Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 10:33



Antwoord op onderwerp  [ 229 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende
Goedkope merken banden 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Er zijn eisen waar een band aan moet voldoen en die eisen gelden voor alle banden (ongeacht merk en model). Dat is de Speed Rating en de Load Index.

Een band die de Speed Rating (SR) en Load Index (LI) heeft die overeenkomt (of overtreft) met de eisen die voor het betreffende voertuig gelden kúnnen en mógen dus gemonteerd worden!

Dat betekent dat -dus- ook de 'goedkope' banden(merken) met de voor een Porsche geschikte SR en LI gemonteerd kunnen en mogen worden!

Uiteraard hebben de gekozen/gemonteerde autobanden voor een behoorlijk aandeel in het weggedrag etcetera. Als iedere autobandenproducent er hetzelfde over zou denken, zouden alle banden eenzelfde profiel hebben en van een identieke compound zijn, maar dát is dus niet het geval!

Door het verschil in opbouw van het karkas, de gekozen compound en het profiel (naast een aantal andere factoren) kan de auto bij de ene band een heel ander weggedrag hebben dan wanneer de andere band gemonteerd wordt.

Ook binnen banden mét een N-codering kan er verschil in weggedrag optreden (de ene band presteert beter dan de andere bij natte omstandigheden, etcetera, etcetera).

Zo zul je merken dat er mensen zijn die heel lovend zijn over een bepaalde band (met of zonder N-codering), terwijl de ander die band voor geen goud meer zou monteren.

Dus zolang je banden met een juiste SR en LI monteert is er niets aan de hand! Dat de ene band een beter/ander/evenwichtiger weggedrag zal genereren dan de andere is inderdaad mogelijk -en zelfs waarschijnlijk-, maar is in beginsel dus niet af te leiden uit een N-codering.
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


08 sep 2005 13:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
RS-R schreef:
Maar de N-codering is er niet voor niets, heb je de keuze dan (bijna)altijd de N-codering nemen.


Met als aanvulling: tenzij een niet N-gecodeerde band beter is in wat JIJ wil (want "de beste band" bestaat natuurlijk niet). Hetgeen je waarschijnlijk bedoeld met "(bijna)"...

Dan herhaal ik maar eens: there is no substitute for knowledge. Informeer. Laat je voorlichten. Een goede bandenboer (en dat kan zelfs een bandenboer van een keten zijn, in Eindhoven zit een hele goede van Profile, die veel Porsche ervaring heeft) kan je helpen met je keuze. Want ik wil zoveel mogelijk grip. Comfort, afrolgeluid, e.d. zal mij werkelijk jeuken. Maar dat geldt voor mij en hoeft zeker niet noodzakelijk te gelden voor een ander.


08 sep 2005 13:10
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Devils son schreef:
... Ik ga er dus vanuit dat mensen een draad van voor naar achteren lezen. Indien dat gebeurt, dan kan er van verwarring geen sprake zijn.

Die perceptie van de werkelijkheid zal je in de praktijk vaak versteld doen staan denk ik. ;)

Devils son schreef:
Gezien jouw onderstrepingen en vet gemaakte woorden lijkt jouw post (kennelijk dus onbedoeld) corrigerend bedoeld.

Corrigerend of de nadruk vestigen op en daarmee bevestiging :?: :arrow: Waarom zou ik anders begonnen zijn met "Precies :!: " :?: :wink:

Devils son schreef:
Ik zie zelf in de diverse fora dat meningen worden geponeert als feiten en dat onwetenden daardoor de verkeerde kant op gestuurd kunnen worden.

Klopt zeker en is helaas niet te voorkomen.

Devils son schreef:
Meer dan 90% van de Porscherijders denkt (althans zo lijkt het) dat een band zonder N-codering niet op een Porsche gemonteerd kan worden, dan wel dat het iig een mindere keuze is. Dat is volledig onjuist .....

Nee hoor, afhankelijk van de specifieke band zonder de N-codering. ;)
Een mening wordt geponeert als feit en .....:^:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


08 sep 2005 14:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
EriC4C schreef:
Waarom zou ik anders begonnen zijn met "Precies :!: " :?: :wink:


Kan opgevat worden als: precies, NU heb je het goed verwoord. En zo las ik het dus. Kennelijk onterecht.

