Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 10:39

Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Porsche zoekt medewerkers 
Auteur Bericht
Moderator
PF # 136
Bericht Porsche zoekt medewerkers
Citaat:
8 September 2005
Nadat directie en raad van commissarissen van Porsche eind juli groen licht hebben gegeven voor de ontwikkeling van de vierzits sportcoupé Panamera, zoekt de onderneming nu nieuwe medewerkers - inclusief meer dan 100 ingenieurs - voor de standplaatsen Stuttgart, Weissach en Ludwigsburg. Zij zullen worden ingezet op de afdelingen aandrijving, onderstel- en carrosserieontwikkeling, elektra/elektronica, design, inkoop, fabricage- en kwaliteitsplanning, projectcontrole, productmanagement en aftersales.

De nieuwe medewerkers worden echter niet alleen voor de vierde bouwserie gezocht, maar ook voor vacatures, die door de interne wisseling van medewerkers naar het projectteam Panamera zijn ontstaan. Harro Härmel, directeur personeel: "Voor onze nieuwe bouwserie hebben we een uitgebalanceerde mix nodig van ervaren Porsche medewerkers en experts, die van buitenaf komen en in een fascinerende onderneming een nieuwe uitdaging zoeken."

Porsche zal direct starten met het bezetten van de vacatures. In totaal zullen in Stuttgart, Weissach en Ludwigsburg door de Panamera circa 400 nieuwe arbeidsplaatsen ontstaan. De vierzits sportcoupé moet 2009 op de markt komen.

Op www.porsche.de/personal staan de gedetailleerde vacatures in de Porsche Job Locator vermeld. Ook op de IAA in Frankfurt/Main kunnen geïnteresseerden zich op de Porsche-stand in hal 5 van 17 tot 25 september over de vacatures laten informeren. Sollicitaties kunnen worden gezonden aan Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Human Resources Marketing, Porscheplatz 1, D-70435 Stuttgart.

09 sep 2005 18:15
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 911 Targa
Dordrecht
Bericht 
Auto van de zaak? :wink:

09 sep 2005 18:25
Profiel
PorscheForum Rakker
996
Breda
Bericht 
Min of meer; leasen voor en prikkie heb ik begrepen. Was er een maand geleden (Ludwigsburg) en het is serieus niet meer leuk als je ziet wat daar allemaal mee gereden wordt. Ook in de omgeving is schat ik 1 op de 50 auto's een P.

09 sep 2005 18:48
Profiel Facebook 
Moderator
PF # 136
Bericht 
EvR schreef:
Auto van de zaak? :wink:

Fiscale bijtelling?

brrrrr.........

09 sep 2005 19:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
HenkC2C schreef:

Fiscale bijtelling?

brrrrr.........

Het is een baan in Duitsland en daar is men niet zo anti-auto als in NL.

09 sep 2005 19:42
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
Dan moet je er ook gaan wonen anders ben je alsnog de pineut!

09 sep 2005 19:43
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
HenkC2C schreef:
Dan moet je er ook gaan wonen anders ben je alsnog de pineut!

Nee. Want het verdrag ter voorkoming van dubbele belasting NL-D rekent de arbeidsinkomsten (waartoe de leasebak behoort) toe aan Duitsland.

09 sep 2005 20:48
Profiel
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
zoeken ze ook nog test rijders

:^:

09 sep 2005 22:16
Profiel
PorscheForum Rakker
PF # 417
Overveen / London
Bericht 
Als je voor een Duitse firma werkt en in Nederland woonachtig bent is de lease-auto geen probleem. (zolang de firma maar in NL geregistreerd is)

Duitsland is veel en veel autovriendelijker en hier is het nog leuk om meerdere auto's te hebben.
Voorbeelden:
*Mercedes E270 470 euro p/m (incl. belast. + verzekering)
*BMW 330d Touring 520 euro p/m (incl. belast. + verzekering)

Mzzl

09 sep 2005 22:22
Profiel
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht Re: Porsche zoekt medewerkers
HenkC2C schreef:
Citaat:
8 September 2005

Op www.porsche.de/personal staan de gedetailleerde vacatures in de Porsche Job Locator vermeld. Ook op de IAA in Frankfurt/Main kunnen geïnteresseerden zich op de Porsche-stand in hal 5 van 17 tot 25 september over de vacatures laten informeren. Sollicitaties kunnen worden gezonden aan Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Human Resources Marketing, Porscheplatz 1, D-70435 Stuttgart.

