Auteur |
Bericht |
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Prijs Bosch 9288 tester rond de $ 3.000,00
(maar dan heb je ook wat... )
Misschien hier nog te bestellen:
JDS Porsche
|
14 aug 2005 22:21 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
15 aug 2005 8:22 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
De voeding van DME en ontsteking is er, de brandstopomp pompt.
Maar de stuursignalen komen niet : op aansluiting 1 van de bobines, en aan de inspuitventielen. Dit komt door de startonderbreker die e.e.a. niet vrijgeeft, geen "OK" krijgt van het alarm(?).
...
Wat is de accuspanning
Kan je met de afstandsbediening, dus niet mechanisch met de sleutel, de deuren ontgrendelen en vergrendelen?
Gaat het alarm nog steeds af als je de test herhaalt?
|
15 aug 2005 21:23 |
|
|
PeterDeleu
964 Cabriolet C2
|
Het alarm werkt nog steeds bij een test.
Accuspanning is 12.9 volt
Inderdaad, ik krijg geen signaal op de ontsteking (geen vonk) en geen signaal op de inspuitventielen (ik ruik na veel proberen geen benzine aan de uitlaat)
Op de (officiële) electrische schema's kan ik nergens een startonderbreking vinden. Is die om bepaalde redenen weggelaten op het schema ??
Vandaag kwam een porsche specialist ter plaatse om een snelle diagnose te doen. Hij kon met zijn tester de DME NIET uitlezen !! Hij vraagt me nu on de wagen te takelen naar zijn werkplaats om de dingen manueel te testen en uit te meten. Wat begrijpbaar is.
Toen hij vertrokken was heb ik alle bekabeling uitgemeten, alles bleek goed te zijn. Mijn veronderstelling is dat de DME gesneuveld is. Dit omdat de Bosch tester zonder tussencomponenten is verbonden met die DME en hij kan geen verbinding maken...
_________________________________________ Porsche.. It's like children. You can't understand.. until you had one.
|
18 aug 2005 22:34 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Als er in je alarm-unit relais zitten, sluit ik niet uit dat eentje daarvan na het onderbreken niet goed is teruggekomen en nog steeds een verbinding niet maakt.
De relais staan immers normaal jaren achtereen werkeloos en daarmee kan het voorkomen dat zo'n ding laat afweten.
Probeer eens of je de alarmunit open kunt maken om te kijken of er relais in zitten; in veel units kun je gewoon bij de relaiscontacten komen; beweeg ze voorzichtig heen en weer met een schroevendraaiertje of probeer te begrijpen welke contacten contact moeten maken en meet of ze dat ook doen.
Kan me niet voorstellen dat de DME de geest heeft gegeven, ik zou het i eerste instantie in de onderbrekers van je alarm zoeken.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
19 aug 2005 0:25 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Hele zinnige opmerking Lindemans Overigens staat de klok van je PC VOOR.... (Zie tijd bijdrage)
Startonderbreker is op de schema's van de 993 zelfs op een aparte pagina te vinden als Wegfahrsperre.
|
19 aug 2005 11:59 |
|
|
PeterDeleu
964 Cabriolet C2
|
Uiteindelijk na 1 maand doet de P het terug. Het was uiteindelijk de DME unit die de geest had gegeven. Ik vond er eentje op internet voor 150 euro, dus een goedkope herstelling.
Ik leerde wel het een en het andere tijdens de zoektocht.
Het immobilisatie systeem van het alarm maakt dat de DME relais niet meer werkt, bijgevolg krijgen de DME unit en de brandstofpomp geen stroom meer. Met enkele draadjes ipv het relais kan je dit al uitschakelen. Meer doet het alarm niet.
Ik leerde 1 ding uit deze geschiedenis.. werk NOOIT aan de bekabeling van een Porsche ZONDER de batterijklem los te maken. Ik maakte geen kortsluiting, maar blies de DME unit waarschijnlijk op door de kabelconnector die uit de linkerdeur komt los te maken en deze opnieuw te verbinden aan de kabelboom. Daardoor ging het alarm af en wou de wagen niet meer starten nadien.
Aan iedereen die hier een bijdrage leverde, een dankjewel.
mvg
Peter
_________________________________________ Porsche.. It's like children. You can't understand.. until you had one.
|
09 sep 2005 9:20 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
De startonderbreking kan worden ge-bypassed. Gewoon even een Porsche dealership bellen, die kunnen voor je kijken hoe je dat moet doen (bij mijn weten: draadje tussen twee connecties in de alarmcontroleunit).
|
09 sep 2005 9:33 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Jeetje een maand ellende zo te horen.
,
Maar goed, hij doetutweer
Veel rijplezier ! en oplettten voor
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
09 sep 2005 9:33 |
|
|
Van den Berg
Specialist In Porsche
911 3.0 RSR
993 GT2Apeldoorn
|
|
09 sep 2005 19:38 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Jij wordt ook steeds korter met je antwoorden
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
09 sep 2005 19:43 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Zo dat maakt het inderdaad exact duidelijk wat je wilde zeggen
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
09 sep 2005 20:13 |
|
|
horn
PF #57
|
Grote smurf... precies wat ik dacht toen ik dit las...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 sep 2005 21:01 |
|
|
Van den Berg
Specialist In Porsche
911 3.0 RSR
993 GT2Apeldoorn
|
verklaar je nader,
|
09 sep 2005 23:39 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Fijn dat het nu is opgelost.
Dank voor je feedback. Daar kunnen anderen een voorbeeld aan nemen
Geniet van je P
|
10 sep 2005 11:47 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Jij eerst dunkt me
_________________________________________ t beste maar weer...
|
10 sep 2005 14:39 |
|
|