Auteur |
Bericht |
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Olie&Roest
... heeft een groter hart
|
20 jul 2015 15:36 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Olie&Roest
Wordt een vader&zoon topic: Vrijdag dagje Zandvoort gedaan met Driving fun. Sochtends auto opgehaald bij Lothar, nieuwe 888's er onder. Man, wat maken die dingen een teringherrie op de snelweg, precies tussen de 100 en 140 kmh. Maar wel veul grip op de baan. Kon veel later remmen dan met de Michelins en ook minder last van blokkerende wielen. 2 korte filmpjes van mn zoon in actie. https://www.youtube.com/watch?v=Xobhm4IsvNYwaanzinnig mooie 2.8 RSR, eigenaar helaas niet gesproken, te druk met https://youtu.be/4fXAAF5coqY
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
02 aug 2015 23:12 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Olie&Roest
Ik had ook Yokohama's onder mijn Lotus. SO7, briljant! Toch nog eens kijken of ze ook banden maken voor een daily 996 c2...
_________________________________________ rouge et noir
|
02 aug 2015 23:15 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Olie&Roest
Zie nu dat toyo ook 888's heeft. Welke heb jij?
_________________________________________ rouge et noir
|
02 aug 2015 23:23 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Olie&Roest
Toyo's, wist niet dat Yokohama ook 888-type banden heeft...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
03 aug 2015 9:55 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Olie&Roest
Duh, ik gooi eea door elkaar... Is alweer even geleden dat ik die lotus had. En het was al laat gisteren... Toyo heeft de 888, yokohama volgens mij de 048 advan. Zou als ik jou was ook eens bij Yokohama kijken. Moet nu weg, maar zal straks even op het Lotusforum voor je kijken.
_________________________________________ rouge et noir
|
03 aug 2015 10:04 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Olie&Roest
Heb naast de Toyo's ook Pagid E1203RS4-2 en geboorde schijven laten monteren door Rennsport. Remt als n tiet ( ), maar op het eind van de middag begon het stuur heftig te trillen bij remmen. Ook op de terugweg veel trillingen in het stuur (bij remmen). Wat kan hiervan de oorzaak zijn? De standaard remmen hadden het niet, die hadden last van fading, daarom de switch. Niet stil blijven staan met mn voet op de rem, dus dat kan eigenlijk niet de oorzaak zijn.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
03 aug 2015 14:39 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: Olie&Roest
Ondanks dat laatste zou ik als eerste checken (of laten checken) of de schijven niet krom zijn. Lijkt me de meest voor de hand liggende oorzaak.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
03 aug 2015 15:27 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: Olie&Roest
Mooi werk Paulus!
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
03 aug 2015 23:25 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Olie&Roest
Dank, komende winter ook maar eens mn licentie halen
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
04 aug 2015 9:23 |
|
|
giulia
|
Re: Olie&Roest
Geboorde schijven bij intens gebruik op het circuit geven een groot verschil in warmte in de schijf met kans op onbalans door de warmteverschillen. Sowieso hebben geboorde schijven bij circuitgebruik de neiging tot scheuren rondom de geboorde gaten. Bij meegegoten gaten heb je daar geen last van.
|
04 aug 2015 10:31 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Olie&Roest
OK, ff checken of ze geboord zijn of mee gegoten, weet ik niet zeker.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
04 aug 2015 10:54 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Olie&Roest
De eerste stappen naar een RS-kloon zijn gezet: RS-ducts en een radio-delete. Beiden vakkundig gemonteerd door Lothar De ducts zijn functioneel, met slangen naar de wielkasten, dus niet nep zoals bij de meeste 964tjes hier op t forum
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
05 sep 2015 14:46 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Re: Olie&Roest
Die radio had ik er ook wel voor je uit gehaald.....
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
05 sep 2015 15:13 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Olie&Roest
Nou, heb t zelf geprobeerd, maar heb de klemmetjes niet die je erin moet duwen om de radio te ontgrendelen. Wel lekker makkelijk zo
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
05 sep 2015 17:00 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Re: Olie&Roest
Speakers ook eruit gehaald? Scheelt ook weer een paar kg! Of een turbo/compressor erop bouwen, dan kunnen die kilootjes blijven zitten.......
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
05 sep 2015 19:33 |
|
|
doctor porsche
993 4s 96
993 C2T 95
FIAT 500 69
|
Re: Olie&Roest
Cazzo wat heb je voor shocks op je 993 4s dan? Is dit wat voor je 964 project?
_________________________________________ Always be yourself, unless you can be a pirate, then always be a pirate
|
05 sep 2015 20:05 |
|
|
doctor porsche
993 4s 96
993 C2T 95
FIAT 500 69
|
Re: Olie&Roest
_________________________________________ Always be yourself, unless you can be a pirate, then always be a pirate
|
05 sep 2015 20:05 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Olie&Roest
Dempers op de 993 zijn standaard Porsche, dacht Boge. 3-4 jaar geleden vervangen. 993 ligt super op de weg, beter dan de 964 met B6. 964 wordt stukje bij beetje verbouwd, gewoon af en toe wat dingen verbeteren. Gisteren in de Ex van Steef meegereden, zoiets moet het over een paar jaar zijn. Rolbeugeltje, motor beetje getuned, RS koppeling en motorsteunen etc.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
05 sep 2015 22:08 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Olie&Roest
Speakers gaan er ook nog uit, binnenkort bij TKA
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
05 sep 2015 22:11 |
|
|
erwin964c4
|
Re: Olie&Roest
Niets bewaren voor als je de auto ooit weer gaat verkopen?
|
06 sep 2015 17:01 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Olie&Roest
Originele Porsche delen blijven bij de auto, zoals de lampen die plaats moesten maken voor de ducts. De radio en speakers mogen van mij weg.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
06 sep 2015 21:09 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Olie&Roest
Net de 964 ff goed warm gereden, loopt als een zonnetje. Bij een scherpe (langzame, binnen de bebouwde kom) bocht ging even het oliedruklampje branden. Meter in de gaten gehouden, geeft bij stationair, warm 1 bar aan. Bij 5000K RPM 4,5/5 bar. Oliepeil gechecked met goed warme motor; precies in het midden van meter en peilstok. (weet dat olienivo nix met oliedruk te maken heeft) Wat zou dat kunnen zijn? Sensor of bedrading even contact gemaakt?
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
11 sep 2015 18:13 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Olie&Roest
Ik vind alleen dat je druk pas bij veel toeren hoog is Is bij mij al boven 2000 hoog en gebruik geen extra dikke olie
_________________________________________ remmen is angst
|
11 sep 2015 18:30 |
|
|
Kappi2907
|
Re: Olie&Roest
Simpel, Elke 1000rpm verhoging 1 bar erbij. Oliedruk bij stationair tussen 1-2bar. Sterk afhankelijk van de olietemp.
|
11 sep 2015 18:55 |
|
|