Auteur |
Bericht |
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
bilstein B6 vs PSS10 op 964 C2
Mijn 964 heeft nieuwe dempers nodig, ze zijn voor APK ok, maar in bochten merk je toch dat ze al weer bijna 25 jaar meegaan. Ik heb alle draadjes uitgeplozen maar ben er nog niet uit. Ik wil een strakkere auto zonder op comfort in te leveren. Auto mag een beetje lager komen, maar geen 30- 40 mm aangezien ik soepel over drempels wil.
Bilstein levert de B6 met H&R veren en het PSS10 onderstel. Iemand enige ervaring? Een fotootje met hoe eea staat is welkom.
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
15 sep 2015 10:20 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: bilstein B6 vs PSS10 op 964 C2
Yup: PSS10 doen! Carnewal. Je kan het comfort met 1 draai aan de knop wijzigen. En je kan de hoogte kiezen die je wilt: van Knauf-laag tot terrein-wagen-hoog. Prijs is denk ik redelijk, anders kom je in een fors duurder segment uit, of in B-kwaliteit. B6 is natuurlijk ook niet verkeerd, maar dan mis je keuze-vrijheid.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
15 sep 2015 10:44 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: bilstein B6 vs PSS10 op 964 C2
Wat wil je, enkel straatgebruik of ook circuit? Voor straat is B6 prima, heb ik ook. Voor circuit vind ik ze te soft en niet instelbaar.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
15 sep 2015 10:54 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
Re: bilstein B6 vs PSS10 op 964 C2
voor mij enkel straatgebruik...en in de praktijk zal ik ook niet snel eerst mijn vering afstellen voordat ik instap. Het moet gewoon in 1 keer lekker rijden Ik kan alleen nergens vinden wat de maximale rijhoogte van beide systemen is. (websites vermelden alleen dat de boel 30 mm lager komt en dit vind ik teveel)
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
15 sep 2015 11:19 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: bilstein B6 vs PSS10 op 964 C2
Mijn 964 staat zeker niet te laag (eerder te hoog)
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
15 sep 2015 11:21 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: bilstein B6 vs PSS10 op 964 C2
Zowel B6 als PSS10 gaat de door jou gewenste hoogte opleveren. Als ik lees waarvoor je de auto gebruikt is PSS10 imho overkill. B6 is prima upgrade, zeker ervan uitgaande dat je van je oude/vermoeide dempers naar nieuwe gaat. Met PSS10 zou ik mezelf ook continu afvragen of ik hem niet nog net wat optimaler zou kunnen afstellen (omdat het kan).
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
15 sep 2015 11:34 |
|
|
doctor porsche
993 4s 96
993 C2T 95
FIAT 500 69
|
Re: bilstein B6 vs PSS10 op 964 C2
Ik heb koni FSD Eg tevreden mee
_________________________________________ Always be yourself, unless you can be a pirate, then always be a pirate
|
15 sep 2015 11:44 |
|
|
Pacoloco
|
Re: bilstein B6 vs PSS10 op 964 C2
Als geld geen rol speelt PSS10. Heb zelf B6 onder de auto (die ook in hoogte is te verstellen maar niet in hardheid) Veren maken ook nog verschil, ik heb eibach en ben daar blij mee. Onderstel is nu wel wat stugger (en lager) dan standaard maar heeft een erg goede wegligging.
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
15 sep 2015 15:39 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: bilstein B6 vs PSS10 op 964 C2
Geld speelt altijd een rol. Tenzij ze die dingen gratis weggeven. Maar ...
PSS10 kost grofweg twee keer zo veel als B6 met veren. Dan praat je dus over 8-900 EUR meerprijs. Voor je onderstel waar je jarenlang gebruik van gaat maken en dat zo bepalend is voor de rijervaring. Als je dus echt persé PSS10 wil monteren lijken me de meerkosten niet doorslaggevend in die keuze.
Belangrijkere vraag lijkt me waarvoor je het gaat gebruiken en wat je verwachtingen daarbij zijn. Lees in het verhaal van TS eigenlijk niks waarvan ik denk die moet aan een PSS10 set.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
15 sep 2015 15:56 |
|
|
doctor porsche
993 4s 96
993 C2T 95
FIAT 500 69
|
Re: bilstein B6 vs PSS10 op 964 C2
Eens b6 of koni FSD nemen Spijt dat ik het niet eerst heb gedaan Is totaal nieuwe auto geworden
_________________________________________ Always be yourself, unless you can be a pirate, then always be a pirate
|
15 sep 2015 17:19 |
|
|
giulia
|
Re: bilstein B6 vs PSS10 op 964 C2
Voor sportief straatgebruik is een B6 set al ruim voldoende.... Daarom ga ik er ook een Intrax set onder kwakken
|
15 sep 2015 18:58 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: bilstein B6 vs PSS10 op 964 C2
Als ik je wensen lees, zou ik ook de Koni FSD adviseren. En voor de meer serieuze bochtenwerk zou ik Elephant racing of Ohlins eronder doen Intrax is zo 2014
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
15 sep 2015 19:09 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: bilstein B6 vs PSS10 op 964 C2
Ik heb Bilstein/Eibach. De mijne is 3 cm gezakt en zou nog een centimeter omlaag kunnen maar nu kan ik overal met gemak over de drempels heen.
