Net terug uit het buitenland... Hallo!
Hallo allemaal!
ik wou even voorstellen, ik ben niet zo'n forum-poster in het verleden geweest met mijn andere 'klassieke" auto's, maar mijn Porsche 928s is tot nu toe mijn lievelingsauto, dus ik vond het haast tijd om te registreren en dit verhaaltje te vertellen!
Mijn auto is een 928s uit 1986, Amerikaanse uitvoering, in vel rood met zwart leder, en 5 gang versnellingsbak (heerlijk!) die wij "Franko" noemen.
Hij is voor het eerst in New Jersey, VS, gekocht, en reed daar rond tot ergens in 1991, toen de 2e eigenaar hem kocht en naar zuid Frankrijk bracht. daar heeft ie tot 2009 geleefd zonder de beste onderhoud en technische know-how. daar heeft mijn vader hem in 2009 gevonden, en toen hij de eigenaar bleek te kennen kon hij hem niet laten. ik heb de auto naar Miami, VS, laten komen, waa rik toen woonden met mijn vrouw (die ik toen pas net had leren kennen, deze auto bracht ons velen nachten sleutelen om elkaar goed te leren kennen).
De laatste zes jaar hebben wij de motor vervangen (gelijke serie en uitvoering, natuurlijk!), een verse laag lak gespoten, een nieuwe fusedoos (zeg ik dat goed?) en vele andere dingen gedaan. Op dit moment staat de auto bij de garage voor nieuwe achterassen, nieuwe voor A armen, en wat andere dingen om door de APK te komen.
Het is zeker te weten mijn lievelingsauto, en ik hoop er veel meer jaren plezier uit te krijgen!
(excuus voor het waarschijnlijk slechte Nederlands, al ben ik in Nederland geboren, ik heb mijn hele leven zowat in het buitenland gewoond!)
ik weet nog niet zo zeker hoe ik fotos heir neerzet, voor nu heb ik wat fotos op de Blog van mijn vrouw:
http://tawtrade.blogspot.nl/search/label/928Sexcuses als dit niet mag