EriC4C schreef:
Nee hoor, afhankelijk van de specifieke band zonder de N-codering. ;)


Je leest nu kennelijk over de iig heen: in ieder geval. Dus ik onderschrijf bovenstaande, maar deed dat dus met de afkorting iig.


08 sep 2005 14:37
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
:salut:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


08 sep 2005 14:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
Er zijn eisen waar een band aan moet voldoen en die eisen gelden voor alle banden (ongeacht merk en model). Dat is de Speed Rating en de Load Index.

Een band die de Speed Rating (SR) en Load Index (LI) heeft die overeenkomt (of overtreft) met de eisen die voor het betreffende voertuig gelden kúnnen en mógen dus gemonteerd worden!


Jaren geleden eens een nieuwe caravan gekocht met een te lage load index. Het heeft me heel wat lekke banden opgeleverd voordat ik daar achter kwam. Levensgevaarlijk!


08 sep 2005 16:27
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
Devils son schreef:
Erwin schreef:


.... wil je banden zonder N-codering onder jouw Porsche zetten , dan mag dat. Niemand kan je dat verbieden. ....doe je het wel, dan krijg je gewoon een strakker sturende auto.
Vanaf de nieuwere modellen banden zijn er inderdaad merken die geen banden met N-codering meer maken.
Zoals de S-03. Fijne band overigens.


Sorry dat ik het zeg, maar je spreekt jezelf tegen.

Ik lees: Met N-codering stuurt je auto beter (strakker).

De S-03 (zonder N-codering) kun je wel nemen, want dat is een fijne band.



Jij bent technisch onderlegd. Leg mij dan eens uit wat de meerwaarde is van N-codering.

Ik blijf erbij: de N-codering is handig voor mensen die niets van banden weten. Koop je een band met N-codering dan is deze geschikt voor een Porsche. Maar de buurman kan best een beter band hebben gekocht voor diezelfde Porsche, zonder dat er een N-codering op zit.

Ergo: je betaalt dus geld aan Porsche voor een test. En dat is voor mij geldklopperij, want ik hoef niet van Porsche te weten wat zij van een band vinden.

Nog wat info. Adrian Streather schrijft in zijn bekende boek: Non-N-rating tires should be considered when looking at the new generation of tires, as long as some testing was carried out by the tyre manufacture on Porsche products.

Of ik het volledig eens ben met het laatste deel is een tweede, ik geloof immers niet dat een Porsche meer stress legt op banden dan welke andere sportauto dan ook. Maar hoe dan ook, Adrian Streather, die eerder als "anal" kan worden omschreven, dan als het "laat maar waaien" type, is kennelijk eveneens niet overtuigd van het nut van N-coderingen bij de nieuwe reeks banden.



Ik heb helaas niet alle tijd om exact op jouw vragen en beweringen in te gaan, excuus. :oops:

Ik heb vrij veel dingen meegemaakt die voor mij duidelijk het verschil bevestigen tussen met of zonder N-gecodeerde banden. Ik zal een paar dingen hier neertikken.

Porsche ontwikkelde in 1988 een nieuwe generatie 911 modellen.
Elke fabrikant test verschillende banden op een nieuwe auto, Porsche dus ook. Hoe ze erbij kwamen weet ik niet maar ik weet dat banden met N-codering in samenwerking met Porsche zijn ontwikkeld. Porsche stelde bepaalde, ik denk hogere, eisen aan een bepaalde band. De bandenfabrikant ging daardoor een bepaalde serie banden veranderen ( verbeteren?) en bracht dit op de markt als banden met N-codering.
Ik weet dat Bridgestone, waar ik een hele tijd erg gecharmeerd van was de S01 ook leverde als de S01-N0. De band was ongeveer FL 50.- duurder dan de gewone S01. Omdat ik ook zelf de banden monteerde weet ik dat een S01 band stuggere hielen heeft, een gewone S01 is minder stug en daardoor makkelijker te monteren. Ik weet bijvoorbeeld dat een band met N-codering net iets breder of smaller kan zijn als de maat aangeeft op een band. Bijvoorbeeld zou de 205/50-16 wel eens in werkelijkheid 209/50-16 geweest kunnen zijn. Het fijne weet ik hier niet van, alleen dat de maatvoering iets anders was.
Ook was de rubber samenstelling iets anders als bij het zelfde model zonder N-codering. En het karkas was sowieso anders.