Tsja HenkC2C, lachen....
Ze zoeken verder ook elektriciens om die hybride KJN in elkaar te gaan flansen. Bij voorkeur met een Japans uiterlijk en afkomstig van de Toyota fabriek :wink:

:mrgreen:

10 sep 2005 0:01
Profiel Twitter 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Porsche912 schreef:
Als je voor een Duitse firma werkt en in Nederland woonachtig bent is de lease-auto geen probleem. (zolang de firma maar in NL geregistreerd is)

:roll: :?:

Zolang je maar niet in Nederland werkt, hoeft het bedrijf ook niet in Nederland geregistreerd te staan :idea:

Werk je echter voor een niet in Nederland geregistreerd bedrijf, maar wel in nederland (denk aan vertegenwoordigers) dan kan je geen auto op buitenlands kenteken rijden :roll:

10 sep 2005 0:50
Profiel WWW Facebook 
‘64 Kever
Bericht 
Porsche912 schreef:
Duitsland is veel en veel autovriendelijker en hier is het nog leuk om meerdere auto's te hebben.
Voorbeelden:

Zegt niet, kan hier in NL ook, voor 2.000km/jaar en 10 jaar leasen ;) (lees: je moet wel appelen met appelen vergelijken).... Overigens zal ik de laatste zijn die beweert dat de leaseprijzen in DLD NIET veel lager zulllen zijn dan in NL ;)
Maareh, noem es wat jaarkilometrages en voorwaarden?

10 sep 2005 10:43
Profiel Facebook 
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Olaf schreef:
Porsche912 schreef:

:roll: :?:

Zolang je maar niet in Nederland werkt, hoeft het bedrijf ook niet in Nederland geregistreerd te staan :idea:

Werk je echter voor een niet in Nederland geregistreerd bedrijf, maar wel in nederland (denk aan vertegenwoordigers) dan kan je geen auto op buitenlands kenteken rijden :roll:

Niet geheel waar,
werkgeversverklaring en het aantal te rijden kilometers in buitenland moeten meer zijn dan 50% van het totaal.
Wordt ge-accepteerd door de fiscus.
Net gehoord van onze fiscalist.
Vriend van me heeft 2 offertes laten maken van dezelfde auto,
Audi 3.0 TDI Quattro, prijsverschil NL-BE, plm.€23000.
Dank U, snel verdiend geld. :shock:

10 sep 2005 11:38
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
@rsr
dat van die 50% regel is me niet helemaal bekend verder klopt het wel
Mijn pa werkte in duitsland, voor een 100% duitse firma, dus auto op duits kenteken.
De firma moet dan 1 keer een boel papierwerken overleggen aan de douane. Voorwaarde is bijvoorbeeld dat je niet zelf (op basis van je functie) je auto volledig kunt bepalen, dus je kunt niet de directeur zijn. waarna je vervolgens een vergunning krijgt voor het rijden in nederland met een duits kenteken. Vergunning is enkel voor gezinsleden en die staan met naam en geboorte datum ingedragen in de vergunning. Daarna lekker bpm vrij rijden alleen af en toe een extra tussenstop wanneer je aangehouden wordt door de douane voor controle van de papieren.

10 sep 2005 14:51
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Volgens mij kun je als je ingezetene bent in NL (dus in NL wwonachtig bent) uitsluitend met een NL kenteken rijden (alleen een huurauto uit buitenland mag voor korte tijd).

11 sep 2005 1:03
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
niet dus, zie mijn eerdere post

11 sep 2005 8:44
Profiel
PorscheForum Rakker
996
Breda
Bericht 
Denis schreef:
niet dus, zie mijn eerdere post

Klopt perrfect Denis. Ik woon op het moment in Belgie en ga waarschijnlijk naar Nederland maar wil m'n Belgische lease wagen bljiven rijden. Inderdaad een attest nodig dat ik meer dan 50% in Belgie zit en dan krijg ik vrijwaarding van de douane. Omdat ik dan een "grensarbeider" ben hoef ik in Nederland ook geen bijtelling te betalen voor de auto omdat ie in Belgie al belast is.

11 sep 2005 12:22
Profiel Facebook 
Bericht 
Rudike schreef:
Omdat ik dan een "grensarbeider" ben hoef ik in Nederland ook geen bijtelling te betalen voor de auto omdat ie in Belgie al belast is.

