullie reacties. Ben gisteren bij Geeris in Heeze langs geweest en heb een afspraak gemaakt voor half augustus. Ze gaan proefrijden, uitlijnen (stuur staat bij rechtuit rijden ook iets naar rechts) en de ophanging & stuurinrichting inspecteren. Ik hoor op een klinkerweg ook ergens iets licht 'klapperen', dus wellicht ergens speling in de rubbers.
Ligt-ie i.i.g. voor het 'tripje Nurburgring' weer strak op het asfalt! :drive:

21 jul 2015 10:25
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Voor de fans van de 996 die het nog niet weten, we hebben een actief groepje op facebook, exclusief voor de 996-rijders
https://www.facebook.com/groups/996Only/

CU,
Rufie.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

31 jul 2015 13:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
In de nieuwe RS Porsche magazine (nummer 4-2015) staat een verhaal over de verlosser voor Porsche: de 996

Het is natuurlijk een bekend verhaal maar hier staat nog eens in dat de 911 zoals deze was tot en met de 993 wel was uitgeevalueerd en dat er écht een nieuwe 911 moest komen.

07 aug 2015 22:37
Profiel
964 c2
Den Haag
Vooral bedrijfsmatig.. :wink:

08 aug 2015 0:10
Profiel
PorscheForum Rakker
"Porsche's zijn om op te vreten..."
Ronaldo schreef:

Tuurlijk...maar kan dan nog een zeer goede auto zijn.. :cheers: :cheers: :drive:

09 aug 2015 23:48
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Ach Ronaldo, those who know, know

En ik heb destijds een 3.2 carrera verkozen boven de 964 omdat de laatste mij veel te soft was... Maar ook de 3.2 haalt voor mij niet bij de 996 C2 mk1: best of both worlds

10 aug 2015 0:20
Profiel
964 c2
Den Haag
Targa911S1967 schreef:
Ronaldo schreef:

Tuurlijk...maar kan dan nog een zeer goede auto zijn.. :cheers: :cheers: :drive:

Zeker, dat was/is 't ook! :thumleft:

10 aug 2015 9:36
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Sterker nog: de 996 zal uiteindelijk de geschiedenis ingaan als een van de belangrijkste modellen in de historie van Porsche. Zowel in bedrijfsmatig als in technisch opzicht! :idea:

11 aug 2015 23:09
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 839 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 34  Volgende