In de tijd dat ik nog nooit van N-codering had gehoord maar wel dagelijks met Porsche's werkte had ik eens een klant die zijn auto wilde laten uitlijnen omdat de 964C4 op hoge snelheid bij het veranderen van rijbaan gevaarlijk aanvoelde. Na twee keer over de auto te hebben uitgelijnd klaagde de man nog steeds over een gevaarlijke auto bij snelheden boven de 160.
Reed je rechtuit was er niks aan de hand, maar als je iets begon te slingeren dan schrok je soms echt en liet je abrupt het gas los.
Om een lang verhaal kort te maken, op een gegeven moment vertelde de man dat het gekomen was nadat hij de achterbanden had laten vervangen. Wij hebben daarna een andere set wielen op die auto gemonteerd. Probleem weg. :shock:
Achteraf had de man nieuwe banden laten monteren zonder N-codering. Alleen achter. In die tijd was de band met N-codering nog niet zo bekend.
Hij heeft zijn banden bedrijf toen nieuwe banden met codering laten monteren en de auto reed beter dan ooit, na al dat uitlijnen.
Dit speelde zich af rond 1995. En hoe reed dat nu?
Als of je alleen achter diagonaalbanden hebt, voor de iets oudere rijders onder ons. :lol:
Vanaf die tijd weet ik het verschil.
Op een SC die ik in die tijd veel reed heb ik oude banden met N-codering gemonteerd. Rijdt veel strakker dan de banden zonder codering. Feit.

Tijdens aankoopkeurringen tegenwoordig merk ik soms tijdens het rijden dat er iets mis is met de banden, blijkt vaak voor of achter banden te liggen zonder codering.

Nu iets anders, wel eens gereden of geremd met een 911 met een slecht merk banden op de vooras. Mijn collega Gerard heeft een bekend merk voorop liggen, welke weet ik zo niet meer, iets van Semperit ofzo.
Levensgevaarlijk! Zaten onder zijn 911 toen de auto werd gekocht. Bij een gewone auto is het niet zo te merken maar onder een 911 :(

En S03 een fijne band? Volgens diverse klanten is het een goede band. Ik heb niet alle informatie van mijzelf, ik hecht ook veel waarde aan dingen die ik van klanten hoor. Een óók racende klant van mij rijdt nu op S03's. Hij is er ontzettend positief over. Over de wegligging dan wel te verstaan van deze band.

Ik denk dat de bandenfabrikanten de nieuwe topbanden nu allemaal maken naar eisen die te vergelijken zijn met de eisen die Porsche stelt aan banden die Porsche vrijgeeft voor onder hun auto's.
Misschien is dat de reden dat de S03 geen N-codering meer heeft omdat de band nu voldoet aan alle eisen en geschikt is voor alle snelle auto's.
Ik weet het niet zeker, maar zoiets verwacht ik.

Ik denk ook dat daarom te verklaren is waarom banden met N-codering begin 90-er jaren duurder waren. Alleen banden met codering waren aangepast.
Later werden langzaam de prijsverschillen kleiner en ook de kwaliteitsverschillen minder. Misschien maakten de fabrikanten op een bepaald moment alle topbanden van hoger niveau en is dat de verklaring waarom al weer jaren de banden met en zonder codering even duur zijn.
Als dat zo is kan dit wel eens de reden zijn waarom N-codering bij verschillende merken niet meer voorkomt :roll:

Erwin :lol:
_________________________________________
Rebel engineering


08 sep 2005 23:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Erwin schreef:
Ik weet bijvoorbeeld dat een band met N-codering net iets breder of smaller kan zijn als de maat aangeeft op een band. Bijvoorbeeld zou de 205/50-16 wel eens in werkelijkheid 209/50-16 geweest kunnen zijn. Het fijne weet ik hier niet van, alleen dat de maatvoering iets anders was.


Ik doe nu even aan "cherry-picking", ik hoop dat je het niet erg vindt:

Ook nu nog zit er bij de diverse banden verschil in de breedte tussen de ene 205 en de andere 205. Dat kan wel tot een volle maat schelen (dus 205 betekent eigenlijk: tussen de 195 en 215). Maw: bovenstaande is niet specifiek voor een N-codering band.

