Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 15:33

Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
NPC: Car Control dag 24 september 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht NPC: Car Control dag 24 september
Gaat er nog iemand naar de NPC Car Control dag 24/9.

Heb al wat foto's gezien van een eerder forum uitstapje.
Ik ga voor het eerst, lijkt me prima vermaak.

09 sep 2005 22:59
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: NPC: Car Control dag 24 september
Marcos schreef:

NPC evenementen zijn geen Poresche-Forum uitjes .... :idea: :wink:

10 sep 2005 0:40
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Yep ik ben der, echter ga ik niet deelnemen maar mijn vrouwtje in de KJN.

10 sep 2005 10:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
‘64 Kever
Olaf schreef:
Marcos schreef:
NPC evenementen zijn geen Poresche-Forum uitjes .... :idea: :wink:

De Car-Control-Dag is gelijk aan het forumuitstapje van MS964 destijds, de "Slip en Slalom-training"... Vandaar de vergelijking waarschijnlijk....

En voor mij komt ie helaas ernstig slecht gepland, dus ik ben dur niet bij :(

10 sep 2005 10:59
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
Ik ken het verschil, en de vergelijking ging inderdaad over het eerdere forum uitstapje waarvan ik de foto's heb teruggevonden.

De volgende dag is er ook een NPC uitje, maar ik heb de car control nog niet gedaan. Dus ik kies eerst maar voor het verhogen van mijn vaardigheden.

10 sep 2005 14:20
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Ja, leuk was dat! Plus minus 35 P's bij Prodrive Lelystad, fikse hagel en kou op weg ernaar toe! Erg leerzaam hoor...

Fotootje van de 'nachtblauwbrigade' ter plaatse (met in voorgrond mijn vorige P, ervoor Eric4C en daarvoor FrankWTL):

Afbeelding

10 sep 2005 22:20
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Ut was weer een geslaagde dag, vooral mooi weer en het leuke groepje waar ik in zat (samen met Marcos), ook onze instructeur Hans Deen (meervoudig tourwagenkampioen en) is en blijft een vakman, maar dat had ie al is op Zandvoort bewezen toen ik naast hem in mijn eigen auto zat.

Lekker gegleden en geslipt, weer wat op gestoken.

De kombaan rijden was een heel aparte belevenis, zeer vreemd want dan komt die bocht, je verstand zegt sturen maar de wet van Newton maakt het onmogelijk om te sturen, en daar hang je dan in een bocht van 62% met 120 km per uur, als je door je rechterraam kijkt zie je de grond, door je linker de lucht.

25 sep 2005 14:00
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Laatste keer met de Audi Quattro dag hebben we daar met een A8 met van Lennep aan het stuur plm. 190-200 in het uur gehaald. :?
Very "impressive" letterlijk en figuurlijk.

25 sep 2005 14:06
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
John4S schreef:
De kombaan rijden was een heel aparte belevenis, zeer vreemd want dan komt die bocht, je verstand zegt sturen maar de wet van Newton maakt het onmogelijk om te sturen, en daar hang je dan in een bocht van 62% met 120 km per uur, als je door je rechterraam kijkt zie je de grond, door je linker de lucht.

Sterker nog, bij de juiste bijbehorende snelheid hoef in de verschillende banen je het stuur helemaal niet vast te houden :!: :wink:

25 sep 2005 17:06
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
RS-R schreef:
Laatste keer met de Audi Quattro dag hebben we daar met een A8 met van Lennep aan het stuur plm. 190-200 in het uur gehaald. :?
Very "impressive" letterlijk en figuurlijk.

:shock: Da's inderdaad indrukwekkend :!:

25 sep 2005 17:07
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
EriC4C schreef:
Sterker nog, bij de juiste bijbehorende snelheid hoef in de verschillende banen je het stuur helemaal niet vast te houden :!: :wink:

yep bij 120 precies hang je in de bovenste ring.......bizar gevoel.

25 sep 2005 17:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
Het was een gezellig en leerzaam dagje. Sommige onderdelen zou ik wel de hele dag hebben willen doen, zoals die ronde schaatsbaan (epoxycirkel) en de kombaan (1e bocht is eng en steiler dan je denkt). Wij hadden Hans Deen, succesvol coureur in de jaren 70, als instructeur. De man kon naast autorijden ook leuk vertellen over "vroeguh".

Ik heb nog een klein filmpje van John4s zijn slalom gemaakt. (hij had de snelste tijd van ons groepje :evil: )
Je kunt het hier downloaden http://www.savefile.com/files/5918674

Het is geupload op savefile.com, een gratis online storage service.
Als iemand een betere gratis online storage service weet, dan hou ik me aanbevolen...

25 sep 2005 22:09
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Marcos schreef:
Het is geupload op savefile.com, een gratis online storage service.
Als iemand een betere gratis online storage service weet, dan hou ik me aanbevolen...

Filmpjes welke met Porsche of dit forum te maken hebben, mag je naar Pascal sturen, die zet ze online (extra service van die rakker).

Verder heb ik hem binnen, bedankt.

26 sep 2005 7:57
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Ja, kan me die kombaan nog goed herinneren, echt geweldig gevoel... Wat me vooral opviel, is dat het zo enorm "rustig" wordt in de auto in die bocht... Geweldig...

26 sep 2005 8:55
Profiel Facebook 
Moderator
PF #18
Marcos schreef:
..... lijkt me prima vermaak.

