Auteur |
Bericht |
softwindow67
|
Kettingspanners
Heeft er iemand ervaring met het reviseren van kettingspanners van een 2.0L blok uit 67? En zijn revisie setjes nog überhaupt leverbaar?
|
06 sep 2015 22:10 |
|
|
quickstep
Porsche Carrera 3.2 Cabrio (!987)Over de grens bij Venlo
|
Re: Kettingspanners
Ik heb begrepen dat er ook 'updates' hebben plaats gevonden om hydraulische kettingspanners te installeren. Iemand hier ervaring mee?
|
06 sep 2015 22:32 |
|
|
softwindow67
|
Re: Kettingspanners
Hydraulische spanners schijnen op dit blok niet te kunnen, buiten dat wil ik het blok ook zo origineel mogelijk houden.
|
06 sep 2015 22:44 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Kettingspanners
Revisiesetjes zijn er nog gewoon (911 105 901 01). Hebben ze ook verteld waarom er op een 67 blok geen hydraulische spanners kunnen? Je moet wellicht een paar onderdelen vervangen, zoals langere draadeinden in het linker kettinghuis en andere tandwielhouders (weet zo snel de nederlandse naam niet). Maar volgens mij moet het wel kunnen.
Dit is ook een originele Porsche upgrade die ook op de 2.0 blokken als geaccepteerd gezien wordt. Het is zoveel beter daar de spanners exht een keer gaan en je dan veel schade aan je blok kunt krijgen.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
06 sep 2015 23:16 |
|
|
softwindow67
|
Re: Kettingspanners
Mijn idee was om van die 'savers' op de kettingspanners te plaatsen, die ronde schijfjes, zodat ze nooit te ver ingedrukt kunnen worden. Er zullen geen duizenden kilometers meer mee gereden worden.
|
07 sep 2015 7:19 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Kettingspanners
Weet uit ervaring dat dit een zwak punt was bij de vroege 911 jes Zodra de hydr. update op de markt kwam deze gemonteerd op mijn 2.7 en later op de SC, werkt SUPER
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
07 sep 2015 7:52 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Kettingspanners
Ik heb ze ook en vind het "false economy" als je dit niet doet. Kost wel wat, maar veel minder dan een revisie nadat de spanners het begeven. Kilometers rijden per jaar vind ik niet relevant, ik rijd ook maar 4 a 5 duizend per jaar, maar ik wilde het gezuer niet. Niet voor niets dat Porsche deze upgrade zelf heeft geissued.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
07 sep 2015 12:10 |
|
|
softwindow67
|
Re: Kettingspanners
Maar als een spanner uitgerust is met zo'n 'klemplaatje, ik weet niet de exacte benaming' wat is dan het gevolg als hij het begeeft. Volgens mij zul je de ketting dan gaan horen maar zal hij geen tand verlopen. Nogmaals ik heb hier geen ervaring mee en hoop dat iemand anders dat wel heeft. in ieder geval bedankt voor de adviezen.
|
07 sep 2015 14:08 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Kettingspanners
Zal wel werken, maar ratelende kettingen is ook niet alles. Voor die 600-800 euro voor de hydraulische set zou ik het risico niet nemen. Maar het kan natuurlijk wel met die safety collars.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
07 sep 2015 21:02 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: Kettingspanners
Hydraulische kettingspanners kunnen niet zomaar op een 67-er 911, de distributiehuizen zijn anders. Als je op jouw motor later type distributiehuizen monteert kan het wel.
Originele kettingspanners van een 67-er mag je niet reviseren, pas vanaf eind 70-er jaren kun je ( volgens Porsche) kettingspanners voorzien van een revisie setje.
In jouw geval zou ik twee nieuwe kettingspanners monteren van een SC van 1983. Die spanners gaan zo weer 80.000 km mee voor je ze controleert op goede werking.
_________________________________________ Rebel engineering
|
07 sep 2015 21:20 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Kettingspanners
Weet dat Erwin van Rebel Engineering wel de oude spanners monteerd. Dacht ook wel dat hij zich zou melden Heb wel eens een discussie met hem gevoerd
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
07 sep 2015 21:21 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Kettingspanners
Kijk daar is hij
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
07 sep 2015 21:22 |
|
|
softwindow67
|
Re: Kettingspanners
Erwin, hebben die spanners van een sc van 1983 dezelfde afmetingen of moet je daar ook nog een aanpassing aan doen? Ik vind hier voor verschillende onderdeelnummers zoals 930 105 049 00, 930 105 053 00 of 930 105 058 00. Maakt dat nog iets uit?
|
07 sep 2015 22:04 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: Kettingspanners
Nee, hebben geen aanpassingen nodig. Alleen een extra opvulschijf.
_________________________________________ Rebel engineering
|
07 sep 2015 22:17 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Kettingspanners
Erwin,
Even voor mijn informatie, wat is er dan percies anders in die pre 1968 kettinghuizen waarom zo'n olie gevoede kettingspanner niet padt? De kettinghuis deksel vervang je toch.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
08 sep 2015 13:07 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: Kettingspanners
Ja, die vervang je. Maar dan moeten ze wel passen op de oude distributiehuizen. En dat past niet. Ander model, minder draadeindjes voor bevestiging.
_________________________________________ Rebel engineering
|
08 sep 2015 16:11 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Kettingspanners
Weer wat geleerd.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
08 sep 2015 22:18 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: Kettingspanners
Ook geen upgrade voor mij. Ik heb mijn kettingspanners 5 jaar geleden (na 33 jaar en 200.000 km) gewoon laten reviseren.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
11 sep 2015 5:23 |
|
|