Eind 80-er jaren waren banden minder goed dan nu. De ontwikkelingen gaan hard. In die tijd was er misschien wel een hele goede reden om met de N-codering te gaan werken. Ik denk dat de ontwikkelingen van de banden tegenwoordig zo'n vlucht hebben genomen dat N-codering zijn mening grotendeels heeft verloren. Op een nieuwe is dat misschien anders. Want dan heb ik liever de OEM-band, omdat de afstelling van de auto hierop is aangepast. Nou geldt dat ook voor de oudere modellen, maar daar staat tegenover dat de huidige generatie banden zoveel beter is, dat je beter voor de huidige generatie kan gaan...

Over de ontwikkelingen nog iets: Duitse fabriekanten hebben jarenlang hun auto's begrensd op 250 km/u. Porsche riep altijd dat dat kwam omdat men geen goede remmen kon ontwikkelen die de hoge snelheden aankon. Nu zijn ook de andere fabriekanten met hun remmen het niveau Porsche begin 90-er jaren ontstegen (let wel: met de topmodellen). En zie: de begrenzer kan eraf bij vele modellen...

De S-03 is idd een fijne en goede band. Maar ook deze is weer ingehaald door de RE050. En ook die band zal ooit weer achterhaald zijn.


08 sep 2005 23:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Devils son schreef:
[Duitse fabriekanten hebben jarenlang hun auto's begrensd op 250 km/u. Porsche riep altijd dat dat kwam omdat men geen goede remmen kon ontwikkelen die de hoge snelheden aankon.


Huh :shock: Dat was niet omdat de remmen niet goed genoeg waren,maar een ''gentleman's agreement''onder de Duitse fabrikanten[excl P]want de Duitse overheid had plannen om een maximumsnelheid in te voeren omdat er zoveel snelle auto's bijkwamen in de late jaren 80 :!: [en er tegenstand kwam uit de groene hoek]
_________________________________________
t beste maar weer...


09 sep 2005 9:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ome piet schreef:

Huh :shock: Dat was niet omdat de remmen niet goed genoeg waren,maar een ''gentleman's agreement''onder de Duitse fabrikanten[excl P]want de Duitse overheid had plannen om een maximumsnelheid in te voeren omdat er zoveel snelle auto's bijkwamen in de late jaren 80 :!: [en er tegenstand kwam uit de groene hoek]


Dat was de officiele lezing, maar Porsche is op zeker moment met het remmen-statement gekomen. En achteraf bezien... denk je dat NU bovenstaande argumenten niet meer gelden? Ik denk juist veel meer. En toch gaan ze er langzamerhand vanaf.

Overigens heeft de Duitse overheid nimmer serieus het plan gehad om de max. snelheid op alle autosnelwegen in te voeren. De EU wil het graag, al heel lang (leuk, socialisten: als iemand ergens lol kan hebben moet er iets aan gedaan worden...).


09 sep 2005 9:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Devils son schreef:
Overigens heeft de Duitse overheid nimmer serieus het plan gehad om de max. snelheid op alle autosnelwegen in te voeren. De EU wil het graag, al heel lang (leuk, socialisten: als iemand ergens lol kan hebben moet er iets aan gedaan worden...).


Denk het ook niet,de fabrikantenlobby is zeer machtig,je moet het zien als een gebaar dat ook naar de Grunen wordt geluisterd... :wink:
_________________________________________
t beste maar weer...


09 sep 2005 9:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ome piet schreef:
je moet het zien als een gebaar dat ook naar de Grunen wordt geluisterd... :wink:


Volgens mij kun je ze beter het land uit jagen naar Siberië ofzo. Daar kan men dan weer lekker primitief doen...


09 sep 2005 9:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Lekker genuanceerd.. 8)


09 sep 2005 10:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jurgen schreef:
Lekker genuanceerd.. 8)


Ja, toch? Ik zei niet: afknallen, die hap! (dat denk ik alleen maar)


09 sep 2005 10:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Devils son schreef:
Jurgen schreef:
Lekker genuanceerd.. 8)


Ja, toch? Ik zei niet: afknallen, die hap! (dat denk ik alleen maar)


Mag Wijnand D ook mee :?: :? :lol:
_________________________________________
t beste maar weer...