Inderdaad :!:
:@: Deelnemers: Daarnaast ook daadwerkelijk nog iets geleerd :?: :roll: :wink:

26 sep 2005 10:11
Profiel
Forum Admin
Cayenne
EriC4C schreef:
Marcos schreef:

Tja.....moeilijke vraag, na een dagje rijden op de gladde ondergrond denk je het wel onder de knie te hebben.
De epoxycircel was idd. leuk, ik moest wel van Hans Deen de electronica uitzetten, en toen ging ik dus hoppa achterstevoren.
Na een tijdje had ik de circel onder de knie (zonder de electrieke hulp), maar in het echt laat ik de hulpmiddelen aanstaan, man dat geeft een lekkerder gevoel.

Die circel kon ik volgas nemen zonder eruit te vliegen, de snelheid werd hoedanook door de computer op 34 km per uur gehouden, hoe diep ik ook het gaspedaal ook intrapte, maakte wel een takkeherrie al die ingrepen van de auto, takkekektakkeketakkekektak.

Verder was in mijn optiek de Y proef de meest indrukwekkende, en kon je zien of je nog bij de pinken was met reageren (ja dus).

26 sep 2005 14:58
Profiel
PorscheForum Rakker
CayenneS/997GT3
Zuid-Holland
Bericht 
Ik dacht dat je je vrouwtje liet rijden John, kon je het zelf weer niet laten zeker. :lol:

26 sep 2005 16:20
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
997S schreef:
Ik dacht dat je je vrouwtje liet rijden John, kon je het zelf weer niet laten zeker. :lol:

oppas kon niet.

26 sep 2005 17:01
Profiel
PorscheForum Rakker
CayenneS/997GT3
Zuid-Holland
Bericht 
John4S schreef:
oppas kon niet.

JA,JA :!: :( :)

26 sep 2005 18:15
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
997S schreef:
John4S schreef:
oppas kon niet.

JA,JA :!: :( :)

en je kon zelf niet oppassen :roll: :lol: :wink:

tsja verplichtingen he

26 sep 2005 18:17
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
goh goh wat zijn we weer scherp jongens.

oja ik loop wel heel erg ver op de zaken voorruit maar gaan er nog furummende NPCers naar de anti kerstverveling van 2e kerstdag naar het Circuit van Zandvoort om lekker te gummen ipv. aan te schuiven bij je schoonmoeder voor de verplichte kerstborrel.??

Dan heb ik geen oppas nodig, gaan de kids lekker mee naar het circuit.

26 sep 2005 19:26
Profiel
Moderator
PF #18
John4S schreef:
De epoxycircel was idd. leuk, ik moest wel van Hans Deen de electronica uitzetten, en toen ging ik dus hoppa achterstevoren.
Na een tijdje had ik de circel onder de knie (zonder de electrieke hulp), maar in het echt laat ik de hulpmiddelen aanstaan, man dat geeft een lekkerder gevoel.

Die circel kon ik volgas nemen zonder eruit te vliegen, de snelheid werd hoedanook door de computer op 34 km per uur gehouden, hoe diep ik ook het gaspedaal ook intrapte, maakte wel een takkeherrie al die ingrepen van de auto, takkekektakkeketakkekektak.

Leuke ervaring lijkt me idd. :!: :lol:
Heb zelf het "voordeel" van C4 op de slipcirkel ervaren :wink: , maar met de electronica lijkt me ook wel bijzonder.

26 sep 2005 20:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
John4S schreef:
goh goh wat zijn we weer scherp jongens.

oja ik loop wel heel erg ver op de zaken voorruit maar gaan er nog furummende NPCers naar de anti kerstverveling van 2e kerstdag naar het Circuit van Zandvoort om lekker te gummen ipv. aan te schuiven bij je schoonmoeder voor de verplichte kerstborrel.??

Dan heb ik geen oppas nodig, gaan de kids lekker mee naar het circuit.

Beetje vroeg inderdaad, net als de pepernoten die nu al in de supermarkt liggen. :lol: Sinterklaas en pieten beroven supermarkt
Vier mannen verkleed als sinterklaas en pieten hebben in Zwolle een supermarkt beroofd van een winkelwagen vol pepernoten . De 'overval' is opgeëist door de Zwolse actiegroep Esthetiek 2004 die wil dat pepernoten niet voor 3 november in de schappen komen te liggen

Maar ik zal de 2e kerstdag wel al vast invullen op de kalender, dan staat het maar vast :!: (en is daar geen discussie meer over mogelijk, hoop ik )

26 sep 2005 21:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
EriC4C schreef:
Marcos schreef:

Dat vraag ik me ook af hoor, het is te kort om de finesses onder controle te krijgen. In hoeverre zo'n schaatsbaan met 25 km overeenkomt met de werkelijkheid is ook de vraag. Hoe snel je nu moet rijden en hoe scherp je nu een bocht moet maken om je Porsche in het echt uit te laten breken, of juist niet, dat weet ik nog steeds niet. Misschien had ik dit gevoel meer op een echt circuit zoals op de "Porsche driving experience" meegemaakt :?:

26 sep 2005 21:23
Profiel
Westervoort
Marcos schreef:
Misschien had ik dit gevoel meer op een echt circuit zoals op de "Porsche driving experience" meegemaakt :?:

Kan ik helemaal onderschrijven ; heb beide gedaan, en vond Lelystad wel leuk...maar die epoxycircel is zó glad, dat je echt niets nodig hebt om rond te gaan, vond Zandvoort veel realistischer.. 8)

26 sep 2005 21:30
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende