Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 10:33

Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Toch wel (echt) snel zo'n Cayman 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Toch wel (echt) snel zo'n Cayman
Ibexx schreef:
Ik vind het erg lastig om in het verkeer van tegenwoordig het maximale uit een P te halen. En als je niet hard wilt gaan, waarom zou je dan een P kopen (geen aanval, maar een oprechte vraag)? Daarom ben ik van plan om ongeveer 3 a 4 circuitdagen per jaar te gaan rijden met mijn 997. Ik had een 3.2 Carrera waarmee ik m'n EU racelicentie heb gehaald. Er is niks mooier dan een 911 op grens en soms daar net overheen te rijden. Als je denkt dat het einde van wat een 911 kan in zicht is, dan blijkt daar nog een heel gebied voorbij te zitten waar je nog harder kan. Als je dat ontdekt dan is dat oprecht geweldig. Met een paar kleine aanpassingen kan je hem veel beter geschikt maken voor het circuit en toch nog goed op de straat gebruiken. Er kan natuurlijk altijd wat misgaan, maar dat kan op straat ook. Op het circuit rijden ze in ieder geval dezelfde kant op. Ik heb aardig veel rondjes op Zandvoort gereden en er moeten toch wel gekke dingen gebeuren wil ik hem in de vangrail zetten. Daarnaast is het een kwestie van wat meer onderhoud en een tweede set wielen. Als je frequent op het circuit bent dan ga je zeker harder rijden, maar ik geloof niet dat je veiligheidsmarge inlevert. Je krijgt namelijk ook meer ervaring. Zo kan je het rustig opbouwen naar de grens van de auto. Ik denk dat 80% van de crashes die ik gezien heb bij circuitdagen door onervaren rijders gebeuren. Te snel te hard willen. Als je dit wilt zien dan ga je bij een vrij rijden dag bij de Audi S bocht staan. Daar gaan ze vaak rechtdoor. Ik zou wel iedereen adviseren om een racelicentie te halen, ook al ga je niet racen. Dan leer je enorm veel, ook wat je moet doen als het misgaat. Aan de andere kant snap en weet ik ook dat het niet voor iedereen weggelegd is om met 200+ over het circuit te knallen, maar om te stellen dat je geld teveel hebt als je dit met een P wel doet en kan doen vind ik veel te kort door de bocht (woordgrap van de dag!).

Aanval...maak je je ongerust.

Ik heb gewoon een andere invulling van autorijden, en daar hoort circuitrijden echt niet bij. Zoals hierboven kan ik in de omgeving waar ik woon, Teutoburgerald/Münsterland mij prima vermaken zonder daarbij de grens op te zoeken....gewoon vlotjes rijden...bochten pakken etc...En als circuitrijden zo veilig was dan hadden de verzekeringsmaatschappijen geen probleem met oa NS, tegendeel eerder waar om alles vergoed te krijgen.

En voor een circuitdag van 300 euro kan ik 3 volle tanks leeg rijden in een prachtige omgeving en daar kan cpz, voor mij dan, echt niet tegenop..... :drive:

09 sep 2015 13:59
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2