09 sep 2005 10:20
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Devils son schreef:
Ook nu nog zit er bij de diverse banden verschil in de breedte tussen de ene 205 en de andere 205. Dat kan wel tot een volle maat schelen (dus 205 betekent eigenlijk: tussen de 195 en 215). Maw: bovenstaande is niet specifiek voor een N-codering band.

Eind 80-er jaren waren banden minder goed dan nu. De ontwikkelingen gaan hard. In die tijd was er misschien wel een hele goede reden om met de N-codering te gaan werken. Ik denk dat de ontwikkelingen van de banden tegenwoordig zo'n vlucht hebben genomen dat N-codering zijn mening grotendeels heeft verloren.

Dat banden van verschillende fabrikanten ondanks "dezelfde maat" toch van elkaar kunnen afwijken is hier al eerder gezegd. :salut:
Als ik Erwin echter goed begrijp ;) dan zat het verschil in breedte tussen banden van hetzelfde merk en type, maar met/zonder N-codering.

Wat de reden betreft om dezelfde band niet meer zowel met als zonder N-codering te leveren kan ik me voorstellen dat het zich niet (meer) loont om de beide versies te produceren en dus nog slechts één versie ervan wordt geproduceerd die aan de hoogste eisen voldoet. :idea:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


09 sep 2005 10:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Eigenlijk is dat dus precies wat Bridgestone zegt in diens e-mailtje:
Citaat:
We no longer have the N-coded tyres in production. The specifications of these tyres were not different from the 'regular' tyres we produce. Bridgestone takes great pride in producing some of the best tyres in the world. Our tyres are suitable for all vehicles alike, unregarding the make or model.
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


09 sep 2005 10:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
..omdat het nu toch even over Bridgestone gaat...

Ik heb toch weer (2 wkn geleden) S-03's laten monteren...erg tevreden over...maar wél een beetje een "raar" gevoel erover, na wat mij gebeurd is met deze banden. Kan exemplarisch zijn, en heeft wss niets te maken met N-codering. Blijkbaar kan zoiets ook met gerenommeerde merken gebeuren...

Hebben jullie wel eens een foute (als zijnde -niet goede-) band gehad van een "top"-merk?


09 sep 2005 11:01
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Jurgen schreef:
Hebben jullie wel eens een foute (als zijnde -niet goede-) band gehad van een "top"-merk?

Ja ;) :^:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


09 sep 2005 11:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ome piet schreef:

Mag Wijnand D ook mee :?: :? :lol:


Voor sommige mensen is vierendelen nog te goed, maar ik zal over mijn hart strijken: hij mag mee.


09 sep 2005 13:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
EriC4C schreef:
Als ik Erwin echter goed begrijp ;) dan zat het verschil in breedte tussen banden van hetzelfde merk en type, maar met/zonder N-codering.


Gebeurt ook wel eens bij hetzelfde merk en een ogenschijnlijk zelfde type band. De evolutieversie wordt wel eens net effe wat breder gemaakt om maar eens wat te noemen.

En daarmee kom ik meteen op het enige voordeel dat ik kan bedenken bij N-codering: je weet het dan zeker of er een evolutieversie is...


09 sep 2005 13:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jurgen schreef:
Hebben jullie wel eens een foute (als zijnde -niet goede-) band gehad van een "top"-merk?


Nooit gehad, maar iedereen maakt wel eens een foutje en het komt ook wel eens een keer voor dat bij de controle die fout er doorheen slipt.

Wat was het probleem eigenlijk?


09 sep 2005 13:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Citaat:
Hebben jullie wel eens een foute (als zijnde -niet goede-) band gehad van een "top"-merk?


Inderdaad, en zelfs met een N-codering.

Bij de aankoop van de Rs, bleek deze een zeer zweverig gedrag te vertonen. Het ging hier om Pirelli's die af fabriek gemonteerd waren.
Bij nazicht bleek hier een constructie fout in te zitten, en zijn deze onder garantie vervangen geweest door Michelins.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


09 sep 2005 14:01
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
En dus is een N-codering dus ook geen garantie... :idea:
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


09 sep 2005 14:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
En dus is een N-codering dus ook geen garantie... :idea:


Waar mensen werken gebeuren fouten :!:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


09 sep 2005 14:30
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 229 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.