Laatst bijgewerkt door Ewout op 15 sep 2015 19:43, in totaal 1 keer bewerkt.
|
15 sep 2015 19:38 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: bilstein B6 vs PSS10 op 964 C2
Maar wat heb je nu gekocht? RSA, 1K2 of 4-weg?
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
15 sep 2015 19:38 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: bilstein B6 vs PSS10 op 964 C2
Mwah, zou mn kinderen verkopen voor een Intrax 4-weg setje
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
15 sep 2015 19:41 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
Re: bilstein B6 vs PSS10 op 964 C2
welke veren combineer je dan met de Koni FSD? maximaal wil ik de auto 20mm lager leggen
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
15 sep 2015 19:58 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: bilstein B6 vs PSS10 op 964 C2
H&R of EIbach. Zit weinig verschil tussen.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
15 sep 2015 20:04 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Re: bilstein B6 vs PSS10 op 964 C2
Indien je in nederland voor Bilstein gaat zul je snel een combinatie met eibach krijgen. KSC import is namelijk van beide importeur in Nederland.
_________________________________________ Mvg,
René
|
15 sep 2015 20:11 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Re: bilstein B6 vs PSS10 op 964 C2
Precies zoals ik het ook wilde. Ik wil de naar RS hoogte met behoud van comfort.Heb groene H&R veren met B6 dempers(Rode H&R zijn weer wat harder).Zeer tevreden met comfort icm handling en wegligging.PSS ook overwogen en niet voor besloten. Bel(of beter mail hem want je kan hem niet bellen )Erwin van Rebel Engenering en hij kan je alles over de veren,dempers en uitwegen vertellen. oh en RS hoogte gaat prima over drempels etc
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
15 sep 2015 20:31 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
Re: bilstein B6 vs PSS10 op 964 C2
B6 was idd mijn eerste gedachte, mar ben op de een of andere manier wel geïntrigeerd door het marketing verhaal achter de Koni FSD....iemand enige ervaring hier? En dan welke veren pak je erbj: standaard, M030, H&N, Eibach... het wordt iig een winterstop projectje dus ik heb nog even
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
15 sep 2015 20:58 |
|
|
Stephan Hoekstra
964 Carrera 2In de buurt van Drachten
|
Re: bilstein B6 vs PSS10 op 964 C2
Ik heb wel ervaring met Koni FSD, ik heb gekozen voor een combinatie met H&R veren paars (voorheen groen) en 2 cm verlaagd en het bevalt mij erg goed want het weggedrag is sterk verbeterd t.o.v. de standaard dempers en veren die er al bijna 25 jaar onder lagen, terwijl het comfort behouden is. Ik heb ook wel eens gereden met een 964 met een B6 set met H&R groen en dat is iets sportiever dan FSD met paars maar ook iets minder comfortabel, FSD is t.o.v. B6 iets milder zeg maar. Je woont niet echt naast de deur maar mocht je toevallig een keer in de buurt zijn dan mag je wel een stukje rijden met die van mij op het te proberen.
|
15 sep 2015 21:09 |
|
|
giulia
|
Re: bilstein B6 vs PSS10 op 964 C2
Jaja....totdat je de kans hebt om diezelfde deal te maken die ik gedaan heb....
|
15 sep 2015 21:29 |
|
|
giulia
|
Re: bilstein B6 vs PSS10 op 964 C2
Vanmiddag vernomen....1K2 Ben er nog blijer mee. Gisteren gezien en echt in bijna nieuwstaat. Leuk bezoek bij Porsche enthousiast met leuk gevulde garage.
|
15 sep 2015 21:31 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: bilstein B6 vs PSS10 op 964 C2
pfff beetje jalours.....
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
15 sep 2015 22:37 |
|
|
Hans44
|
Re: bilstein B6 vs PSS10 op 964 C2
Nadeel van de pss10 is dat de veren eigenlijk veel te stug zijn voor de eerste 5 standen. Hierdoor is er weinig harmonie tussen dempers en veren. Voor straatgebruik moet je zachtere veren hebben, voor circuit weer hardere. Alleen dempers harder en zachter afstellen brengt meestal niets. De combinatie moet kloppen. Alhoewel ik jaren op pss10 (met zachtere veren) heb gereden op vnl. Openbare weg zou ik lekker 900,- in mijn zak houden en bilstein b6 kopen
|
03 okt 2015 15:48 |
|
|