Re: 968 CS M030 naar 16v Turbo ; 518 pk en 670 Nm @ 1 bar
Klopt dat het even stil is maar een paar pagina's geleden schreef ik dat ie bijna af was dus dan wordt het automatisch wat saai en stil ... echter ... afgelopen maand de Rvs uitlaat na laten bouwen op basis van de zelfgemaakte versie 1.0. Veel, heel veel gehannes en passen en meten maar nu hangt ie er keurig en lekvrij onder en loopt ie beter / stiller / gladder dan ooit. Maandag a.s. nog een keertje op de vermogensbank om te zien of het mengsel nog wel goed is nu ie nog makkelijker z'n vermogen aflevert. Ook de inlaat is verbouwd ( de 'bak' is wat omhoog gekanteld t.o.v. de runners ) om wat verder weg van de hitte van de turbo te zitten om zo de inlaattemp niet onnodig op te laten lopen.
Ook een leuke gadget : ik krijg een dongeltje op de Vems-computer die bluetooth uitstuurt waarmee ik dan verbinding kan maken met de mobiele telefoon. De Vems app op de telefoon geeft dan real time de waardes door uit de ECU op de telefoon. In de app kan ik zelf kiezen welke waardes ik wil zien en hoe ze gepresenteerd moeten worden. In mijn geval zijn inlaattemp en koelwatertemp de focus met daarnaast nog uitlaatgastemp, lambda waarde en nog een paar. Ik gebruik de app alleen als ie het circuit op gaat ; op de openbare weg zijn er sowieso geen issues met temperaturen of anderszins. Ik vermoed dat ik ook kan loggen met de app maar dat weet ik nog niet zeker.
Maar dan is ie ook echt af en wordt het hier weer stil
Groet, Frank
P.S. : aandrijfassen zijn nog gewoon de standaard exemplaren.