De grensarbeidersregeling is met het nieuwe verdrag NL-B reeds komen te vervallen...

Kort en goed zit het zo: als je je arbeid in Duitsland uitoefent, dan ben je voor de beloning (en de leaseauto is daar ogv NL wetgeving onderdeel van) in Duitsland belast. Indien je deels in NL werkt moet je oppassen dat je niet over de 50% heengaat (en daar is weer reparatie op mogelijk), ook wel 183 dagen-regeling.

Ben je DGA dan gelden weer andere regels (die niet geheel EU proof lijken, maar dat terzijde).

Conclusie: ga je in Duitsland bij Porsche werken, dan is de leasebak niet in NL belast. Ik zou dan overigens gewoon bij de ontwikkelafdeling om de hoek gaan wonen, maar dat terzijde.

P.s. ik ben advocaat/belastingadviseur, dus voor meer info (mocht er daadwerkelijk iemand gaan solliciteren) ga ik gewoon een uurloon in rekening brengen. Als je bijna gratis een Porsche gaat rijden, dan kan dat er wel vanaf... :twisted:

11 sep 2005 12:56
Profiel
Bericht 
Devils son schreef:

P.s. ik ben advocaat/belastingadviseur, dus voor meer info (mocht er daadwerkelijk iemand gaan solliciteren) ga ik gewoon een uurloon in rekening brengen. Als je bijna gratis een Porsche gaat rijden, dan kan dat er wel vanaf... :twisted:

Foei,

Voor het Porscheforum wordt ook wel iets zonder rekening gedaan.

doe ik soms ook wel eens.

11 sep 2005 21:40
Profiel
Bericht 
RS-R schreef:

Foei,

Voor het Porscheforum wordt ook wel iets zonder rekening gedaan.

doe ik soms ook wel eens.

Ja, maar voor mijn beroepsgroep is het al heel wat als we zonder vork schrijven! :wink:

11 sep 2005 22:14
Profiel
Bericht 
Devils son schreef:

Alles wat u schrijft wordt tegen u gebruikt. :lol: :lol:

11 sep 2005 22:17
Profiel
Bericht 
RS-R schreef:

Alles wat u schrijft wordt tegen u gebruikt. :lol: :lol:

Ik ontken alles... :twisted:

11 sep 2005 22:18
Profiel
Bericht 
Dan zoek maar een goede advocaat. :wink:

:lol: :lol:
Wat/wie is trouwens de beste advocaat van Nederland?

11 sep 2005 22:20
Profiel
Bericht 
Afbeelding

:wink:

11 sep 2005 22:24
Profiel
PorscheForum Rakker
PF # 417
Overveen / London
Bericht 
Citaat:
Porsche912 schreef:
Voorbeelden:

Zegt niet, kan hier in NL ook, voor 2.000km/jaar en 10 jaar leasen (lees: je moet wel appelen met appelen vergelijken).... Overigens zal ik de laatste zijn die beweert dat de leaseprijzen in DLD NIET veel lager zulllen zijn dan in NL
Maareh, noem es wat jaarkilometrages en voorwaarden?

Ik ben ook alleen bekend met het verhaal van Denis:

Citaat:
@rsr
dat van die 50% regel is me niet helemaal bekend verder klopt het wel
Mijn pa werkte in duitsland, voor een 100% duitse firma, dus auto op duits kenteken.
De firma moet dan 1 keer een boel papierwerken overleggen aan de douane. Voorwaarde is bijvoorbeeld dat je niet zelf (op basis van je functie) je auto volledig kunt bepalen, dus je kunt niet de directeur zijn. waarna je vervolgens een vergunning krijgt voor het rijden in nederland met een duits kenteken. Vergunning is enkel voor gezinsleden en die staan met naam en geboorte datum ingedragen in de vergunning. Daarna lekker bpm vrij rijden alleen af en toe een extra tussenstop wanneer je aangehouden wordt door de douane voor controle van de papieren.

Verder, kilometer limiet was 20000km bij aangegeven prijzen. Vergeet niet dat verzekering en wegenbelasting (wat haast nil is in DE) inbegrepen is. Vergelijk het dan nog maar eens met een NL-se klasse lease auto.

:D

12 sep 2005 13:45
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende